Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg vil bare høre hvad man kan gøre hvis man for et bad trip på LSD ...altså jeg mener er er nogle piller er er og fortrække Feks ketogan så man kunne sove det bad trip væk eller hvad mener i ...det er forsi jeg snart skal tage LSD på en festival og vil bare lige være forberet

Titel:
Insane psychedelia user!

Nogle benzodiazepiner, Rohypnol f.eks. er måske bedre, hvis det skulle gå galt.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Lev trippet ud. Selvom det i den pågældende situation føles forfærdeligt, og man gerne vil have det til at stoppe, så lev det ud.

Min erfaring er ihvertfald at man lærer rigtigt meget på et bad trip. specielt i slutfacen når det er ved at ebbe ud, og man så småt kan samle tankerne igen.

Titel:
Dedikeret medlem

Den her krise faq kan måske hjælpe dig :

http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
En festival er måske heller ikke det smarteste sted at starte, hvis man ikke har stor erfaring med psyk. stoffer. Men skulle det gå galt, så kan man jo altid snuppe nogle benzodiazepiner - opiater og GHB er ikke anbefalelsesværdigt.

I princippet burde man jo bare ride stormen af, men det er ikke altid situationen er til det (def. not hvis du er på festival)

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hvis jeg var i et slemt bad trip ville jeg da helt klart foretrække af indtage noget mdma hvis det er til rådighed (kun hvis det er meget slemt), ellers som tjille siger, kører det igennem :wink:

Titel:
In our memories

Confusion > Jeg er ked af at briste din illusion, men jeg tror ikke MDMA er velegnet til at tage nedturen. Benzodiazepiner er faktisk et af de eneste stoffer der decideret går ind og blokerer angsten.
Desuden er risikoen for OD meget lille, medmindre man har taget opiater eller GHB (en anden grund til at jeg mener benzo'er er at foretrække)

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Her og der
Som en kommentar til Confusions indlæg, vil jeg da også tro at bad-trippet meget nemt kan komme tilbage endnu kraftigere efter MDMA'en er stoppet med at virke.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Efter hvad jeg har læst på erowid skulle SSRI forminske de psychedeliske stoffers effekt, men jeg ved ikke om det kun gælder hvis man har taget det inden man tager sit stof. Hvis ikke det er tilfældet kunne man måske tage noget Kanna, det er jo en rimelig kraftig SSRI. Men jeg kunne egentlig også godt forestille mig at det forstærkede eller forlængede effekten af stoffet eftersom det jo virker ved at blokere genoptegelsen af serotonin og derfor også LSD'en.
Nogen som ved det??

Titel:
Junior medlem

jeg takker for jere oplysning og syntes de er gode men er der nogle af de medikamenter er kan fås som håndkøb, nu står jeg jo ikke ligefrem og kan få recept pligtigt medicin sådan uden vidre :D

Btw:jeg har taget LSD før men det var under mere fredelige forhold (i en skov på hoffmann 2000 go griner ) :twisted:

Titel:
In our memories

-=Sp@rkel=- skrev:
jeg takker for jere oplysning og syntes de er gode men er der nogle af de medikamenter er kan fås som håndkøb, nu står jeg jo ikke ligefrem og kan få recept pligtigt medicin sådan uden vidre :D

Btw:jeg har taget LSD før men det var under mere fredelige forhold (i en skov på hoffmann 2000 go griner ) :twisted:

Hverken SSRI'er eller benzodiazepiner kan fås på håndkøb, men hvis du er lidt om dig, kan du nok få fat på begge dele. Kanna kan købes frit.

Mvh. Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

-=Sp@rkel=- skrev:

LSD har du vel heller ikke fået i håndkøb, så de skulle nok være mulige at finde? ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
TimeKiller skrev:
Men jeg kunne egentlig også godt forestille mig at det forstærkede eller forlængede effekten af stoffet eftersom det jo virker ved at blokere genoptegelsen af serotonin og derfor også LSD'en.
Nogen som ved det??

LSD'en bliver ikke genoptaget af de presynaptiske serotonin neuroner.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Har spist svampe i dag til karneval og det kan ikke foreslåes. De første to timer hvor jeg blev ramt var jeg seriøst RAMT og oplevede kun noget jeg ikke ville. Ikke så sjovt, men ikke noget jeg ikke kunne klare - heldigvis ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
muligvis kommer angsten tilbage efter mdma'en holder op med at virke, men der er trippet knap så kraftigt længere og man ka så nemmere håndterer det og tænke tingene igennem end hvis man trippede vildt med mindfucks osv :wink:

bare min mening..

Titel:
In our memories

Confusion skrev:
muligvis kommer angsten tilbage efter mdma'en holder op med at virke, men der er trippet knap så kraftigt længere og man ka så nemmere håndterer det og tænke tingene igennem end hvis man trippede vildt med mindfucks osv :wink:

bare min mening..

Det er helt fint du kommer med din mening, men har du prøvet at bekæmpe et badtrip med MDMA? Jeg tror faktisk, at det kan have den omvendte effekt, nemlig at MDMA'en forstærker badtrippet fordi det i den situation bare vil optræde som endnu et "psykoaktivt stof"

Well, ren spekulation fra min side, men jeg holder stadig på benzodiazepinerne - det ved man ihvertfald virker (somregel da.)

Mvh. Psyko

Titel:
Site Admin

Haloperidol kan slå ethvert trip ned på kort tid. Kan dog kun anbefales i yderste nødstilfælde.

Senest rettet af KenIshii 23 maj 2004 23:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Confusion skrev:

bare min mening..

Jeg vil nok ikke kombinere en stimulans med en anden psykotrop substans. Angstanfald kan også forekomme på MDMA og er som regel et resultat af øget serotonerg aktivitet, så det er nok en dårlig kombo hvis man bad tripper. En downer af en eller anden art vil nok i et hvert tilfælde være at foretrække.

Titel:
In our memories

KenIshii skrev:
Halperidol kan slå ethvert trip ned på kort tid. Kan dog kun anbefales i yderste nødstilfælde.

Nu er vi jo nogen der tager hensyn til begreber som "tilgængelighed" ;)

Mvh. Psyko

Titel: yeah!
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Søborg
Jeg kan kun anbefale fed fed og MASSER af fed... eller se en film, det os nice!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]