Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
DENMARK: 2C-D added to list of controlled substances (24/01/2005)

On the recommendation of The National Board of Health, the Danish Minister for the Interior and Health has decided to add the substance 2C-D (2,5-dimethoxy-4-methylphenethylamin) to the Danish list of controlled substances.

Consequently, the Minister has signed the Executive Order amending the Executive Order on Euphoriant Substances which will
enter into force on 2 February 2005. Subsequently, 2C-D may only be used for medical or scientific purposes.

As soon as possible, the Executive Order will be entered into the ELDD legal text section.

Kilde: ELDD / EMCDDA

Det er endnu ikke at finde i nogen danske databaser.

Jeg er helt blank... Hvorfor lige 2C-D?
Det bekymrer mig, at Danmark's narkokriminalisering har været så agressiv de sidste 2 år.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Vel fordi de har opdaget det bliver solgt i DK? Det er den begrundelse hende fra statens-et-eller-andet brugte da de forbød 5-meo-dmt.

Selv er jeg ikk blevet tilbudt 2c-d men nogle jyske venners venner sir de har nem adgang til det nu

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den måde de gør det på i Danmark nu her er at så snart politiet konfiskerer et ukendt euforiserende stof her i landet, får de det analyseret ved retskemisk og hvis det ikke er ulovligt sender de besked til sundshedsstyrelsen som straks får det gjort ulovligt.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Øh nej... hvad fanden ved i om det?

5-MeO-DiPT blev første gang fundet på gadeplan i 2001.
Jeg har personligt fået beslaglagt 5-MeO-DMT og andre legale substanser i 2002 (som jeg i øvrigt har fået igen med rettens magt).

Det er som regelt først når der kommer medie-opmærksomhed omkring det, som tilfældet var med 2C-I, 5-MeO-DiPT, Salvia, Ibogain Poppers og 5-MeO-DMT, at det bliver kriminaliseret.

Dette er så vidt jeg ved, første gang i nyere tid, at et substans bliver kriminaliseret, uden at der har været fokus på det.

Lad være med at udtale jer om noget, i ikke ved noget om!

Senest rettet af Dextrose 26 jan 2005 18:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg siger osse "Vel". Ikke noget med at jeg er 100% sikker på det...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose > Har det fra en kemiker der arbejder på retskemisk, og efter ibogain-sagen er det blevet måden de gør det på, da sundhedsstyrelsen og sundhedsministeren er blevet enige om at alle nye stoffer skal bannes, derfor går det så hurtigt da det bare er et spørgsmål om at underskrive den nye lov.
Jeg udtaler mig ikke om noget jeg ikke ved noget om, overvej om du selv har dine kilder i orden før du begynder at sige den slags.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Dextrose > Har det fra en kemiker der arbejder på retskemisk, og efter ibogain-sagen er det blevet måden de gør det på, da sundhedsstyrelsen og sundhedsministeren er blevet enige om at alle nye stoffer skal bannes, derfor går det så hurtigt da det bare er et spørgsmål om at underskrive den nye lov.
Jeg udtaler mig ikke om noget jeg ikke ved noget om, overvej om du selv har dine kilder i orden før du begynder at sige den slags.

Fair nok, my bad... det er jo direkte usmageligt!
Hvis der er noget der kan få mit pis i kog, er det svineri som dette!
Jeg vil MEGET gerne se SST's risikovurdering af 2C-D!

Det kan godt være du ikke udtaler dig om noget du ikke ved noget om, men det er der visse andre brugere på boardet der har en tendens til...
Nogen gange kan det være svært at skelne skidt fra kanel.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Klart nok, jeg ville også have troet det var pis hvis jeg ikke hørte det fra manden selv... Det er jo en helt grotesk måde at lovgive på.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
"Hvis der er noget der kan få mit pis i kog, er det svineri som dette!
Jeg vil MEGET gerne se SST's risikovurdering af 2C-D!"

Der er INGEN risikovurdering af det. Det eneste der gøres er at søge i litteraturen vedr. stoffet, og finder man ud af, at det har euforiserende/psykedelisk/lammende effekt, så bliver det ulovliggjort.
Det er en fuldstændig sindssyg måde at kriminalisere ting på, men der er jo nok desværre ikke noget vi kan gøre ved det...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Selvfølgelig kan vi ikke gøre noget ved det.
Det er et frit land, staten kan gøre hvad den vil.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Odden skrev:
Det er et frit land, staten kan gøre hvad den vil.

Good one :mrgreen:

Men For Fucks Sake hvor er det grotesk, eneste positive aspekt er at en evt. kommende analoglovgivning er fuldstændig overflødig :roll:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

noname skrev:
Der er INGEN risikovurdering af det. Det eneste der gøres er at søge i litteraturen vedr. stoffet, og finder man ud af, at det har euforiserende/psykedelisk/lammende effekt, så bliver det ulovliggjort.
Det er en fuldstændig sindssyg måde at kriminalisere ting på, men der er jo nok desværre ikke noget vi kan gøre ved det...

