Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 23 jun 2014 22:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 jun 2014 22:33
Indlæg: 0
Jeg vil gerne på forhånd beklage den lange tekst. Er ikke vant til at udtrykke mig på denne måde skriftligt. Dette er min første triprapport. Jeg skrev den i første omgang for min egen skyld. Men tænkte alligevel at jeg ville dele min oplevelse.

Substans/er: LSD
Setting: Spejderhytte
Dosering og anden informaton om substanserne:
250 ug

Indledning
I løbet af det sidste halvandet år har jeg prøvet tage LSD to gange. Når jeg siger LSD er det blot en betegnelse for syre på et frimærke. Om det har været Nbome eller lignende stoffer, er umuligt at fatslå. Sagen er dog den, at mine to første oplevelser med stoffet har udviklet sig til decideret ”badtrips”. Begge gange eskalerede den ”psyskedeliske” oplevelse voldsomt, idet vi røg en joint.
Den første oplevelse blev jeg simpelthen overvældet af visuals og sanseforstyrrelser. Jeg sad i min sofa i nogle timer ved siden af mine kammerater. Var ikke stand til at fortælle hvad der foregik inde i mit hoved. Men blev afkoblet fra alt hvad der minder om rationel tankegang. Følte mig som en fremmed i mit egen sind og var overbevist om at jeg ikke blev ”normal” igen. Min tidsfornemmelse var væk. Minutterne føltes som flere timer. Efter et par timer vågnede jeg stille og roligt op igen. Jeg var meget lettet og dybt taknemmelig for at jeg var ”tilbage”. Efter megen reflektion over trippet, er jeg overbevist om at jeg var oplevede ”ego death”. Jeg indtog i øvrigt omkring 400ug. (angiveligt)

Den anden oplevelse var sammen med to af de samme gode venner, A og M. Vi havde denne gang taget en lidt mindre dose. Præcis hvor meget husker jeg ikke. Vi kom nogle timer ind og trippet hvor vi sad og så film. Vi følte ikke rigtigt, at syren havde ramt os. Ingen væsentlige sanseforstyrrelse, der var dog en speciel stemning blandt os. Vi følte at ”trippet” var ved at aftage, så vi besluttede os for at ryge en joint. Vi oplevede alle tre den meget intense virkning af den første joint. Den satte gang i tankerne og pludselig sad vi og snakkede i munden på hinanden om eksistentielle emner. Kan huske at jeg tænkte på mine familiefødselsdage. Det var pludselig tydeligt for mig, hvor overfladiske de fleste af samtalerne var. Mange af samtalerne bygger blot på en masse åbenlyse ting, som er behagelige at være enige om. Eller ligegyldige ting som vejret etc. Vi røg en joint mere og fortsattte vores samtaler. Pludselig begyndte det hele at blive meget intenst, jeg følte at vi havde snakket og tænkt hinanden derud, hvor vi ikke længere kunne bunde, rent psysisk. Der var ingen visuals. Jeg følte mig psykostisk. Jeg var ikke længere i kontakt med mit ego. Ingen tanker kom af sig selv. Alt var til diskussion Min personlighed var væk. Tilstrækkelig langt væk, til at jeg ikke kunne overbevise mig selv om, at denne tilstand var midlertidigt fremkaldt af Syre og THC.

Trippet
Derfor var jeg nu på forhånd indstillet på at undlade hash’en i dette syretrip. Jeg havde en aftale med tre venner om at tage LSD denne dag. M, A og N. Vi havde lånt en spejderhytte et stykke udenfor byen, hvor vi angiveligt kunne være i fred. Der var tilmed også adgang til en stor have, marker samt lidt skov.[13:30] Vi startede med slå os ned i et opholdsrum og satte et anlæg op til afspilning af musik. Derefter blev vi hurtigt enige om at droppe, så vi kunne komme igang med vores længe ventede trip.[13:45] Vi indtog 1,5 mærke hver, som angiveligt skulle svare til en dose på omkring 250ug. Mærkerne smagte ikke af noget. Det var umiddelbart et godt tegn, da vi havde læst os til, at Nbome smager meget kraftigt og vi var jo netop ikke interesseret i Nbome, men derimod LSD. Efter 20-30 min begynder vi så småt at mærke, at der sker noget. En speciel fornemmelse i kroppen og de andre meddeler at loftet danser en smule.[14:15] Derfor beslutter vi os nu for at gå en tur udenfor. Vi går en lille tur ned til nogle shelters i udkanten af skoven. Vi sætter os ned og prøver at mærke efter. Vi er nu ikke tvivl om at koncentrationen af LSD i vores hjerner er stærkt opadgående. Vi er alle sammen i godt humør og vi går en tur ind i skoven.[15:00] Vinden var forholdsvis kraftig denne dag, hvilket gjorde at jeg på dette tidspunkt havde svært ved at fastslå om træerne bevægede sig pga vinden eller syren.

