Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 227 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 apr 2015 10:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 apr 2015 10:32
Indlæg: 1
Når jeg læser de informationer om den tilstand Amfetamin forefindes i ved køb på gaden, stiller der sig et spørgsmål.

Under krigen fremstillede man milioner piller med 3 mg Amfetamin, som kunne tages "efter behag" for at holde folk vågne og for at få mere motorisk energi.

Så kom ferietabletterne og siden hen er der kommet en del tabletter på recept rundt om i verden. Alle disse tabletter er jo en tør enhed der kan opbevares længe og er nem at håndterer. Hvad er det der gør at man til dette formål kan fremskaffe Amfetamin der er langtidsholdbar ved almindelig temperatur og som er tør og velegnet til tablet fremstilling. Er det en særlig ren form af sulfatet. Eller ?

Hvis man ikke er ude efter (har ikke prøvet det) en kraftig påvirkning, men kun ønsker en stund med forøget motorisk energi, og den energirige tilstand man kommer i ved indtagelsen af 5 - 10 mg i tablet form, så kunne man jo komme langt bare med nogle få gram af det tørre rene stof.

Håber på nogle interesante svar ;o)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2015 14:13 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
NimbusX skrev:
Så kom ferietabletterne og siden hen er der kommet en del tabletter på recept rundt om i verden. Alle disse tabletter er jo en tør enhed der kan opbevares længe og er nem at håndterer. Hvad er det der gør at man til dette formål kan fremskaffe Amfetamin der er langtidsholdbar ved almindelig temperatur og som er tør og velegnet til tablet fremstilling. Er det en særlig ren form af sulfatet. Eller ?


Når det produceres legalt er det jo under meget ordnede forhold. Det resulterer i et meget rent produkt. Sulfatet skal gerne være tørt og er holdbart i mange år ved stuetemperatur. Det er ikke nogen særlig egenskab ved amfetamintabletter. Hydrochloridet derimod er meget hygroskopisk og blir hurtigt til noget smat, når det ligger ude i luften. Jeg tror, det er denne egenskab pusherne prøver at efterligne ved at cutte det med væske. At det er noget smat betyder ihvertfald ikke nødvendigvis, at det er godt.

Jeg forstår dog ikke helt, hvorfor man nogle gange støder på hydrochloridet på det sorte marked (jeg er selv stødt på det i tidens løb). Det er ca ligeså potent som sulfatet. Til gengæld er det så hygroskopisk, at det næsten er umuligt at sniffe. Man skal være hurtig ihvertald :)

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2015 17:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Imp skrev:
Man skal være hurtig ihvertald :)

det er vel også meningen :rocking:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 11 apr 2015 17:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 mar 2014 21:40
Indlæg: 5
spacey skrev:
Jorder lige din teori TK (du kan ta det) :D
Spredte et lag ud over et cd cover for at tørre det i mit kabinet, og da jeg kiggede til det idag var det mindsandten blevet HELT lysserødt med en anelse orange over det..
Det ser virkeligt sygt ud..
Men det er så på grund af varmen kan jeg konkludere..
Bare underligt at det reagere sådan på varme..
Du har forresten da også noget af det samme TK!! Har dit også skiftet farve??


brug kreatin til og suge det vædske det farver ikke og er ikke skadeligt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2015 16:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 feb 2015 18:04
Indlæg: 6
Nu har jeg kører jeg daglig amf, og preps til kedsomhed.
lige nu har en makker og jeg købt 1 kg hver, to forskellige.
Ja skal dælme love for, at den jeg fik, den rykker helt ned i røvhullet, og jeg stortuede et godt stykke tid, 2x 1/4g, dvs. 0.7 til hvert horn, det samme skete for min makker.
Mit produkt lugtede faktisk en del, og skulle det sniffes, skulle det lige ligge 2-3 min. pl pladen for at det kunne hakkes fint.
Morgen efter, efter 2 timers søvn, tog jeg en ½ grams bombe. DET DUR!

Mim makkers produkt er lidt anderledes. Det er ikke nært så smattet, lugter lidt værre og giver rundt regnet samme effekt som ovennævnt..

