Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kloral Hydrat
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nogen der kan supplere med historie, underholdningsværdi, krydstolerance, ED, LD50, etc.?

Er det effektivt/anbefalelsesværdigt som decideret sovemedicin efter f.eks. en amfetamin-koger?

Jeg har ladet mig fortælle at det er bestanddelen i diverse "knock out drops" - hvor hurtigt virker stadset oralt?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
ED?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose skrev:
Nogen der kan supplere med historie, underholdningsværdi, krydstolerance, ED, LD50, etc.?

Er det effektivt/anbefalelsesværdigt som decideret sovemedicin efter f.eks. en amfetamin-koger?

Jeg har ladet mig fortælle at det er bestanddelen i diverse "knock out drops" - hvor hurtigt virker stadset oralt?

LA VÆR MED AT TAGE DET!

Filosoffen Nietzsche tog det også med det resultat at han tilsidst ikke kunne komme helt ind i sin krop og derfor blev besat af ond ånd!!

Men selvfølgelig er det op til dig selv og på eget ansvar...

Mvh. Astral

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, på nuværende tidspunkt har jeg ikke den vilde infor om det men jeg mener jeg har noget i en af mine bøger derhjemme, der måske kunne være interessant for dig. Og mon ikke Merck kan hjælpe med den fysiologiske data? Hvis ikke du har den skal jeg nok lige tjekke når jeg kommer hjem imorgen/overmorgen.

Umiddelbart vil jeg også sige det er noget du skal holde dig fra men det er kun intuitionen, der siger mig det (indtil videre).

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg har også tænkt på om disse knock out drops ville være velegnet til at falde i søv på efter en tur med stimulanser ... ?
der var engang en tråd her på siden om en gut der havde været i udlandet og fået et par dråber i sin absinth, og derefter var gået ud som et lys - men jeg kan ikke finde den?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Astral > Methamfetamin er sgu en ond besættelse i sig selv! :twisted:

AoD > Estimeret Dosis (Har dog selv fundet ud af, at den er cirka 250-100

Noname > Merck Indexet leverer ikke nogen andre informationer end molekylets fysiske egenskaber.
Jeg mener at der findes en Merck Handbook som lister fysiologiske egenskaber for druqz og deslige.

TT > Jeg kan godt huske postet, men jeg kan heller ikke finde det.
Jeg mener at Prom nævnte den kemiske betegnelse for aktivstoffet.

Jeg er desuden interesseret i at vide om der er evt. hangover forbundet, for hvis man vågner op og har det af helvedes til i mange timer efter, så er der sgu ikke den store fidus ved det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror jeg kan hjælpe, nu hvor jeg er blevet lidt af en lexicafil. Fra Knud O. Møllers Farmakologi 5. udgave 1958 side 256. (kostede en femmer):

Historie m.m.:
Kloralhydrat er fremstillet 1832 af Liebig og indført i terapien som sovemiddel af Liebrich 1869. Det er et hydrat af trikloracetaldehyd. Det virker ret kraftigt lokalirriterende, og ved indtagelse af store doser (ved forgiftning) kan det fremkalde brækninger og akut gastroenteritis.
Det resoberes meget hurtigt fra fordøjelseskanalen; fuld virkning indtræder i løbet 10-15 minutter. I organismen omdannes det meget hurtigt til triklorætanol, der har en stærkere narkostisk virkning end kloralhydrat. Efter kobling af dette til glukonsyre samt omdannelse til trikloreddikesyre udskilles det så hurtigt, at eftervirkninger i form af tunghed i hovedet m.m ikke ses efter terapeutiske doser.

Virkemåde:
I doser på 1-2 g til voksne mennesker fremkalder det hurtigt og sikkert søvn af passende varighed. De nævnte doser har ingen beskadigende virkning på respiration og kredsløb hos sunde mennesker. (Der skrives noget mere om problemer med dårligt hjerte)

Akut forgiftning:
Forgiftning kan fremkaldes med doser på 4-5 gram og død er set indtrådt ved 6-10 g.

----------------------------
Kursiveringer er identiske med original teksten.

Husk på, at det her er fra 1958.

Jeg håber det var en smule til hjælp.

Mvh
Ash

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det er til stor hjælp, Ashoka... tak for det!

Det ser ganske favorabelt ud, at det ikke har den store indvirkning på respiration og blodtryk, og at den forgiftende/dødelige dosis ikke lige er til at tage fejl af... Hvis det så giver en søvn som giver nogenlunde god hvile, er det jo bare perfekt.

Spørgsmålet er så lige hvordan sådan noget anskaffes, men det er jo et relativt simpelt molekyle, så mon ikke... 8)

Titel:
Insane psychedelia user!

