Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 06:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2004 19:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2004 17:07
Indlæg: 1362
Geografisk sted: Århus
Jeg ved at DMT ikke er oralt aktivt. Men hva med 5-MeO-DMT (5-Methoxy-N,N-dimthyltryptamin)?? Kan simpelthen ikke finde noget somhelst om at 5-MeO-DMT ikke skulle være oralt aktivt. Hvis det nedbrydes oralt i vores kroppe ligesom DMT er der så lige nogen/nogle som gider at kildeangive deres viden, så jeg kan få en mere pålidelig opfattelse af det hele...?

på forhånd tak :wink:

/Cope


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2004 19:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Nedbrydes oralt!? 5-meo-DMT er ikke oralt aktivt - læs 5-meo-DMT's afsnit i Tihkal's book II, som er tilgængelig via erowid.

Det her er blevet diskuteret et utal af gange..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 dec 2004 14:27 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
...Dette er absolut ikke nogen anbefaling. Faktisk synes jeg det lyder en kende dumdristigt... Men jeg har læst et par triprapporter på såkaldt "pharmahuasca", som er 5-MeO-DMT taget sammen med en medicinsk MAOi; ayahuasca for plantehadere :P !
...Men lad venligst være med at forsøge, selv i lave doser. Med planterne er der en grænse for HVOR meget man kan fucke sit system op.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 dec 2004 14:33 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Nu du selv nævner det, Prom:

Har du nogen idé om hvor meget Harmin/Harmalin : 5-MeO-DMT man burde bruge til en evt. pharmahuasca?

Jeg syntes ikke at have kunnet finde nogle egentlige doseringsforslag til "5-MeO-huasca"


Top
 Profil  
 
 Titel: Beklager...
Indlæg: 09 dec 2004 00:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dextrose skrev:
Nu du selv nævner det, Prom:

Har du nogen idé om hvor meget Harmin/Harmalin : 5-MeO-DMT man burde bruge til en evt. pharmahuasca?

Jeg syntes ikke at have kunnet finde nogle egentlige doseringsforslag til "5-MeO-huasca"


Sorry, jeg vil helst ikke komme med nogen deciderede doseringsforslag, forslag til alternative MAOi'er eller lignende. Dels er det begrænset hvad jeg selv har kunnet finde af pålidelige beretninger om forsøg med kombinationen, og dels vil jeg vurdere det som et ret farligt eksperiment i det hele taget.
...Jeg kan kun nævne at det ikke er noget jeg selv ville vove mig ud i... Og det burde så afholde de fleste der kender mig fra at forsøge sig... :P


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2004 15:37 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvorfor dog ikke?

Hvis MAOi + DMT er fedt, hvorfor skulle MAOi + 5-MeO-DMT ikke være fedt?
Det er da vist ikke unormalt at der forekommer en mindre mængde 5-MeO-DMT og 5-MeO-NMT i Psychotria-arterne, som jo flittigt bliver brugt til Ayahuasca.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 dec 2004 21:35 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> Jeg tror bestemt at den kombination kunne være en fantastisk psykedelisk oplevelse, men 5-MeO-DMT er jo som bekendt NOGET stærkere end N,N-DMT. Kemisk ren N,N-DMT ville jeg ikke have SÅ store skrupler ved at tage som "pharmahuasca".
Til de fleste ayahuasca-brygge skal der indtages ret store og letafmålelige mængder plantemateriale, hvad enten planterne indeholder mest DMT eller 5-MeO-DMT. For derimod at ramme dosen af kemisk ren 5-MeO-DMT rigtigt, er det nødvendigt at have afvejet mængden på en ret nøjagtig og pålidelig vægt. I modsætning til N,N-DMT, har jeg læst flere rapporter der tyder på at det slet ikke er umuligt at indtage så meget 5-MeO-DMT at det bliver akut helbredstruende. Ved rygning af substansen giver det ret meget sig selv hvornår man har fået nok :wink: , men hvis man har saboteret sit MAO-system effektivt med f.eks. harmalin og indtaget en dosis oralt, vil der nok gå 15 - 20 minutter før man har nogen anelse om hvilken intensitet trippet bliver - og da vil det sikkert ikke hjælpe meget at forsøge at kaste op hvis man føler at man har fået for meget.
Erowid anbefaler heller ikke ligefrem kombinationen:
Citat:
5-MeO-DMT and MAOIs :
Although 5-MeO-DMT is present in some plants used in ayahuasca and in some ayahuasca brews, Erowid has received several reports of very troubling physical reactions in people who have ingested 5-MeO-DMT with MAOI harmala-alkaloids. There appears to be the risk of severe hypertensive symptoms, overheating, serotonin syndrome, etc. However its important to note that this contraindication is still speculative, because of the long history of use of brews containing the two in combination.

