Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der kan forklare mig hvad der sker, når vores ene ven ecstasy og vores anden ven cannabis bliver blandet?

Sketchy

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Du kan finde informationer om MDMAs effekter her:
http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Samme for Cannabis:
http://www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml

Ellers prøv at brug søgefunktionen øverst til højre.

Titel:
Medlem

Jeg går ud fra du har prøvet begge dele før siden du har tænkt dig at blande dem.

Hvis du blander de 2 bliver du skæv mens du er påvirket af mdma, men lettere end ellers.
man kommer ligesom mere ned når man ryger hash på kix, for mit vedkommene ihvertfald.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Hmm, sjovt at det lige bliver nævnt. Jeg var på 100mg MDMA igår i kombination med 2 stærke joints delt imellem 4-5 personer. Damn :shock:

Jeg har lige tilføjet min rapport, og den skulle være oppe inden længe :)

/Edit: Så kom den: http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=682

Senest rettet af syreperlen 22 jul 2004 16:34, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
jeps... en ryger.. lidt mdma og et par rygere til, virkede ganske overbevisende :)

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Du bliver det som en god ven af mig kalder "Blank & Poleret", givet at du ryger noget tid efter efter MDMA'en er dampet af. Jeg har, som jeg har skrevet andetsteds, prøvet at se fjernsyn på et slukket fjernsyn mens jeg røg joints efter en ecstasy-rus. Man fatter virkelig ikke en meter, og har en 10-20 sekunders forsinkelse på alt der sker omkring én. I nogle tilfælde har jeg, som det udgår fra ovenstående, mistet korttidshukommelsen helt og aldeles. Og det gør ikke én friskere dagen efter.

Men ellers, hvis man ryger sådan almindeligt gennem sin MDMA-rus, giver det bare et lækkert flow, og et dejligt psykedelisk tvist til oplevelsen. Det bliver endnu mere behageligt, imo.

Mvt. Jesper...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
jespar skrev:
Du bliver det som en god ven af mig kalder "Blank & Poleret", givet at du ryger noget tid efter efter MDMA'en er dampet af. Jeg har, som jeg har skrevet andetsteds, prøvet at se fjernsyn på et slukket fjernsyn mens jeg røg joints efter en ecstasy-rus. Man fatter virkelig ikke en meter, og har en 10-20 sekunders forsinkelse på alt der sker omkring én. I nogle tilfælde har jeg, som det udgår fra ovenstående, mistet korttidshukommelsen helt og aldeles. Og det gør ikke én friskere dagen efter.

JA! Det kan ikke beskrives meget bedre, jeg oplevede det for 1 mnd. siden, og DER var det tæt på ikke engang at være sjovt mere. Det var på comedown fra 6 grønne ferrari, hvor vi var 3 der delte en joint. Det med forsinkelsen er virkelig sygt, vi brugte nok 1 time på at sidde kun og sige ting som "Jeg fatter seriøst ingen ting!" og "Hva sagde du lige der?" man er HELT væk. Der var ingen mening i selv det mest enkle sætninger. Og det nytter ikke noget at der bliver snakket, for man kan, vi kunne hvertfald ikke, føre en samtale + hash'en frembragte underlige hallu'er.
Det var faktisk ret creepy.

Så pas på med at ryge på MDMA, det er sjovt. Men kan også komme dertil hvor du ikke fatter noget, og selvom det er sjovt, fatter du ikke at det er sjovt :roll:

