Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 11:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg vil lige sige at jeg ikke helt vidste i hvilket forum jeg skulle ligge denne post så hvis der er en admin der synes den skal stå et andet sted så bare flyt den 8)

Jeg har aldrig selv prøvet kokain, og har egentlig heller ikke nogen planer om det da jeg har hørt hvor ekstremt vanedannende det kan være.
Jeg har siddet og læst lidt om kokain i dag og så vidt jeg kan forstå varer rusen ikke mere end ca. 15 minutter.

Mit spørgsmål er så, hvordan kan nogle finde på at give 500-900 kr for et gram (er det ikke det prisen er for ren kokain?) for en rus der kun varer 15 minutter. Er det virkeligt SÅ godt? Spørgsmålet er selvfølgelig ikke rettet mod dem der har prøvet kokain en enkelt eller to gange men dem som tager kokain regelmæssigt.

PS: Det kan godt være indlægget lyder lidt som et surt opstød men det er da altså overhovedet ikke, det er ren og skær nysgerrighed :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
-> Syntetiske stoffers forum ;)

Og så vil jeg lige citere noget:

"Prøv det 1 gang og prøv det aldrig igen".

Den sætning fortæller en del ;) Men Erowid skriver også lidt om det:

http://www.erowid.org/chemicals/cocaine ... ects.shtml

Og så er der en god rapport her:

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=1801

Senest rettet af syreperlen 06 jun 2004 14:05, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

vel er nok peaket der vare 15 min :wink: , og ½g plejer at være rigeligt til min aften.

Titel:
Medlem

sorn skrev:
vel er nok peaket der vare 15 min :wink: , og ½g plejer at være rigeligt til min aften.

Tager du så det halve gram på en gang eller deler du det ud over aftenen? Jeg synes stadig at det er rimelig meget at give for en 15 minutters aften... For hvis man har taget stoffer som f.eks. kokain sætter man sig vel ikke bare ned når rusen er færdig og drikker et par øl og fortsætter sin bytur... (eller gør man?)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kokain rusen varer længere end 15 min. Måske er det crack eller selve plateau'et du snakket om?

Jeg tror det er meget normalt at sniffe en ny omgang coke hver time til halvanden. Når der ikke er mere i posen er humøret tilgengæld ødelagt.

Titel:
Medlem

AoD skrev:
Kokain rusen varer længere end 15 min. Måske er det crack eller selve plateau'et du snakket om?

Jeg tror det er meget normalt at sniffe en ny omgang coke hver time til halvanden. Når der ikke er mere i posen er humøret tilgengæld ødelagt.

Ok. Hvor længe varer en kokainrus? Nu ved jeg ikke hvor meget man bruger på en normal aften men jeg kunne da forestille mig at man skulle op omkring mindst 1 gram for at være blæst på kokain en hel aften.

Nogen der er på det regelmæssigt der kan/har lyst til at fortælle lidt om det? Det skulle godt nok være et vanvittigt godt stof hvis jeg skulle bruge det, taget i betragtning af bivirkningerne og den enorme pris som jeg synes det er... (jeg er kun en fattig gymnasieelev)

Hvorfor ikke bare æde 3-4 ecstasy piller over en aften i stedet? Det koster ikke mere end 100-200 kroner og så er man da godt flyvende hele aftenen... Men det kan måske slet ikke sammenlignes med kokain, eller hvad? Oplys mig jeg er meget nysgerrig :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Coke er så godt, og alligevel ikke..Da jeg prøvede det de første par gange tænkte jeg at det var da egentlig ikke det helt store, men så går der sku bare lige en uge, det bliver weekend og så kunne man sku egentlig godt bruge lidt alligevel..

Man bliver utrolig hurtig glad for det, selvom det egnetlig ikke er den heeelt vilde rus. som Ali så perfekt citerede "Prøv det 1 gang og prøv det aldrig igen."
Hvis du først bliver glad for det, er det rigtig svært at komme helt af med trangen til det igen.

Titel:
Medlem

DeF skrev:
Coke er så godt, og alligevel ikke..Da jeg prøvede det de første par gange tænkte jeg at det var da egentlig ikke det helt store, men så går der sku bare lige en uge, det bliver weekend og så kunne man sku egentlig godt bruge lidt alligevel..

Man bliver utrolig hurtig glad for det, selvom det egnetlig ikke er den heeelt vilde rus. som Ali så perfekt citerede "Prøv det 1 gang og prøv det aldrig igen."
Hvis du først bliver glad for det, er det rigtig svært at komme helt af med trangen til det igen.

Ok. Det var også sådan jeg tænkte det hang sammen. Jeg tror bare det er et stof jeg helt holder mig fra. Jeg skal satme ikke være hooked på noget der koster en halv S.U. pr gram :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Citat:
Ok. Hvor længe varer en kokainrus? Nu ved jeg ikke hvor meget man bruger på en normal aften men jeg kunne da forestille mig at man skulle op omkring mindst 1 gram for at være blæst på kokain en hel aften.

Det er ikke et stof jeg her taget sælig mange gange men mit bud ville være at rusen varer ca. 20 - 30 min. Et halvt gram ville jeg nok godt kunne få til at holde en hel aften, så det er ca 250kr (måske lidt mere) og det er jo ikke mere end mange bruger på en aften i byen.

Citat:
Tager du så det halve gram på en gang eller deler du det ud over aftenen? Jeg synes stadig at det er rimelig meget at give for en 15 minutters aften... For hvis man har taget stoffer som f.eks. kokain sætter man sig vel ikke bare ned når rusen er færdig og drikker et par øl og fortsætter sin bytur... (eller gør man?)

nej man teger ikke det hele på en gang men en streg en gang imellem når rusen er ved at fortage sig.