A case of a 17-year-old male was reported to us in December 2002. He ingested an extract of Syrian Rue and then smoked an unknown (but large) dose of powdered, chemical 5-MeO-DMT. He quickly became non-responsive and fell to the ground, began convulsing (myoclonic jerking), and his sitter called an ambulance for help. He was found to have had a pulse of 180, blood pressure 200/125, and temperature 106.0 F. These levels are dangerously high. He was minimally responsive but became wildly agitated upon stimulation (even just speaking to him). He was treated with diazepam and transferred by helicopter to a Boston area hospital. The patient may have suffered lasting damage to his kidneys and rhabdomyolysis. A formal case report of this incident is expected to appear in a medical journal in the next 12 months.

We have also received some reports from groups experimenting with making pharmahuasca using 5-MeO-DMT who have said that they had much higher incidence of bad reactions with 5-MeO-DMT than with N,N-DMT. They discontinued using the 5-MeO-DMT.

...Så nej tak, den tror jeg pænt jeg springer over...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2004 00:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Okay, tak for det.

Hvis det bare var et doserings-spørgsmål havde det nok ikke afskrækket mig så meget... Jeg holder mig nok bare til at ryge stadset... (og måske stoppe det i numsen på en god dag :P)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 dec 2004 17:07 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Ashoka skrev:
Nedbrydes oralt!? 5-meo-DMT er ikke oralt aktivt - læs 5-meo-DMT's afsnit i Tihkal's book II, som er tilgængelig via erowid.

Det her er blevet diskuteret et utal af gange..


Jeg tror du udtaler dig lidt skræsikkert og det kan udmærket være at du tager fejl

Citat:
r). But its activity as a snuff is about the same as DMT, which is much less active than 5-MeO-DMT. And it is also orally active. So is 5-MeO-DMT orally active, without any MAO-Inhibitors, although a higher dose is needes. Lately I have been working on these problems. My recent work is a book I am writing together with Christian Rätsch, "Just say Blow. Coca and Cocaine, a scientific Blowjob". It will be published next year in German by AT Verlag from Aarau, Switzerland, and in English by Entheobotanica from Solothurn, Switzerland.


faktisk så er der jo lidt uenighed....

Siger hverken for eller imod...

http://www.joergo.de/ottint_e.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2004 01:04 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Astral skrev:
Ashoka skrev:
Nedbrydes oralt!? 5-meo-DMT er ikke oralt aktivt - læs 5-meo-DMT's afsnit i Tihkal's book II, som er tilgængelig via erowid.

Det her er blevet diskuteret et utal af gange..


Jeg tror du udtaler dig lidt skråsikkert og det kan udmærket være at du tager fejl

Citat:
r). But its activity as a snuff is about the same as DMT, which is much less active than 5-MeO-DMT. And it is also orally active. So is 5-MeO-DMT orally active, without any MAO-Inhibitors, although a higher dose is needes. Lately I have been working on these problems. My recent work is a book I am writing together with Christian Rätsch, "Just say Blow. Coca and Cocaine, a scientific Blowjob". It will be published next year in German by AT Verlag from Aarau, Switzerland, and in English by Entheobotanica from Solothurn, Switzerland.


faktisk så er der jo lidt uenighed....

Siger hverken for eller imod...

http://www.joergo.de/ottint_e.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2004 13:18 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Hej Astral,

Ja, jeg er godt klar over at jeg udtalte mig for skråsikkert. Men det forholder sig nu stadig således at shulgin har spist 35 mg uden effekt, men dog kun én gang .

Så, ja, muligheden forligger stadig og Rätsch og Ott er absolut værd at stole på, men da jeg ikke har råd til "Coca und Kokain" og jeg ikke kan finde den på nogle biblioteker, har jeg ikke meget andet end shulgin at gå ud fra. Desuden kan jeg ikke rigtig tyde om Ott's opdagelser angående 5-meo-DMT's aktivitet faktisk er trykt i ovenstående bog.

Ott skriver i Pharmacotheon på side 176 omkring Echinocereus triglochidiatus, at: "Given the oral inactivity of 5-meo-DMT in abscence of MAO-inhibitors, there is the possibility the Tarahumara combined this cactus in some sort of potion with a plant containing MAO-inhibitors" og senere på side 182 under titlen 5-MeO-DMT: "Like DMT, this drug is evidently not active orally."

Hvis du kan få fingre i "Coca und Kokain", vil jeg være interesseret i hvad du finder ud af.

Mvh
Ash


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2004 15:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har kigget lidt grundigere på sagen og kommet frem at 5-meo-DMT, måske er sublingvalt (under tungen) aktivt. Det samme gælder måske også for DMT. Ott har med hjælp fra Mckenna nået frem til denne hypotese. Jeg har ingen direkte referencer, altså bøger eller tidsskrifter, men flere tråde på ayahuasca.com, der beskriver en konference hvor Ott har omtalt emnet.