EDIT: stavefejl.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det er ret grinern at ryge på sit comedown IMO. Jeg har næsten kun haft positive oplevelser med det selvom en del andre synes det er ubehageligt. Nogle gange kan det være som om tiden går langsomt og man hallucinerer også ofte ved den kombo. Jeg plejer bare at sidde og grine uafbrudt, for af en eller anden grund får jeg altid nogle fuldstændigt absurde og til tider groteske visuals af den kombo. Jeg vil råde dig til at passe lidt på med det i starten og så kan du se om du overhovedet synes det er behageligt.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Når man er påvirket af et eller andet og cannabis kommer ind på billedet, bliver det hele ret tit mere fuckt up. F.eks hvis man kommer hjem fra byen, er meget beruset og ryger (bong evt.) så bliver man for det meste meget meget mere lam og ligger og siger mærkelige lyde ude på køkkengulvet. Hvad den videnskabelige forklaring er ved jeg ikke...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Alloedee skrev:
F.eks hvis man kommer hjem fra byen, er meget beruset og ryger (bong evt.) så bliver man for det meste meget meget mere lam og ligger og siger mærkelige lyde ude på køkkengulvet. Hvad den videnskabelige forklaring er ved jeg ikke...

HAehahehahehahehahe :D

Go stil der Alloe´ :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
På den kombo har jeg to gange opløvet følelsen af at være ved at gå i bevidstløshed.

Den første gang blev jeg meget svimmel og derefter faldt jeg om på mit toilet og rystede uden at kunne styre min krop i nogle sekunder. Det holdt så op efter nogle minutter.

Anden gang var på roskilde festivallen her i år, hvor jeg stod og pissede og pludselig blev meget svimmel og havde det ligesom når man har lavet noget fysisk der er alt for hårdt så det sortner for øjnene og man får det skidt - det lykkedes mig at falde i søvn ret hurtigt efter heldigvis.

Det har ikke været skide morsomt... Pas lige på

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg har røget hash på kex utallige gange, og vil sige at hvis du er vant til effekten af hash og effekten af mdma, er der ikke nogen problemer med at blande hash og mdma. Jeg synes det tager lidt af peaket af mdma'en men gør hashen mere euforisk og til tider meget mere psykadelisk.
Det er også lækkert at ryge på mdma-comedownet (hash er desuden en glimrende antioxidant)
1. gang bør du nok dosere begge dele lidt lavere end du normalt gør når du tager dem enkeltvis.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
ThirdEyeFloond skrev:
Det er også lækkert at ryge på mdma-comedownet (hash er desuden en glimrende antioxidant)

Jeg vil gerne se noget der viser hash som antioxidant - det tror jeg sgu ikke på.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Den er vist god nok... Jeg havde engang fingrene i en rapport, som påviste at "blandingmisbrugere" (i dette tilfælde MDMA + Hash) er mindre skadede i hjernen, end folk der ikke røg den fede når de er på piller.

Jeg tror at den lå på MAPS, men jeg har siden da ledt efter den med lys og lygte... Hvis du lige har linket til den, vil jeg være meget taknemmelig! :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
AoD skrev:
På den kombo har jeg to gange opløvet følelsen af at være ved at gå i bevidstløshed.

Den første gang blev jeg meget svimmel og derefter faldt jeg om på mit toilet og rystede uden at kunne styre min krop i nogle sekunder. Det holdt så op efter nogle minutter.

Anden gang var på roskilde festivallen her i år, hvor jeg stod og pissede og pludselig blev meget svimmel og havde det ligesom når man har lavet noget fysisk der er alt for hårdt så det sortner for øjnene og man får det skidt - det lykkedes mig at falde i søvn ret hurtigt efter heldigvis.

