Hvis du sammenligner molekyle-strukturen, så er det næsten ens:
http://www.erowid.org/cgi-bin/chem_comp ... 3d_mid.jpgOg hvis du læser om hvad Erowid skriver om de to stoffer til sammenligning, så vil du også få lidt mere at vide:
http://www.erowid.org/chemicals/lsa/lsa_dose.shtmlCitat:
LSA is a naturally occuring psychedelic chemical with a potency 1/10 to 1/30th that of LSD. It has some similarities in effect to LSD, but is generally considered much less stimulating and can be sedating.
LSD er 10-30 gange mere potent end LSA, og det skulle give mange flere visuals end LSA.
Et LSD-trip varer som regel 3-6 timer længere end et LSA-trip, så vidt jeg ved. Men jeg har dog ingen personlige erfaringer med LSA til at sammenligne med mine LSD-trips og bekræfte denne påstand.
LSA kan også give maveproblemer, som axia også nævner. Man reducerer kvalmen og maveproblemerne ved at lave ekstrakter, men jeg har sjældent hørt om folk der helt 100% er sluppet af med kvalmen. LSD har, for mit vedkommende, aldrig givet mig maveproblemer eller noget som helst kvalme-lignende følelser. Dog har LSD givet mig nogle lidt irriterende spændinger i mine nakkemuskler og i kæbemusklerne - det er dog ikke særlig slemt.
Smerterne i kæbemusklerne fandt sted, fordi jeg havde det med at gå rundt og bide hårdt med tænderne, uden en egentlig grund. Axia har så vidt jeg ved også haft disse smerter i kæben

LSD is evil, but good

Smerterne i nakkemusklerne, som har været tilfældet hos mig hver jeg trippede LSD, har jeg heller aldrig hørt om hos folk der trippede LSA. Smerterne er dog ikke særlig slemme, og man bemærker dem kun hvis man tænker over det.
Coming Up på LSD kan være ret ubehagelig nogle gange, og jeg har tit nogle kuldegysninger hvor jeg trækker skuldrene op mod hovedet. Når jeg gør det, giver det mig altid en bølge af velvære i hele kroppen, som varer i få sekunder.
Følelsen på LSD-comedown er noget helt unikt og noget helt for sig! Her føler jeg at mit hjerte åbner for universet og glæden ryger ud og ind så tosset den vil. Og jeg er tit overdrevet lykkelig, jeg føler fred i hele verden og universet, jeg føler jeg er ét med hele verden og musikken. Jeg føler mig virkelig i live, og alt levende omkring mig giver mig en enorm og ubeskrivelig lykke (især planter og dyr).
Efter Coming Down er ovre, kan jeg godt få lidt neder på i en halvtimes tid, fordi dén følelse forsvinder. Men her kan det anbefales at man smutter over til nogle venner og får sig en 2-3 øl og slapper af

Det er enormt afslappende.
Hvordan disse stadier er på LSA, kan jeg overhovedet ikke udtale mig om.