Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 01:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: LSD-mareridt
Indlæg: 16 jul 2008 04:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 sep 2002 01:01
Indlæg: 341
Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Information:
dato:20.09.2003
dosis: ukendt (400mic?)
styrke: +++
setting: Fest

bruger rapport:
Følgende handler om mit første møde med psykedeliske stoffer, et møde der udviklede sig til en af mit livs mest ubehagelige oplevelser. Det er efterhånden to år siden , så mange af detaljerne er gået tabt, men jeg vil alligevel fortælle om oplevelsen, om ikke andet så for at give et eksempel på, hvad stoffer kan gøre, hvis man tager dem under de forkerte omstændigheder.

Vi var lige blevet færdige med gymnasiet, og jeg havde snakket med en af mine gamle venner om at prøve LSD. Jeg havde ingen anelse om hvad stoffet ville gøre ved mig (jeg havde kun røget en lille smule hash før, og aldrig haft noget der bare mindede om en psykedelisk oplevelse), men var tiltrukket af mytologien omkring det, og havde ikke fantasi til at forestille mig, hvor voldsomt det ville påvirke mig.

Meningen var selvfølgelig at vi skulle tage det under trygge omstændigheder alene hjemme hos én af os. På min kammerats fødselsdag var vi imidlertid i byen, og omkring kl fire kom jeg til at snakke med en bekendt som havde et par mærker med. Jeg var ekstremt fuld, og havde mistet enhver form for dømmekraft. Desuden kedede jeg mig; der skulle ske noget, så jeg slugte uden videre det lillebitte stykke papir. Kort efter fandt min kammerat ud af at jeg havde gjort det, og spiste også et. Der gik knap en time og diskoteket var så småt ved at lukke, da jeg bemærkede at den lille lampe jeg sad under badede mig i et usædvanligt varmt gyldent lys. Rummet var pludselig meget varmere og venligere og jeg havde det fantastisk godt.

Diskoteket lukkede, og vi begav os på vej ned til morgenfest hos den bekendte der havde solgt os mærkerne. Jeg kan i dag ikke huske så meget af turen derhen, bortset fra at vejen og husene havde antaget et blødt surrealistisk udseende og gadelygterne udsendte det her behagelige bløde gyldne lys – kan også huske at jeg stoppede et sted for at pisse, men opgav på forhånd fordi jeg pludselig ikke var sikker på jeg ville være istand til at ramme jorden (!).

Da vi kom ned i nærheden af huset vi skulle ind i var trippet blevet ekstremt kraftigt. Luften summede af elektricitet, vejen virkede transparent og jeg knælede flere gange ned for at mærke efter om asfalten virkelig stadig var der. Af en eller anden grund stoppede vi op udenfor huset. Jeg tror måske at jeg pludselig var blevet utilfreds med at følge efter min kammerat. Jeg vidste ikke hvor vi var på vej hen, og var således nødt til bare at følge efter ham, og pludselig følte jeg at han gennem hele vores venskab havde været dominerende; at han altid havde bestemt over mig, og jeg ville ikke længere følge ham. Her tager situationen så en drejning mod det værre, for min kammerat prøver ikke at overbevise mig om at jeg tager fejl. Tværtimod begynder han at håne mig og manipulere med mig, og tager i det hele taget fuldt ud rollen som dominerende på sig.

Jeg befandt mig i en verden fuldstændig anderledes end den jeg var vandt til. Alle regler og normer var ophævet, fysiske såvel som sociale. Jeg har altid haft en kraftig tendens til at forsøge at indordne mig, at gøre hvad folk forventer af mig, men nu var jeg pludselig kastet ud i en verden uden normer, og fuldstændig i vildrede med hvad jeg burde gøre. Hallucinationerne forvandlede min kammerat til en uhyggelig dæmon, hvis ansigt konstant forandrede sig, bulede ud og skiftede farve.

Jeg var spærret inde i en stærkt begrænset virkelighed sammen med denne dæmon der definerede hvad der var normalt, og dermed kontrollerede mig fuldstændigt. Jeg forsøgte at bryde væk fra ham og flygte, men hver gang jeg lige havde besluttet mig for at gå hjem fik han mig overbevist om at det ville være en underlig ting at gøre (og jeg ville jo absolut ikke gøre noget der ville blive opfattet som underligt).

Det endte med at han gik ind i huset, og efter at have stået lidt alene på gaden fulgte jeg efter. Jeg havde det dårligt og holdt mig for mig selv, men det værste var overstået og kort efter gik vi begge hjem til mig. Sad et stykke tid foran computeren og forsøgte at skrive nogle indtryk ned, men det var selvfølgelig umuligt og lidt efter tog min kammerat hjem.

Trippet endte for mit vedkommende med at jeg brød grædende sammen, selvfølgelig overbevist om at jeg aldrig igen ville komme tilbage til en normal virkelighedsopfattelse. Heldigvis lykkedes det mig at falde i søvn i løbet af formiddagen og da jeg vågnede var mine sanser tilbage i deres normale tilstand. Det tog mig et par måneder at lægge den oplevelse bag mig, og selvom jeg stadig er gode venner med ham jeg trippede med, tror jeg den morgen ændrede mit syn på ham for altid.

Ovenstående kan vel stort set opfattes som en vejledning i hvordan man IKKE skal tage psykedeliske stoffer: Uden forhåndsviden kl. 4 om morgenen efter en nats intens druk - så ber man vist også om at få tæsk. Ovenikøbet tror jeg også det har været en temmelig stor dosis. Min kammeret der var med på trippet har taget syre siden og har haft langt svagere oplevelser. Han gætter på at det kan have været helt oppe omkring de 400mic.

Jeg ikke taget LSD siden, men har haft flere gode oplevelser med svampe og er efterhånden ved at være klar til et forsøg med LSD igen – denne gang en hel del bedre forberedt mht. psykedeliske erfaringer og viden, og helt sikkert i mere trygge omgivelser.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team