Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Melatonin
Tidligere holdmedlem

Halløj, ved godt jeg officielt har forladt siden, men jeg er simpelthen blevet så imponeret over melatonin at jeg bliver nødt til at anbefale det til jer andre, da jeg er helt sikker på der er andre der døjer med samme problemer.....

Jeg har så længe tilbage jeg kan huske haft søvnbesvær, dog de sidste 4 år har jeg "ordnet" det ved at selvmedicinere mig med hash(~0-2 gram om dagen).

Jeg har så quittet hashen for en måned siden, og BAM kæmpe søvnpoblemer.

Uanset hvad jeg gjorde kunne jeg umuligt falde i søvn før kl. 3 om natten....og så var jeg pisse træt hele formiddagen hvilket gik hårdt ud over min uddannelse.

Jeg kunne så finde på at sove en time elelr 3 når jeg fik fri, hvilket så resulterede i at jeg var frisk om aftenen.

Selvom jeg bare kørte igennem og ik sov når jeg fik fri kunne jeg stadigtvæk først falde i søvn kl. 3 om natten

Så igår åd jeg lige 9 mg Melatonin, og jeg faldt i søvn kl.11 :D :D :D noget jeg ik har prøvet i mange år.

Jeg drømte helt ekstremt meget, og vågnede dog pga drømmenes intensitet et par gange(en af dem med kæmpe erigeret lem, pga. drømmens indhold). Men jeg faldt hurtigt i søvn igen.......

Så stod jeg op kl. 6 i morges(En TIME før jeg SKULLE op-ALDRIGT sket før) helt udhvilet og totalt frisk....og mit humør har bare været på toppen idag........

Så hvis der er andre der har søvnproblemer vil jeg anbefale melatonin, som nemt kan erhverves ved en søgning på google.

Jeg har tænkt mig at køre 6 mg i aften og i overmorgen, så 3 mg de næste to dage, og så se om min døgnrytme sq være justeret......

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Melatonin skulle vist være rigtig godt til at styre søvnen efter et længerevarende hash(mis)brug.
Jeg mener også CannaChem postede noget om at kroppen øgede sin melatonindannelse med 2000% eller lignende hvis man røg hash (med forbehold for morgenhjerne) så det er nok en meget godt ide at supplere med lidt af det når man hopper af vognen!

Jeg har selv 8 x 2 mg liggende til hvis min døgnrytme bliver for ødelagt.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Er der ikke noget med at Malatonin skulle være kræftfremkaldende??

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
TimeKiller skrev:
Er der ikke noget med at Malatonin skulle være kræftfremkaldende??

Det blev genenmgået i et topic, som jeg oprettede for et par måneder siden. Såvidt jeg husker var der ikke nogle endegyldige beviser der peger i den retning.

Mvh. Psyko

Titel:
Admin
Brugeravatar

Altså nu ved jeg ikke så meget om melatonin og dets fremkaldelse af kræft, men jeg synes nu det lyder ret usandsynligt at et stof vi selv producerer hver dag skulle være kræftfremkaldende.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Altså som Iodjini siger, så bliver der dannet Melatonin i kroppen i forvejen, så tvivler stærkt på, at det er hyper kræftfremkaldende. Tror ik du skal være mere bange for at æde en omgang melatonin end for at ryge en joint...

Min far har også taget dem i en overgang, men har droppet det helt igen da han fik smadret sin søvn fuldstændigt. Han rapporterede om super effekt i starte (den første uges tid) hvorefter hans søvn blev endnu mere urolig, så hold lige øje med det drenge!

Ivrigt kan jeg stærkt anbefale Baldrian imod søvnproblemer... De har aldrig svigtet mig og man skærer lige to-tre timer af søvnbehovet og er stadig mere frisk end normalt!

Titel:
Insane psychedelia user!

noname skrev:
Ivrigt kan jeg stærkt anbefale Baldrian imod søvnproblemer... De har aldrig svigtet mig og man skærer lige to-tre timer af søvnbehovet og er stadig mere frisk end normalt!

I hvilke doser? Jeg har altid synes at det har modsat effekt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
2-butan-diol ( som vist bliver omdannet til GHB i leveren som første nedbrydningstrin) virker også fint, 3 ml og du bliver utrolig træt og falder i søvn hvis du lægger dig ned for at slappe lidt af :lol:

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
tjalfe skrev:
2-butan-diol ( som vist bliver omdannet til GHB i leveren som første nedbrydningstrin) virker også fint, 3 ml og du bliver utrolig træt og falder i søvn hvis du lægger dig ned for at slappe lidt af :lol:

BDO er nu ikke noget jeg vil anbefale til folk, selvom det ganske rigtig virker afslappende.

mvh. Psyko

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
slet ikke noget der skal bruges til daglig søvnregulering!

ellers få jer noget kød på knejten, det er sgu den bedste depressant :D

Titel:
Dedikeret medlem

når man går told kyrker efter en længere periode med dagligt brug af hash, er jo bare at give kroppen tid til at blive "clean" igen

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
tjalfe skrev:

Mener du ikke 1,4-Butanediol??