Det at sige at 5-MeO-DMT er sublingvalt aktivt er ikke det samme som at sige det er oralt aktivt. I hvertfald ikke hvis der ved oralt aktivt, forståes at stoffet sluges.

Sublingval administration lader heller til at være særligt effektiv.

Her er den mest interessante tråd:

http://forums.ayahuasca.com/phpbb/viewt ... lly+active


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 dec 2004 15:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ashoka> Har selv leget med tanken om at lave en opløsning af 5-MeO-DMT i dimethylsulfoxid - så stærk som muligt - til sublingual brug. DMSO virker meget effektivt til at transportere kemikalier og stoffer over kroppens membraner. Hvis man f.eks. blander lidt mynteolie i DMSO, og smører lidt på indersiden af håndleddet, går der kun få minutter før man kan smage mynte i munden... Smørgsmålet er så bare om 5-MeO-DMT er så opløseligt i DMSO at opløsningen kan laves stærk nok.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 dec 2004 17:18 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Nu er doseringen på 5-MeO-DMT jo så lille, så mon ikke det kunne lade sig gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 dec 2004 08:35 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Prometheus, interessant, men vil det at blande DMSO sammen med et oralt ikke-aktivt stof, gøre det aktivt (ihvertfald sublingvalt), og dermed er vi nået lige vidt? (Jeg ved godt de omtaler DMSO i tråden) Altså ideén er vel at 5-MeO-DMT skulle virke sublingvalt uden noget hjælpemiddel.

Måske kan det overhovedet ikke betale sig at bruge 5-MeO-DMT sublingvalt.

Og lige et spørgsmål.
Hvad bestemmer om et stof er aktivt sublingvalt? Er det størrelsen på dosen, på molekylet eller noget helt andet?

Mvh
Ash


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 dec 2004 03:47 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 2998
Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Ashoka> DMSO er et mærkeligt solvent... Det har en meget effektiv evne til at transportere stoffer gennem huden eller andre membraner de ellers ikke kan passere nemt. Hvis 5-MeO-DMT er opløseligt nok i DMSO - og hvis transporten over den sublinguale membran er effektiviseret nok - tror jeg at virkningen kunne blive ret intens. Når stoffer optages sublingualt går de direkte i detgenerelle kredsløb, og bliver altså ikke sendt til leveren først (ingen first pass metabolisme).
Dosen af et stof er vigtigt for at det kan anvendes sublingualt. Desuden er det vigtigt at det ikke er for polært eller ladet et molekyle, da det så ikke kan passere lipid-membranerne. Jeg vil tro at der er større chance for 5-MeO-DMT vil være sublingualt optageligt på sin frie baseform, end på saltform. Mener dog også af stoffet er ret skrøbeligt på den form; bliver meget nemmere ødelagt af UV-stråling, varme m.m.. Størrelsen af molekylet har også noget at sige, men jeg ved ikke hvor cut-off punktet ligger... Et løst bud er på omkring 500 g/mol.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2004 20:50 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Går ellers selv og overvejer en terapeutisk dosis ayahuasca med en stor dosis DMT og en beskeden dosis 5-Meo-DMT måske hva der svare til en 5-15 mg nok muligvis med en booster

Jeg skal glædeligt melde tilbage hvis alt forløber vel ;)

Jeg tror at tricket må ligge i kombination af dosis og timing, måske lave to separate bryg og sippe den med 5-Meo-DMT langsommere end den med almindelig DMT

Hvordan lyder det?
Vil gerne have et temligt stort gennembrud, jeg har erfaring med Ayahuasca, svampe og andre entheogener men tager dem meget sjældent (udover pot)
Min sidste tur var i sommers

Mvh. Astral


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2004 21:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Prom, tak for svaret. Vil nok lige læse lidt om de der lipid-membraner. Tid til at lære noget nyt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2004 21:52 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 dec 2001 02:01
Indlæg: 1989
Geografisk sted: Danmark
Tror bare det er et spørgsmå om forsigtighedsprincip
oralt + maoi ikke ryge + maoi f.eks.
forlænge virkningen ved at supplere maoi og kombinere det sammen og langsom indtagelse forderved at bygge op langsomt ...
Skulle eftersigende give et aftwerglow på 48 timer mener jeg!


Mvh Astral


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2017 08:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2016 11:12
Indlæg: 4
Meget gammel tråd, men tænkte om nogle af jer, der har postet her, stadig er aktive? Er interesseret i 5-MeO-DMT sublingvalt og er nysgerrig på, om nogle af jer har udforsket det?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team