Det har ikke været skide morsomt... Pas lige på

behøves ik nødvendigvis være comboen.. lyder mere som lavt blodsukker eller noget.. prøvede min kammerat os' da vi røg sammen.. han sad et minuts tid på jorden og spiste så lidt brød og var frisk igen :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mener også det var på MAPS jeg stødte på den engang, men leder lige med projektør og hundekorps efter den :)
burde også ligge et freakin link til den i min rodede bogmærke collection...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er lige et par generelle om cannibinoiders neuroprotektive effekt mens vi venter på en MDMA specifik.
http://www.cannabis.net/cannabinoids/ne ... ctant.html" :
Neuroprotective antioxidants from marijuana by Hampson AJ, Grimaldi M, Lolic M,
Wink D, Rosenthal R, Axelrod J skrev:
Cannabidiol and other cannabinoids were examined as neuroprotectants in rat cortical neuron cultures exposed to toxic levels of the neurotransmitter, glutamate. The psychotropic cannabinoid receptor agonist delta 9-tetrahydrocannabinol (THC) and cannabidiol, (a non-psychoactive constituent of marijuana), both reduced NMDA, AMPA and kainate receptor mediated neurotoxicities. Neuroprotection was not affected by cannabinoid receptor antagonist, indicating a (cannabinoid) receptor-independent mechanism of action. Glutamate toxicity can be reduced by antioxidants. Using cyclic voltametry and a fenton reaction based system, it was demonstrated that Cannabidiol, THC and other cannabinoids are potent antioxidants. As evidence that cannabinoids can act as an antioxidants in neuronal cultures, cannabidiol was demonstrated to reduce hydroperoxide toxicity in neurons. In a head to head trial of the abilities of various antioxidants to prevent glutamate toxicity, cannabidiol was superior to both alpha-tocopherol and ascorbate in protective capacity. Recent preliminary studies in a rat model of focal cerebral ischemia suggest that cannabidiol may be at least as effective in vivo as seen in these in vitro studies.

Og her er en abstract fra en 725kb txt om emnet (Cannabinoids and neuroprotection in global and focal cerebral ischemia and in neuronal cultures
Nagayama T, Sinor AD, Simon RP, Chen J, Graham SH, Jin K, Greenberg DA)
Den fulde tekst kan hentes her :
http://www.erowid.org/references/refs_v ... c1&ID=6198
Citat:
Marijuana and related drugs (cannabinoids) have been proposed as treatments for a widening spectrum of medical disorders. R(+)-[2, 3-dihydro-5-methyl-3-[(morpholinyl)methyl]pyrrolo[1,2,3-de]-1, 4-benzoxazin-yl]-(1-naphthalenyl)methanone mesylate (R(+)-WIN 55212-2), a synthetic cannabinoid agonist, decreased hippocampal neuronal loss after transient global cerebral ischemia and reduced infarct volume after permanent focal cerebral ischemia induced by middle cerebral artery occlusion in rats. The less active enantiomer S(-)-WIN 55212-3 was ineffective, and the protective effect of R(+)-WIN 55212-2 was blocked by the specific central cannabinoid (CB1) cannabinoid receptor antagonist N-(piperidin-1-yl)-5-(4-chlorophenyl)-1-(2, 4-dichlorophenyl)-4-methyl-1H-pyrazole-3-carboxamide-hydrochloride. R(+)-WIN 55212-2 also protected cultured cerebral cortical neurons from in vitro hypoxia and glucose deprivation, but in contrast to the receptor-mediated neuroprotection observed in vivo, this in vitro effect was not stereoselective and was insensitive to CB1 and CB2 receptor antagonists. Cannabinoids may have therapeutic potential in disorders resulting from cerebral ischemia, including stroke, and may protect neurons from injury through a variety of mechanisms.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det har muligvis været denne rapport, selvom den er relativt ny (Marts, 2004) - Jeg mener at den jeg havde i tankerne er endnu ældre.

Citat:
Cannabinoids prevent the acute hyperthermia and partially protect against the 5-HT depleting effects of MDMA ("Ecstasy") in rats.

Morley KC, Li KM, Hunt GE, Mallet PE, McGregor IS.

School of Psychology, University of Sydney, Sydney, NSW 2006, Australia.

Abstract

Cannabinoid-MDMA interactions were examined in male Wistar rats.