Den amt jeg ellers har fået, har været fugtig, lettere klumpet, lugtet meget, og jeg syntes at der skulle mere til. Heldigvis har kun vi 200 tilbage, der bare skal væk :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2015 17:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 feb 2010 23:28
Indlæg: 797
Geografisk sted: øen
Danishbeef skrev:
Nu har jeg kører jeg daglig amf, og preps til kedsomhed.
lige nu har en makker og jeg købt 1 kg hver, to forskellige.
Ja skal dælme love for, at den jeg fik, den rykker helt ned i røvhullet, og jeg stortuede et godt stykke tid, 2x 1/4g, dvs. 0.7 til hvert horn, det samme skete for min makker.
Mit produkt lugtede faktisk en del, og skulle det sniffes, skulle det lige ligge 2-3 min. pl pladen for at det kunne hakkes fint.
Morgen efter, efter 2 timers søvn, tog jeg en ½ grams bombe. DET DUR!

Mim makkers produkt er lidt anderledes. Det er ikke nært så smattet, lugter lidt værre og giver rundt regnet samme effekt som ovennævnt..

Den amt jeg ellers har fået, har været fugtig, lettere klumpet, lugtet meget, og jeg syntes at der skulle mere til. Heldigvis har kun vi 200 tilbage, der bare skal væk :)


Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2016 14:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2013 19:26
Indlæg: 121
Den sidste rapport fra Sundhedsstyrelsen skriv at den gennemsnitlige renhed af amfetamin, der er blevet beslaglagt de sidste 5 år, har været på 5%. 5%!!!!!!

Hvordan vurderer i hver især renligheden af amf fra de respektive steder i bor?

Jeg har ikke prøvet amf i mange år så jeg har ingen ide om kvaliteten af det heroppe nord på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 05:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jul 2016 23:27
Indlæg: 17
At amfetamin er flydende er ikke garanti for god kvalitet.
Du har haft det liggende længe, og det er endda stadig flydende... ville sige, det kommer helt an på hvordan du har det opbevaret. Om det tæt pakket eller bare ligger i en drugbag frit.
Ville undgå fryser, for det fryses ned og molekylerne bliver fråsset ned. Derfor mere svage. At det har skiftet farve er klart et tegn på at det får ilt, og molekylerne arbejder. Der MEGET forskel på amf, dvs hvordan molekylerne er sat sammen den dag idag.
Men generelt, gå ikke op i hvor meget det river i næsen, mere smag og hvor nemt det tørre og giver virkning, ved så lidt som muligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2016 08:35 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
SnowflakeX skrev:
At amfetamin er flydende er ikke garanti for god kvalitet.
Du har haft det liggende længe, og det er endda stadig flydende... ville sige, det kommer helt an på hvordan du har det opbevaret. Om det tæt pakket eller bare ligger i en drugbag frit.
Ville undgå fryser, for det fryses ned og molekylerne bliver fråsset ned. Derfor mere svage. At det har skiftet farve er klart et tegn på at det får ilt, og molekylerne arbejder. Der MEGET forskel på amf, dvs hvordan molekylerne er sat sammen den dag idag.
Men generelt, gå ikke op i hvor meget det river i næsen, mere smag og hvor nemt det tørre og giver virkning, ved så lidt som muligt.


Dine konklusioner er rigtige nok. Men damn, jeg har sgu aldrig hørt de forklaringer før :lol:

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2017 18:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 dec 2016 20:23
Indlæg: 30
Hvordan kan det være at hver gang jeg har vasket amfetamin i acetone, så bliver produktet et helt kridt tørt og hvidt pulver?
har det ingen empirisk værdi i denne diskussion? ? :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2017 18:29 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Det er fordi du fjerner mange af de klamme cutstoffer. Rent amfetamin sulfat er kridhvidt, tørt, og så godt som lugtfrit.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 05:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2017 05:08
Indlæg: 3
Nu hvor vi snakker om amfs renhed/styrke, er der så folk der ved hvordan og med hvad, den måles? Ved sku kun hvad jeg har set i Breaking Bad, der var 2 methoder vist, 1 hvor man kiggede på det flyende produkt gemmen 1 mikroskop glas. 2 hvor det blev sprøjtet ind i 1 instrument der gav en %.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 14:17 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Deus vult skrev:
Det er fordi du fjerner mange af de klamme cutstoffer. Rent amfetamin sulfat er kridhvidt, tørt, og så godt som lugtfrit.