Dextrose skrev:
Noname > Merck Indexet leverer ikke nogen andre informationer end molekylets fysiske egenskaber.
Jeg mener at der findes en Merck Handbook som lister fysiologiske egenskaber for druqz og deslige.

Du tænker vel på Merck Manual of Diagnosis and Therapy?

Jeg citerer:

"Chloral hydrate is a relatively weak but safe hypnotic. The usual oral dose is 0.5 to 1 g; if necessary, an additional 0.5 g may be given after 1 h. Chloral hydrate is available in capsules and in solutions (with a pungent, unpleasant taste). It can cause tolerance and addiction and induce hepatic drug-metabolizing enzymes."

Desuden kan man læse sig frem til, at der skal doser på 2 - 2.5 g. om dagen til at forårsage afhængighed. At det tager 30 dage at blive afhængig af (diazepam tager til sammenligning 40), og at afhænighed kan behandles med phenobarbital. Jeg skal ikke kunne sige hvordan de er kommet frem til de angiver doser, og tidsrum. Det lyder lidt mærkeligt i mine ører, men ikke desto mindre er det hvad der står (de angiver "Doses producing dependence" og "Time necessary to produce dependence").

Tegn på forgiftning med Kloral hydrat (og kloral amid) inkluderer "drowsiness, confusion, shock, coma; respiratory depression; renal injury, hepatic injury". Følgende behandling gives: "Ipecac emesis; gastric lavage; respiratory support; assessment of concomitant ingestions".

Det sidste afsnit er muligvis ikke så vigtigt, men jeg inkluderede det alligevel. Håber det kan bruges :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Det var præcist Merck Manual jeg mente, tak for opslaget!

Behandles afhængighed med et barbiturat ??? :lol:
De er vist ganske afhængigsskabende i sig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dextrose skrev:

Jeg fik Klorat da jeg sad i spjældet.Bortset fra den lokal irritende ting,er det en sjov substans(hvis man blander det med lidt mælk er det klaret).Jeg tror dog kun at det er gamle læger der har en forkærlighed for netop dette sovemiddel der vil skrive det ud idag.Ja jeg er ikke engang klar over om man stadig kan få det.Det kan man nu nok kunne jeg forestille mig.
Men idag bruger næsten alle jo Benzoer.

Virkningen er på grund af det meget hurtige onset,temmelig behagelig,og minder om Benzos,men med en mere udtalt eufori.Men du kan forestille dig hvor man skal passe på med alkohol og lign oveni.
Ja jeg kunne forestille mig at der vil være en udtalt kryds tolerance med Benzodiazepiner,Barbiturater og lign.

Og ja, det er endog rigtig godt til at slå en Amf koger ned.Ideelt. :)

Titel:
Tidligere holdmedlem

det lyder da godt nok vanvittig det med at de bruges i visse lande til at putte i en kundes drink, efter de har drukket meget alkohol.......for at ribbe dem altså, har set nogen programmer om det i tv.

Må da være pænt farligt for kunden

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Tja, det er vel det, der bruges i Thailand feks. Da jeg var dernede kan jeg huske der var en dansk fyr, der blev rippet på den måde. Vågnede op kun iførst underdrenge i en baggård!!!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
8) ...Kan da godt bidrage med lidt empirisk viden omkring chloral-hydrat, hvis det skal være...
Indtaget i doser på 0,5 - 1 gram lader det ikke til at have specielt stort rekreativt potentiale for undertegnede. Dog virker det nogenlunde effektivt søvninducerende, på en ret subtil, nonintoksikerende måde. Det lader simpelt hen bare til at man indser at det egentlig KUNNE være ret lækkert at få noget søvn.
Mindre grader af hangover er bemærket efter de (ganske få) forsøg der er udført med stoffet. Hvis andre nogenlunde effektive søvninducanter er tilgængelige, vil de klart være at foretrække - i hvert fald for mig.
...Der er en grund til at stoffet har været kendt så længe, og kun anvendes meget sjældent i moderne terapi. Først blev det erstattet af barbiturater, siden af benzodiazepiner. Jeg tror at det har mere at gøre med stoffets effekt/bivirkningsforhold at gøre, end med den terapeutiske sikkerhedsmargen.
...Anskaffelse vil ikke være specielt problematisk. Det er en nogenlunde udbredt reagens i visse laboratorie-sammenhænge, og så vidt jeg ved er det ikke scheduled nogen steder - ud over at det kræver en gifttilladelse. Tror også at skidtet vil være pænt billigt at rekvirere fra en kemikaliegrossist.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]