Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hejsa.

En af de ting, der altid irriterer mig mest, når jeg bliver syg/sløj er at jeg ikke kan sove om natten. Hvis det endelig lykkes mig at falde til ro, går der altid mere end et par timer og så er jeg pludselig vågen igen.
Det er ganske ubehageligt, og derfor bruger jeg af og til benzodiazepiner til at sove på, når jeg har ferie (jeg har prøvet med melatonin, men det virker altså ikke ret godt for mig). Mit spørgsmål er hvorvidt benzodiazepiner nedsætter immunforsvarets evne til at bekæmpe sygdommen/infektionen? For jeg vil jo nødig være syg længere end højst nødvendigt.

Lad venligst være med at svare, hvis du ikke aner noget om menneskets fysiologi i henhold til depressanter. Henvendelser der beskriver personlige erfaringer er acceptable.

Mvh. Psyko - Nu med halsbetændelse! :P

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
For et par uger siden havde jeg influenza og i nogle dage havde jeg svært ved at sove, præcist på den måde du beskriver det. Jeg valgte så at jeg havde fået nok af dårlig søvn, og spiste en benzo hvorefter jeg sov dybt 9-10 timer (skulle aldrig have sat det vækkeur!). Efter dette havde jeg lavere feber og var mere frisk, men kan godt tænkes sygdommen allerede var på vej tilbage på dette tidspunkt (3-4 dage efter udbrud). I øvrigt eksperimenterede jeg med virkningen af kamille, kanel, hvidløg og citron i disse dage og dét skulle jo have fået mig til at blive rask noget hurtigere, påstår dem der agiterer for naturmedicin.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Chili, hvidløg og ingefær har alle dage været godt mod sygdom.

Personligt åd jeg 3 x 1 mg. flunitrazepam for nyligt da jeg havde influenza og fik hvilet grundigt ud i godt og vel 1½ døgn... Sådan noget lort skal da bare lammes og soves væk! :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg tror ikke så meget det er selve stoffet, men mere det at man får en usund livsstil af det. Hvis jeg tager benzodiazepiner vil jeg helst bare sidde og stene foran computeren i et par dage, og når man er syg er det sgu nogen gange bedre at komme op og hoppe lidt, især hvis sygdommen er på vej væk igen. Men hvis man i forvejen er sengeliggende tror jeg ikke der er nogen problemer i det, som de andre også siger får man jo hvilet ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]