Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey

Er der nogen der kan svare mig på, om den metadon som man får til at drikke også kan skydes?

På forhånd tak

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Eftersom det er flydende, kan det jo sagtens skydes. Umiddelbart synes jeg dog det er en rigtig dårlig idé, eftersom det så vidt jeg ved indeholder smagsstoffer som ikke er alt for smarte at få ind i blodbanen. Desuden er opløsningen så tynd at du skal have noget af en hestesprøjte frem hvis du skal have nok metadon til at det rent faktisk virker.

Titel:
Junior medlem

Ok, tak for svaret.

Det metadon man hører om at folk skyder, er det så tabletter der bliver knust?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kudos skrev:
Ok, tak for svaret.

Det metadon man hører om at folk skyder, er det så tabletter der bliver knust?

Metadon fås også i en opløsning beregnet til injektion. Dog tror jeg også at mange skyder metadonopløsninger som er beregnet til at drikke, eftersom narkomaner ikke altid er så kritiske med hvad de injicerer.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan få 2 og 5% Metadon opløsninger der er beregnet til at injicere.
5% vil du nok ikke kunne få fingre i,for det er kun på forsøgs stadiet herhjemme(istedet for Heroin)og de er meget skrappe med udleveringerne.Dem der får det vil absolut ikke sælge det,og det er ikke ret mange.
Alm.2% er fint til Subc,Intram.eller IV indtagelse.

Men jeg sidder med en lumsk anelse om,at det er den orale 5 promille opl. med sukker som mange skyder alligevel du taler om.
Vær rar og gør dig selv en stor tjeneste og gå i en stor bue udenom.Selvom der er folk der slipper godt fra det,kender jeg til folk der har store problemer med infektioner på hjerte klapperne,med mere,samt en generel problematisk helbredstistand,fordi skidtet indeholder en masse ting der IKKE er beregnet til at få direkte ind i blodbanen.
Med hensyn til at skyde tabletter,må jeg også råde dig til at holde dig langt væk.Ja de kan filtreres,og skydes,men igen de er slet ikke beregnet til det,og du vil sidde med en stor chance for at få en såkaldt "rystetur",simpelthen fordi du sprøjter ting direkte ind i din blodbane der intet har at gøre der.

HVIS du absolut vil injicere Opiater,så gør det med Morfin,Pethidin,Ketogan,eller andet der leveres i små amp.eller vials,og som er fuldstændige rene og descinficerede. :wink:

Titel:
Junior medlem

Gonzo: Mange tak for det fyldestgørende svar.

Da jeg ikke kan få fat i andet metadon end den som man drikker, har jeg valgt helt at droppe idéen 100%. Fik den mest på baggrund af at jeg og en ven har prøvet med heroin gennem nogle dage, og da vi så stoppede igen fik vi en ret grum nedtur hvor vi ikke kunne sove et par dage (er helt ovre det nu), og det vil vi ikke igennem igen, så vi ville prøve med noget andet. Men tak for at correct'e os :) Det er sgu ikke risikoen værd!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]