Titel:
Insane psychedelia user!

sorn skrev:
når man går told kyrker efter en længere periode med dagligt brug af hash, er jo bare at give kroppen tid til at blive "clean" igen

Han siger jo at han har altid haft søvnproblemer, og såvidt jeg husker plejer der ca. at gå op til 14 dage før man er kommet af med hash "abstinenserne", manden har altså ikke røget i en måned.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jensus jeg plejer at tage tre eller fire af de piller man kan købe i Matas. De skal lige have en halv times tid til at virke, men så sover man simpelthen også fantastisk... Eller dvs det gør jeg hvertfald!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg kan anbefale god, gammeldags motion til at få en i drømmeland...!

Jeg ryger joints, dog noget mindre end jeg har gjort... Bl.a. fordi jeg har et fysisk krævende job, 7-8 timers gang og ståen-op hver dag. Det har gjort, at jeg i k k e har søvnproblemer overhovedet.... Dog er jeg glad for, at mine arbejdstider ligger fra middag og frem til aften, da jeg er 100% B-menneske, og føler ingen træthed før klokken 2-3 stykker.
Og havde jeg ikke det fysisk krævende job, ville jeg heller ikke få rørt mig så fandens meget, da jeg ikke dyrker sport.

Nu vi er inde på vé og vel, så vil jeg lige anbefale folk med rygproblemer at prøve et fysioterapeutisk optræningscenter. Det lyder nok lidt råddent, men det er faktisk helt okay, man bruger forsk. maksiner i sit eget tempo, og der hvor jeg har været, var der faktisk ingen steroide-brian'er (!) :evil: :D -der var dog søde tøser, og det er jo ikk' så ringe endda.
Det er en rar måde at få motion på, hvis man ikke er sportsfreak. Og så sover du godt om natten, da hele kroppen er blevet rørt igennem.

Det er dog noget tid siden, jeg har været i centeret, da det koster kr300 om måneden, og det lyder jo ikke af så meget, men har haft en del udgifter til højre og venstre her i løbet af sommeren.
Men jobbet jeg har snakket om ovenfor gør, at jeg nok starter igen, da det er lidt hårdt for ryggen med lagerarbejde.

:roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

TimeKiller skrev:
tjalfe skrev:

:oops: ved sQ ikke hvad jeg tænkte på...

methyl alcohol ( træsprit) bliver man blind af = den går ikke
Ethyl alcohol ( almindelig spiritus) = bliver man volde lig af, og får ulidelige tømemrmænd = helelr ikke den fedeste alcohol...

1,4-butandiol bliver man en meget afslappet slags fuld af, og ingen tømmermænd ( i hvertfald ikke ved de små doser jeg har prøvet)

...Men der må da være mange andre alcoholer der er endnu mindre belastende for kroppen ? ...eller erder bare grænser for hvad den kemiske alcohol familie kan tilføje bevidstheden ? :P

hilsen kommende multi alcoholiker 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

tjalfe skrev:
TimeKiller skrev:
tjalfe skrev:

:oops: ved sQ ikke hvad jeg tænkte på...

methyl alcohol ( træsprit) bliver man blind af = den går ikke
Ethyl alcohol ( almindelig spiritus) = bliver man volde lig af, og får ulidelige tømemrmænd = helelr ikke den fedeste alcohol...

1,4-butandiol bliver man en meget afslappet slags fuld af, og ingen tømmermænd ( i hvertfald ikke ved de små doser jeg har prøvet)

...Men der må da være mange andre alcoholer der er endnu mindre belastende for kroppen ? ...eller erder bare grænser for hvad den kemiske alcohol familie kan tilføje bevidstheden ? :P

hilsen kommende multi alcoholiker 8)

Alle stoffer der virker afslappende gennem indvirkning på GABA-systemet som ethanol, GHB og BDO gør vil altid være skadeligt på længere sigt. Jo stærkere virkning jo større skade - ihvertfald rent psykisk.

I øvrigt ved jeg heller ikke hvor sundt det er at drikke rengøringsmidler :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

¨...rengørings midler til 400kr flasken vel at mærke :!:
Desuden gør Red warszava det også "ryge hash, drikke sulfo og slås" :-)

Men du har nok ret i at det ikke er sundt psykisk, læste om en på erowide, der hævdede at være blevet afhængig af 1,4 dutandiol, selvom han havde fysiske men af at tage det dagligt, så pas på :!:

( kan det passe at det bruges til at rense kopimaskiner?...)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
( kan det passe at det bruges til at rense kopimaskiner?...)

Det kan det vist meget vel bruges til :wink:

Mht. BDO, så har jeg erfaret at have en underlig følelse i maven dagen efter en aften med diolen. MEN det er faktisk kun efter at have spist fed mad sammen med BDO indtag, at jeg har haft det mærkeligt i maven(jeg synes at have erfaret en sammenhæng, men er dog ikke helt sikker). Jeg ved ikke om BDO har en effekt på udskillelsen af galdesalte til nedbrydning af fedtstoffer?

I stedet for BDO skulle du hellere bruge et salt af GHB(når du nu alligevel har valgt at lamme dig), f.eks. Na- eller K-GHB. Jeg tror at ionforbindelsen er mange gange mindre farlig end BDO´en...men alt er skadeligt på længere sigt, som også Treasure nævner!

Vh CC

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
9 mg Melatonin !? :shock:

Personligt deler jeg mine 3 mg's tabletter over i halve, ellers bliver mine drømme simpelthen for intense, og jeg bliver ikke ordentligt udhvilet...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]