Er det helt lovligt?

Jeg mener... Hende SST-konen i "Narko på nettet" påstod da at de lavede en risikovurdering af nye substanser inden en kriminalisering?

Jeg laver snart et review af EMCDDA's risikovurdering af 2C-I... der står sort på hvidt, at der ikke er nogen beviser for fysisk, psykisk eller social skade som følge af brugen af 2C-I - ej heller er der nogen grund til at marginalisere 2C-I brugere... ret interessant læsning.

Jeg tror at SST har overset noget her !!! :evil:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg ved ikke om det er lovligt, men desværre fungerer det sådan. Den risikovurdering kunne jo også være et opslag i P/TIHKAL og en søgning på nettet, hvorefter de konkluderer, at stoffet er farligt for samfundet.
Ham retskemikeren sagde, at de ulovliggjorde stofferne, fordi vi havde brug for et trygt samfund, hvor man kunne færdes i trafikken uden at blive påkørt af en mand på svampe/2C-I/LSD/etc (i bil sæføli).

Men det argument holder bare ikke set fra et etisk synspunkt, hvertfald ikke så længe de ikke vil gøre alkohol ulovligt...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Verden
Nej, der er da langt større risiko for at du bliver kørt ned af en eller anden stiv stodder, end at du bliver kørt ned af en på psykedelika.

Desuden er det jo ulovligt at køre påvirket i bil i forvejen, det har da ikke noget at gøre med om hvorvidt visse RCs er lovlige eller ulovlige.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Jeg kommer bare til at tænke på EN ting..
Hvorfor er alkohol lovligt?

-Alle stoffer burde behandles på ligefod! Kan sku da ikk være rigtigt at jeg ikk må indtage de ting jeg har lyst til!

Tror jeg vil gøre McD mad ulovligt, da det jo faktisk står sort på hvidt at det er meget sundhedskadeligt.. Hvis nogen af jer har set den der film hvor en mand lever af McD mad i 30dage ved i hvad jeg snakker om.

Titel:
Insane psychedelia user!

Dr. proX skrev:

-Alle stoffer burde behandles på ligefod! Kan sku da ikk være rigtigt at jeg ikk må indtage de ting jeg har lyst til!

Tror jeg vil gøre McD mad ulovligt, da det jo faktisk står sort på hvidt at det er meget sundhedskadeligt.. Hvis nogen af jer har set den der film hvor en mand lever af McD mad i 30dage ved i hvad jeg snakker om.

Fordi alkohol-indtagelse er en del af vores kultur, skulle jeg mene. Af selvsamme årsag, synes jeg at man skulle legalisere khat, og cannabis, da det er en del af nogle indvandreres kultur :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mars
Nelson Muntz skrev:
Dr. proX skrev:

Fordi alkohol-indtagelse er en del af vores kultur, skulle jeg mene. Af selvsamme årsag, synes jeg at man skulle legalisere khat, og cannabis, da det er en del af nogle indvandreres kultur :wink:

Så må man da håbe LSD bliver lovligt i år 2080 fordi det var kultur i 1960 og frem? :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dr. proX skrev:

"Supersize Me" hedder den.

Dit eksempel med MickeyD's food er dårlig. Du skal nok også regne med, at 2c-d er skidt for dig, hvis det er det eneste, du indtager i 30 dage. I det hele taget gælder det vist alt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Denmark
Dr. proX skrev:

Den film er noget af det lammeste jeg længe har set, hvad havde manden regnet med selvfølgelig har kroppen ikke godt at leve af fast-food i 30 dage så det sku'da lige meget om det er Mac'D eller pølse-grillen på hjørnet!

Jeg kan da også lave en film hvor jeg lever af noget i 30 dage, som jeg på forhånd ved er usundt og lave en film om det.....

sorry for jeg gik off-topic!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Suspekt skrev:

Den film er noget af det lammeste jeg længe har set, hvad havde manden regnet med selvfølgelig har kroppen ikke godt at leve af fast-food i 30 dage så det sku'da lige meget om det er Mac'D eller pølse-grillen på hjørnet!

Jeg kan da også lave en film hvor jeg lever af noget i 30 dage, som jeg på forhånd ved er usundt og lave en film om det.....

sorry for jeg gik off-topic!

Grunden til at de lavede den var for at bevise at det virkelig var skadeligt. Der var en pige som havde ædt det i en længere periode og var blevet syg. McD siger at deres mad indeholder alt hvad et nærende måltid skal indeholde og i retten sagde de til hende at det ikke kun var maden der havde gjort hende syg så de ville afprøve om den påstand holdte..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]