Citat:
Nogen der er på det regelmæssigt der kan/har lyst til at fortælle lidt om det? Det skulle godt nok være et vanvittigt godt stof hvis jeg skulle bruge det, taget i betragtning af bivirkningerne og den enorme pris som jeg synes det er... (jeg er kun en fattig gymnasieelev)

Nu er der jo ikke særlig mange bivirkninger ved stoffet. Ihvertfald ikke sammenlignet med ecstasy eller amf.

Titel:
Medlem

TimeKiller skrev:
Nu er der jo ikke særlig mange bivirkninger ved stoffet. Ihvertfald ikke sammenlignet med ecstasy eller amf.

Nej bivirkninger var nok et forkert udtryk. Jeg tænkte på hvor afhængighedsdannende det er.

Hvad vil i egentlig mene er mest usundt: At tage måske én ecstasy pille hver weekend eller at tage ½ gram kokain hver weekend?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Du kan ikke rigtig sammenligne skadevirkningerne ved to stoffer på den måde, men jeg tror ecstasy ville være det værste, da hjernen (kan) tage permanent skade, især ved et så hyppigt forbrug som en gang om ugen.

Titel:
Medlem

Fenriz skrev:
Du kan ikke rigtig sammenligne skadevirkningerne ved to stoffer på den måde, men jeg tror ecstasy ville være det værste, da hjernen (kan) tage permanent skade, især ved et så hyppigt forbrug som en gang om ugen.

Ok. Jeg synes også bare der står alle steder man læser om kokain at det er meget giftigt, men jeg har egentlig aldrig læst om nogle rigtige bivirkninger ved det udover at man bliver hooked så hurtigt.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
troelsmakholm skrev:
Fenriz skrev:

Ok. Jeg synes også bare der står alle steder man læser om kokain at det er meget giftigt, men jeg har egentlig aldrig læst om nogle rigtige bivirkninger ved det udover at man bliver hooked så hurtigt.

Jeg smed lige et link til dig i mit øverste indlæg. Prøv at checke Erowid's kokain-sektion. Der kan du fået lidt parat-viden omkring stoffet :)

Titel:
Medlem

aliaarhus skrev:
troelsmakholm skrev:
Fenriz skrev:

Jeg smed lige et link til dig i mit øverste indlæg. Prøv at checke Erowid's kokain-sektion. Der kan du fået lidt parat-viden omkring stoffet :)

Ok. Takker Ali. Jeg nåede vist kun at få læst historien du postede og glemte helt det andet link :oops:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
DeF skrev:

Jeg kunne ikke være mere enig! Man kan godt prøve coke en 3-4 gange, før man virkelig forstår hvorfor det er det mest vanedannende stof overhoved. Nu har jeg ikke taget det mere end 14-15 gange, men det er et af de få stoffer, som man altid har lyst til. Jeg har endda prøvet heroin, men der er sgu ikke noget mere nice end en stor portion coke.
Selvfølgelig er der forskel på folk, men jeg tror de fleste vil kunne blive glade for det. Det er bare et spørgsmål om at prøve det et par gange!

-Psyko

Titel:
Insane psychedelia user!

Kokain i forhold til amfetamin er hvad GHB er i forhold til alkohol.

Smooth, lækkert og uden alle crap bivirkningerne :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Troels-->Check evt. mit indlæg omkring hvor glad man kan blive for coke: http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror bestemt ikke at coke er giftigt, jeg kender ingen der har fået fysiske bivirkninger ved længere tids brug (self. er der smadret næse, og problemer med venerne hvis man skyder det, men det er jo ikke rigtig stoffets skyld at man tager det forkert), i modsætning til ecstasy som jo kan fucke hjernen helt op i længden. Der er indianere som tygger coca hver dag hele deres liv, og ikke får nogen bivirkninger af det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg må ærligt indrømme, at jeg er en af de få som kokain-rusen overhovedet ikke bider på.

Jeg har velnok fået en 50-60 streger koka i løbet af mit liv, og jeg oplever altid at jeg sidder og spørger mig selv bagefter hvorfor helvede jeg sugede det op i næsen.
Jeg bliver som regelt bare hyper og rastløs, uden nogen imponerende rus-effekt.
Og til de folk som mener at jeg "bare har få'ed no'ed lortekoka, mand", så vil jeg pointere at jeg har fået ordentlig kvalitet i ordentlige mængder, som ville gøre selv den mest koka-resistente rocker bedøvet i hele fjæset! :)

Nu er jeg godt nok også udpræget (meth)amf-luder, for jeg har indtil videre ikke fundet nogen stimulanser jeg bryder mig bedre om.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fenriz skrev:
Jeg tror bestemt ikke at coke er giftigt, jeg kender ingen der har fået fysiske bivirkninger ved længere tids brug (self. er der smadret næse, og problemer med venerne hvis man skyder det, men det er jo ikke rigtig stoffets skyld at man tager det forkert), i modsætning til ecstasy som jo kan fucke hjernen helt op i længden. Der er indianere som tygger coca hver dag hele deres liv, og ikke får nogen bivirkninger af det.

Der er PÆNT stor forskel på at tygge friske koka-blade med et lavt alkaloid-indhold, og til at rive et raffineret ekstrakt op i næsen, som vi gør her i vesten...
Jeg syntes det er lige lovligt at forherlige kokain, for jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne opretholde et bivirkningsfrit forbrug af MDMA på linie med koka.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]