Det er kreatin også


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 15:37 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Bare et eksempel på et af de mest almindelige cutstoffer du ikke fjerne ved acetonevasken :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 16:21 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Men når nu han går fra et vådt misfarvet lorteprodukt, til et hvidt tørt produkt, skal vi så ikke gå ud fra han fjernede en masse klamme cutstoffer?
Hvis man så vil af med kreatinen så må man jo lave en vandvask. Her skal man så være opmærksom på at amfetaminen ligger opløst i vandet og skal inddampes efterfølgende.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 feb 2017 17:07 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hvordan med druesukker som også er en klassisker?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2017 11:04 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Scheherazade skrev:
Nu hvor vi snakker om amfs renhed/styrke, er der så folk der ved hvordan og med hvad, den måles? Ved sku kun hvad jeg har set i Breaking Bad, der var 2 methoder vist, 1 hvor man kiggede på det flyende produkt gemmen 1 mikroskop glas. 2 hvor det blev sprøjtet ind i 1 instrument der gav en %.


Jeg tror, man typisk måler renhed med HPLC. Man kan ihvertfald ikke bare kigge på det i et mikroskop og se renheden :D

Fso skrev:
Hvordan med druesukker som også er en klassisker?


Det kan fjernes ved en syre/base ekstraktion.

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2017 00:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 okt 2017 22:23
Indlæg: 5
Hej alle,

Dette er mit første indlæg her. Jeg er lidt usikker på om jeg placerer det i den rigtige tråd, og en hel del af dette jeg skriver er baseret på formodninger fra min side. Jeg har ikke nogen uddannelse inden for kemi, kun en evne til at læse så mange objektive meninger og facts som muligt.

Jeg havde lyst til at prøve at rense noget AMF, og faldt ret hurtigt over acetonevasken. Både den simple og den mere komplicerede, men det afledte en masse følge spørgsmål, som jeg prøvede at finde svar på. Bl.a. hvorfor fordamper AMF? hvorfor er det vådt? Hvad er der egentlig typisk blandet i det? Skal det opbevares på køl? Hvorfor virker det som stoffet henfalder, hvis det ligger lang tid i fx. i en skuffe eller åbent fremme?

Jeg synes jeg faldt over en del oplysninger, som jeg gerne vil dele med jer i denne tråd. En kemikyndig må meget gerne forholde sig kritisk til det jeg skriver.

Amfetamin i ren form bliver flydende omkring stuetemperatur. Derfor blander man et salt i, og så får man Amfetaminsulfat, hvilket er det de fleste kalder for AMF, ud fra hvad jeg kan læse mig til er AMF på dette meget rene stadie et fast, tør stof.

Som jeg kan se det i debatten er det dette der får "kemikerne" til at sige at Amf er et fast stof og ikke tandpastaagtigt. Mens langt de fleste forbrugere oplever et pastastof. Det er nok her de faglige kompetente og de almindelige brugere går mest skævt af hinanden. For brugerne oplever jo en anden form for AMF end den kemikeren kender fra laboratoriet. Der er nogen der skriver at man ud fra tørretiden kan afgøre hvor godt ens AMF, det lader ikke til at passe. Tørretiden afhænger vist alene af hvilken alkoholtype det er fortyndet med, for at omdanne det til pasta. Almindelig vodka vil fordampe langsommere end f.eks. isopropylalkohol. Personligt vil jeg måske føle at den der havde fortyndet det med isopropylalkohol optrådte lidt mere professionelt end den der brugte vodka.