Kort tid efter begynder det at blive klart for mig hvad der sker. Jeg tripper som jeg aldrig har prøvet før. Der er liv i alt, og specielt træerne danner de mest surrealistiske mønstre. På trods af min tilstand er jeg stadig i stand til at spille bold med N. Balancen er stadig intakt og jeg har den mest dejlige fornemmelse i kroppen. Fornemmelsen minder lidt om den eufori som MDMA fremkalder. Udover den fornemmelse er mine sanseforstyrrelser tiltagende. En murstensvæg står og danser i skæret af alverdenens farver. Jeg kan ikke tro mine egne øjne.
M og A løber rundt i haven og går på opdagelse i kornmarken ved siden af. [15:45] N og jeg sidder på en bænk i haven og forsøger at sætte ord på, hvad der netop nu foregår. N har taget lsd 20+ gange. Jeg antager derfor at han ikke er så påvirket af situationen som mig. En meget fejlagtig antagelse, han er mindst ligeså blæst som mig, og fortæller at man aldrig vænner sig til at tage LSD på denne måde. Det var betryggende for mig at høre. Min sindstilstand er stadig positiv til trods for de voldsomme sanseforstyrrelser. N og jeg beslutter at gå ud i kornmarken til M og A. Da vi kommer ud marken er vinden stærk og laver en slags bølger i kornet. Det hele er levende, skyerne flakker rundt på himlen og går næmest i et med marken. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.

Jeg gør mig nogle tanker om hvordan alle disse visuals opstår. Det er næsten for smukt og gennemført til at det kan være tilfældigt. Alle de visuelle sanseindtryk overvælder mig nu en lille smule, og jeg går derfor tilbage til haven sammen med N. Vi går begge og griner og snakker sporadisk. [16:15] Efter noget tid kommer A og M tilbage i haven. Vi sætter os alle ned på græsset. Jeg havde måske et håb om at der ville falde lidt ro på alle mine indtryk. Istedet sker det modsatte. Jeg kan nu ikke registrere hvem der siger hvilke ord. Det føles som om at alt lyden bliver dirigeret ind i et horn blæst ud til ugenkendelighed. Dette skræmmer mig en. Jeg tænker på hvad det næste bliver.

Jeg er dog stadig forholdvis rolig, da jeg stadig er i stand til at opretholde noget der minder om en tankevirksomhed. Denne tankevirksomhed resonere sig frem til at gå indenfor hvor der er lidt varmere. Da vi kommer ind i entreen, føles det som om at det var flere år siden vi sidst havde været i den entre. Alt var anderledes. Vi går op i opholdsstuen og prøver at falde lidt til ro. Jeg fortæller flere gange de andre, at jeg lige nu tripper voldsomt hårdt, men at det sammetid er psysisk overkommeligt og ikke mindst mega grineren. Det næste par timer sidder vi i opholdsstuen hvor vi har udsigt til haven. Pludselig kan vi høre en meget høj lyd, der kommer nærmere. A siger at det lyder som en flyvemaskine der lander. Lidt efter kan vi konstatere at det er guy på en traktor, som er igang med slå græsset. Han bliver nu omdrejningspunkt for vores trip. Vi prøver at analysere os frem til, hvilken type fyr han er. Vi er flere gange færdige af grin pga. diverse banale udmeldinger om denne fyr. På et tidspunkt går det op for mig, hvor langt tid vi har snakket om denne fyr. Jeg finder det ret komisk at denne fyr ufrivilligt bliver omdrejningspunkt for vores trip. Han sidder bare på sin traktor og kan på ingen måde være i stand til at forestille sig hvad der foregår i vores hoveder. Efter et par timer begynder trippet at falde til ro med hastige skridt. [18:00] Timerne efter var hyggelige og underlige på samme tid. Vi sidder alle sammen rundt og bålet og prøver at fordøje denne oplevelse. Vi er enige om at det har været den fedeste dag længe. Ingen paranoia eller andre psykotiske tilstande. Jeg er mild sagt blown away. Aldrig har jeg oplevet noget så voldsomt og vidunderligt på samme tid.

Afrunding
Når jeg kigger tilbage på dette trip, tænker jeg at LSD’en ikke påvirkede mig i samme grad pyskisk og føler derfor heller ikke at jeg har fået de store åbenbaringer eller spiretuelle oplelvelser. Jeg er godt klar over at LSD’en selvfølgelig har påvirket mig pyskisk. Måske er det mere korrekt at sige at den ikke har påvirket psykotisk. Jeg bevarede ”forstanden”. Det var næmest også mit eneste mål. At komme igennem uden nogle grimme oplevelser. Jeg glæder mig allerede til mit næste bekendtskab med dette stof. Jeg er både spændt og nysgerrig på hvad dette kan bidrage til min, i forvejen udemærkede tilværelse. Næste håber jeg på at jeg har mentalt overskud til at lege lidt mere tankerne og sindet. Jeg er sikker på at det kan hjælpe mig til at se klogere og mere objektivt på mange ting i denne verden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team