MDMA ( [Formula: see text] mg/kg or [Formula: see text] mg/kg over 4 h on each of 2 days) was administered with or without Delta(9)-tetrahydrocannabinol (THC) ( [Formula: see text] mg/kg), the synthetic cannabinoid receptor agonist CP 55,940 ( [Formula: see text] or 0.2 mg/kg) or the cannabinoid receptor antagonist SR 141716 ( [Formula: see text] mg/kg).

Co-administered Delta(9)-THC and CP 55,940 but not SR 141716 prevented MDMA-induced hyperthermia, causing a powerful hypothermia.
Co-administered Delta(9)-THC, CP 55,940 and SR 141716 all tended to decrease MDMA-induced hyperactivity.

Co-administered Delta(9)-THC provided protection against the long-term increases in anxiety seen in the emergence test, but not the social interaction test, 6 weeks after MDMA treatment.

Co-administered Delta(9)-THC and CP 55,940, but not SR 141716, partly prevented the long-term 5-HT and 5-HIAA depletion caused by MDMA in various brain regions.

SR 141716 administered with CP 55,940 and MDMA prevented the hypothermic response to the CP 55,940/MDMA combination but did not alter the CP 55,940 attenuation of MDMA-induced 5-HT depletion.

These results suggest a partial protective effect of co-administered cannabinoid receptor agonists on MDMA-induced 5-HT depletion and long-term anxiety. This action appears to operate independently of cannabinoid CB1 receptors.

Fuld rapport!

Der står dog intet om THC's effekt som mulig antioxidant, men stadigt utroligt interessant!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

K det vidste jeg så ikke, damn det er da en vidunderlig urt !
Her er en om cannabinoid agonister og MDMA's synergetiske effekt på rotter:
Citat:
Braida D, Sala M (2002) Role of the endocannabinoid system in MDMA intracerebral self- administration in rats. Br J Pharmacol 136: 1089-1092.

Full text in PDF format

A possible role for the endocannabinoid system in modulating the rewarding effects of MDMA was investigated by comparing number of lever presses made to obtain i.c.v. injections of MDMA alone with number of responses made to obtain combinations of MDMA and an endocannabinoid agonist (CP 55,940) or an antagonist (SR141716A). After being trained to press a lever for water reinforcement, rats were trained to press levers for i.c.v injections of MDMA. The ICV dose producing maximal responses was 1 mcg MDMA, out of the tested doses of 0.01, 0.1, 1 and 2 mcg, with responses for MDMA decreasing at 2 mcg. Rats who had demonstrated 5 days of stable responses for 1 mcg MDMA were then tested with a combination of MDMA and cannabinoid agonist or MDMA and cannabinoid antagonist. Doses of cannabinoid agonist and antagonist were derived from findings in previous studies as producing maximal responding (for the agonist) or as completely blocking the effects of the agonist (for the antagonist). Rats pressed the MDMA (drug) lever less when given a combination of MDMA and cannabinoid agonist, and pressed the MDMA lever more when receiving a combination of MDMA and cannabinoid antagonist. Since the authors had pre-selected the dose of MDMA used in the drug combinations to be one producing maximal self-administration, they interpreted these findings as a reflection of a synergistic action of MDMA and the cannabinoid agonist that enhances the rewarding effects of MDMA. Likewise, the increase in response seen after the combination of MDMA and cannabinoid antagonist is interpreted as indicating that MDMA is less rewarding when cannabinoid receptors are not activated. The authors suggest that the cannabinoid system modulates dopamine release in specific brain areas. Since most ecstasy users use cannabis before or after ecstasy use, such findings might shed light on the popularity of this combination of substances. There are two different cannabinoid receptors, CB1 and CB2, and this report does not indicate whether the agonists and antagonists they used activate both receptors equally, or interact with one receptor more than another.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er også næsten sikker på det har været nævnt i en af Canadian Consortium for the Investigation of Cannabinoids in Human Therapeutics newsletters, også megen interesant læsning i mellem.

http://www.ccicht.ca/newsletters.htm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]