Jeg prøvede som en gal at finde ud af ved hvilken temperatur AMF koger, så jeg kunne få en ide om hvor hurtigt det fordamper ved stuetemperatur, da jeg oplevede at stoffet tabte effekt over længere tid, hvis det henlå i en pose ved stuetemperatur. Jeg troede længe at AMF var lavet af Amfetamin olie, og tænkte derfor det måtte være en væske. Men det er det ikke. Så vidt jeg kan finde frem til (og her må kemikerne meget gerne komme på bane), så taber AMF sin effekt, fordi det reagerer kemisk med omgivelserne. En af de helt store syndere er vand (altså også luftfugtighed). Er dit AMF blevet tør, og bliver det udsat for fx. temperatur svingninger (der kan give kondens) eller luftfugtighed, suger det vand og vand opløser AMF - hvilket faktisk kunne give en god grund til at man blander AMF op med en alkoholbaseret væske, så den ikke kan suge vand så hurtigt, og opbevarer den i en lufttæt beholder, eller ved en temperatur hvor alkoholen ikke kan fordampe, samtidig skal alkoholen vel så helst kunne fordampe ved stuetemperatur, så det er nemt at tørre.
Jeg gætter på at grunden til at effekten af stoffet aftager over tid skyldes at det bl.a. bliver udsat for svingende temperaturer. Så suger det vand til sig. Vand opløser AMF, når luftfugtigheden så igen falder, fordamper vandet, og tager sikkert noget af amfen med sig. Er der nogen der ved om denne tese er korrekt?

Amf må også kunne reagere kemisk med sine omgivelser. Fx. skulle det kunne reagere med alm plasticposer over tid (?) Men som jeg læste det, er det vigtigste faktisk at opbevare det TØRT og i en LUFTTÆT beholder, og også mørkt. Pyretex beholdere blev nævnt som noget det ikke kan reagere med.

Jeg deltog i et lille renseforsøg, uden at det dog skulle være med kolber, bundselbrænder og den lille kemikereksamen. Både her, og mange andre steder på nettet nævnes der to simple metoder. Vandrensning og acetone. ingen af dem giver dig dog garanti for at du får det helt rent. Hvis du vil læse lidt om hvad der typisk er i AMF og hvor stærkt AMF generelt er, så læs her http://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/72C ... AF5B6.ashx - side 38. Ganske sjov læsning, man kan fx. se at københavnerne er coke hoveder, mens esbergenserne tager AMF og har den bedste kvalitet :-). Kan du godt lige at tage Coke, bør du nok blive bekymret over hvad det cuttes med! Særligt Levamisol. Jeg har andetsteds læst mig til at dette blandes ind allerede i Sydamerika og det kan fremkalde en alvorlig immunsygdom.

Acetone rensningen skal udføres med en ren acetone uden vand i. Der er risiko for at din acetone over tid vil opsuge vand fra opgivelserne. Andet steds her på siden og på andre sites i udlandet nævnes en metode til at lave "tør" acetone, hvor man fremstiller et salt der suger vand og smider det ned i acetonen. Jeg købte en acetone fra Borup kemi og smed den i fryseren. Jeg er ikke helt klar over hvorfor acetonen helst skal være kold når den bruges, men går igen ud fra at det har noget at gøre med absorbering af vand. Jeg vejede 1,5 g AMF af, tørrede det og allerede her forsvandt en del af vægten. Nogle anbefaler at man hælder det op i et kaffefilter og så acetone over, andre at man først putter det i et glas (GLAS) og rører rundt. Jeg smed det i en snapseglas og hældte to gange hvad der kunne være i låget over det. Rørte godt rundt og hældte det så op i filteret. Der blev dog ret meget siddende i glasset og selv om jeg skyllede det et par gange med acetone, kunne jeg ikke få det ud. Så det bedste at nok at pulverisere det så godt man kan, ned i kaffefilteret og så acetone over. Jeg havde sat kaffefilteret ned i et glas, og man kan så måske lade det stå og trække et par minutter? Enkelte fremhæver at der skal bruges meget lidt acetone. Hvorfor ved jeg ikke, det løber jo fra gennem filteret ... nok noget med vand igen :-)

Jeg tog filteret op og lagde et par andre filtre uden om, og trykkede på det. På den måde fik jeg suget en stor del af væsken ud med det samme. De fleste anbefaler at lade det tørre et døgn ved stuetemperatur eller på radiatoren. Husk bare lige at acetonedampen er stærk brandbart! Så ryg ikke mens du laver det. Jeg kunne ikke finde flammepunktet for Acetone, men det koger omkring 55 grader. Jeg varmede en kogeplade op til at den blev så varm at jeg kun lige akkurat kunne holde hånden på den, og lagde så kaffefilteret på den. Det lykkedes mig at tørre det på ca. 5 minutter.

