Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 13:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD og LSA
Admin
Brugeravatar

Nu har jeg søgt lidt rundt på erowid.org, men jeg har ikke fundet noget der helt præcist svarer på mit spørgsmål.
Jeg har planer om snart at prøve LSD for første gang, jeg har prøvet LSA før en del gange og så ville jeg gerne vide hvordan LSD er i forhold til LSA? Jeg ved godt der er mere intense visuals end LSA, men er det den samme følelse i kroppen og lidt det samme humørløft eller hva?
Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg har kun prøvet prøvet LSA én gang, og LSD to gange.

Min opfattelse er at de to ting minder ret meget om hinanden, LSD er bare betydelig kraftigere og mere 'smooth' uden noget bodyload. Jeg havde en del maveonde under hele LSA-trippet, selvom jeg havde lavet et ekstrakt. Det var dog ikke noget der ødelagde trippet.

Men LSD er uden tvivl at foretrække! ;)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hvis du sammenligner molekyle-strukturen, så er det næsten ens:
http://www.erowid.org/cgi-bin/chem_comp ... 3d_mid.jpg

Og hvis du læser om hvad Erowid skriver om de to stoffer til sammenligning, så vil du også få lidt mere at vide:

http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa_dose.shtml

Citat:
LSA is a naturally occuring psychedelic chemical with a potency 1/10 to 1/30th that of LSD. It has some similarities in effect to LSD, but is generally considered much less stimulating and can be sedating.

LSD er 10-30 gange mere potent end LSA, og det skulle give mange flere visuals end LSA.

Et LSD-trip varer som regel 3-6 timer længere end et LSA-trip, så vidt jeg ved. Men jeg har dog ingen personlige erfaringer med LSA til at sammenligne med mine LSD-trips og bekræfte denne påstand.

LSA kan også give maveproblemer, som axia også nævner. Man reducerer kvalmen og maveproblemerne ved at lave ekstrakter, men jeg har sjældent hørt om folk der helt 100% er sluppet af med kvalmen. LSD har, for mit vedkommende, aldrig givet mig maveproblemer eller noget som helst kvalme-lignende følelser. Dog har LSD givet mig nogle lidt irriterende spændinger i mine nakkemuskler og i kæbemusklerne - det er dog ikke særlig slemt.

Smerterne i kæbemusklerne fandt sted, fordi jeg havde det med at gå rundt og bide hårdt med tænderne, uden en egentlig grund. Axia har så vidt jeg ved også haft disse smerter i kæben :P LSD is evil, but good ;)

Smerterne i nakkemusklerne, som har været tilfældet hos mig hver jeg trippede LSD, har jeg heller aldrig hørt om hos folk der trippede LSA. Smerterne er dog ikke særlig slemme, og man bemærker dem kun hvis man tænker over det.

Coming Up på LSD kan være ret ubehagelig nogle gange, og jeg har tit nogle kuldegysninger hvor jeg trækker skuldrene op mod hovedet. Når jeg gør det, giver det mig altid en bølge af velvære i hele kroppen, som varer i få sekunder.

Følelsen på LSD-comedown er noget helt unikt og noget helt for sig! Her føler jeg at mit hjerte åbner for universet og glæden ryger ud og ind så tosset den vil. Og jeg er tit overdrevet lykkelig, jeg føler fred i hele verden og universet, jeg føler jeg er ét med hele verden og musikken. Jeg føler mig virkelig i live, og alt levende omkring mig giver mig en enorm og ubeskrivelig lykke (især planter og dyr).

Efter Coming Down er ovre, kan jeg godt få lidt neder på i en halvtimes tid, fordi dén følelse forsvinder. Men her kan det anbefales at man smutter over til nogle venner og får sig en 2-3 øl og slapper af :) Det er enormt afslappende.

Hvordan disse stadier er på LSA, kan jeg overhovedet ikke udtale mig om.

Senest rettet af syreperlen 10 jun 2004 14:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hvis man har haft kramper efter at have spist en masse kix, så er LSD kramper vand ved siden af! :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Úden at have prøvet LSD tror jeg ikke det rigtig kan sammenlignes. Halv giftige LSA ekstrakter fra halv giftige frø er vel næppe den sammen oplevelser som det 100 gange mere potente rene kemiske LSD :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
LSA kan også give maveproblemer, som axia også nævner.

LSA indtaget i form af HBWR har da også givet mig nogle maveproblemer, men ikke det store. Jeg har aldrig kastet op efter at have spist dem, de fleste af mine venner der har prøvet dem har dog.

Citat:
Hvordan disse stadier er på LSA, kan jeg overhovedet ikke udtale mig om.

Det er nogenlunde som du beskriver det, ihvertfald i mit tilfælde. Man føler sig rigtigt godt tilpas og føler at der er harmoni over det hele og at man er forbundet til andre mennesker, planter og dyr.

Citat:
Hvis man har haft kramper efter at have spist en masse kix, så er LSD kramper vand ved siden af!

Det har jeg prøvet flere gange og det kan til tider være ret slemt, men hvis dem man får af LSD er vand ved siden af så mener jeg ikke der skulle være noget at frygte. :wink:

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]