Efterfølgende vejede jeg det, og der var ca. 1 g. Herefter fik det en nærmest støvagtig konsistens. Pulveret var meget, meget fint og man skulle ikke kaste det ud på bordet, for så forsvandt noget af det som en støvsky. Det lugtede ikke rigtig af noget længere. Det rev ikke i næsen længere. Hvor meget jeg så har renset ud og hvor meget der bare var alkoholfordampning og alm svind i processen ved jeg ikke. De to mest kendte cut ingredienser, Kreatin og Koffein kan jeg ikke finde ud af om man renser ud, jeg kan ikke finde ud af om Acetonen opløser disse to stoffer (den opløser ikke amf), men jeg tror det faktisk ikke.

Inden jeg lavede acetonerens´en, lavede jeg også en vandrens på en meget lille portion. Jeg smed det op i noget vand, og konstaterede at næsten det hele blev opløst i vand. Måske 98-99 %. Jeg ville således ikke få meget ud af at forsøge en vandrens. En proces der i øvrigt også ender med at du har det som vand, med mindre du kan finde ud af at inddampe det igen. Men mit lille forsøg viste at vandrens ikke ville givet noget særligt.

Andre interessante oplysninger jeg faldt over, og som jeg fandt troværdige var;

Lugten af AMF siger intet om det er godt eller ej. Det er et tegn på at det ikke er blevet renset ordentligt eller cuttet, men da mange tror dette, cutter man det måske med vilje med noget der både får det til at lugte og svie voldsomt.

Oralindtagelse giver ikke helt samme effekt som nasal, da en del af stoffet nedbrydes inden det kommer ud i blodet. Men nogen fremhæver at processen gennem mavesækken nedbryder med at cut stoffet, inden det når blodet.


Men mindre man vil sprøjte det direkte ind i en blodåre (som jeg kraftigt vil anbefale men IKKE gør), så er den bedste optagelsesprocedure lidt klam. Tag en adskillelig kapsel fra en vitaminpille eller lign. Tøm indholdet ud, fyld pulveret i, og stik den så langt op i anus med en finger som du kan :-) ... ja, den måtte med. Den var sgu´ for sjov.

Ta ikke stoffet hvis du for nylig har været på antidrepressiv medicin. Det kan give en dopaminforgiftning i hjernen.

Har din urin en høj PH værdi, nedbryder du hurtigere stoffet, mens en lav betyder du er længere tid om det. Så din kost afgøre om du nedbryder langsomt, en vegetar burde således nedbryde stoffet langsommere.


Det endte med at blive noget af en smørre. Det meste af det er gentagelser fra andre steder, men så har jeg samlet mine erfaringer her.

Jeg har tænkt mig at prøve at rense en lidt større dosis med Acetone, og her vil jeg måle vægttab fra tørring og vægttab fra rens.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2017 00:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Øhm... Velkommen til boardet først og fremmest! ;)

Jeg vil gætte på at ovenstående er skrevet i en amfetamin koger?
Har simpelthen ikke overskud til at læse det hele. Men den første halvdel af hvad du skriver er i hvert fald ikke korrekt.

Hvis dit engelsk er nogenlunde, så prøv at læs den engelske wikipedia for amfetamin.
Den er en ægte guldgruppe, både hvad gælder fysiske egenskaber, historie osv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2017 01:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Som Obama skriver, så tjek wikipedia siden om hhv. amfetamin og acetone (tag de engelske), der vil du finde de fysiske egenskaber for begge ude i tabellen til højre med kogepunkt, smeltepunkt osv.

Mht. flydende amfetamin/paste/pulver, kan du belejligt kigge min kommentar i den her tråd: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 2822&hilit
Det er altså ikke et decideret "salt" man hælder i, men man omdanner stoffet kemisk fra en uønsket tilstand (f.eks. flydende) til pulver/krystaller, som så kaldes amfetamin salt. Hvis dette gøres med svovlsyre, får man amfetaminsulfat salt, læs dette under "Synthesis" på wikipedia siden om amfetamin.

Jeg blev lidt lost i din oprensning, om hvad du tørrede og hvad du smed væk. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 227 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team