Dosis: 100ug Setting: Hjemme hos mig selv Andre personer: T, J, L og A
Jeg havde lige bestået min eksamen, og min gruppe besluttede os for, at fejre vores karakter med en smule LSD og en god aften. Lad os kalde dem A og J. Vi gik mod vores hus, hvor min bedste ven T og J’s kæreste (L) ventede. Vi tog alle foruden T 50ug LSD og jeg tog 30 minutter senere 50ug mere. Efter 30 minutter begyndte effekten at komme og humøret var højt. Især for A, som aldrig havde prøvet det før. T havde besluttet sig for at være tripsetter da han havde taget det et par dage forinden. Vi hørte musik og skiftede meget imellem forskellige genre. Jeg bevægede mig rundt ”dansende” i en time eller lignene da det altid behager mig på LSD. På et tidspunkt sætter jeg mig ned, og ved samme instans sætter T en form for ”nomade” musik på, som mest af alt mindede om noget stamme-musik af en art. Jeg lukkede mine øjne og var overrasket over de mange visuals i mit hoved; jeg rejste igennem en tunnel formet af diverse mønstre og abstrakte billeder. Jeg blev så fascineret af den trance musikken skabte, at da nummeret var overstået, hentede jeg en bongo-tromme, for selv at skabe denne trance. Jeg spillede i fem minutter til alles begejstring og fik at vide, hvor godt det var af T. Af en eller anden grund blev jeg fornærmet over det, da jeg havde en idé om, det ikke kunne være ”godt”, da det bare ”var”. I et hæftigt forsøg på at forklare mig, ender jeg i en form for tankespind, hvor jeg ikke kunne tænke helt klart. Få minutter senere bliver jeg gentagende gange bedt om, at side stille med mit ben, fordi jeg havde en vild rastløshed (jeg ikke selv var opmærksom på), som fik det til at kører op og ned og ryste hele gulvet. Jeg bliver derefter spurgt om noget, og kikker bare forvirret rundt på bekymrede ansigter. Jeg husker knapt så meget herfra. På et tidspunkt fortæller T mig, at vi nok burde gå en tur udenfor og få noget friskt luft, og jeg tager overtøj på i ren forvirring, da jeg følte jeg blev pålagt det form for ubehag jeg på en eller anden måde følte. Da jeg kom udenfor forsøgte T at fører en samtale med mig, og her går det op for mig, noget er galt. Det virkede lidt som om, noget havde sagt ”klik” i min hjerne. Jeg befandt mig i en anden form for sindstilstand en normalt. Jeg begynder at panikke mere og mere, og jeg ligger især mærke til bekymringen i T’s ansigt. Vi sætter os på en bænk, og han forsøger at snakke med mig. Usammenhængene prøver jeg, at fortælle ham, noget er helt galt. Jeg kunne ikke tænke klart, begribe tid, begribe hvor jeg befandt mig, eller huske noget som helst. T besluttede sig for, vi skulle gå over på en nærliggende fodboldbane, som var kraftigt belyst. Han finder en fodbold og spørg om jeg kan ramme overlæggeren. Jeg forstod det, men i forsøget på at sparke til bolden glemte jeg hvad jeg skulle og prikkede bare til bolden. Jeg blev panikslagen og havde mest af alt lyst til at ligge mig ned og græde. Jeg gjorde alt hvad jeg kunne for at forklare min kammerat hvad jeg følte, men uanset hvad jeg følte jeg ville sige så kunne jeg ikke. Mine tanker blev fordrejet og jeg endte med at sige ting, som vækkede bekymring i T’s ansigt, som vækkede uro inde i mig. Fra tid til anden kunne jeg føle hvad det er at være ”sane”, men det svinger utroligt meget frem og tilbage imellem disse to sindstilstande. Det var et levende marreridt. Jeg stolede pludselig ikke mere på T, jeg troede han ville mig noget ondt, og da han holdte om mig og krammede mig fik jeg kvalme og følte mig utilpas. Intet gav mening for mig mere og det eneste jeg kunne tænke på var at dø. Jeg er sikker på, hvis han ikke havde været der, at jeg havde slået mig selv ihjel. Jeg følte mig fortabt og direkte sindsyg. Da opstod der en idé i mit hoved, som tog mig tilbage til min rejse i sydamerika, hvor Ayahuasca shamanerne brugte trommer og sang i deres ceremonier. Jeg rejste mig med et og begyndte spontant at synge en sang og tromme i fast rymme. Sangen var melodisk, gentagende og uden lyrik. Det varede ved i en 10 minutter og jeg var fast besluttet på, at der kun var en vej frem, som var at blive normal igen. Det var som om, det vækkede noget inden i mig, som om jeg var tilbage i en form for trance igen. Efter de 10 minutter var det som om, jeg begyndte at kunne begribe hvad det var, som var over mig. Billeder af en slange kom op i mit hoved og jeg så hvordan den fordrejede min kammerats ansigt, fordrejede det han sagde til mig og fordrejede det jeg prøvede at sige. Det gik op for mig at den styrrede mit sind – at den gjorde alt for at få mig til at føle ubehag – den ville slå mig ihjel. Men jeg begyndte at kunne skildre dens tricks fra virkeligheden og mit eget sind, og jeg blev mindre og mindre påvirket af de illusioner, som jeg så og følte; jeg vidste pludselig, de ikke var sande. I den næste tid følte jeg mig mere og mere ”normal”, men det kom meget i bølger. Det som gjorde mig ”normal” var, den glade reaktion i T’s ansigt når jeg sagde noget og bedte ham om ting. Det var som om, den glade tanke og de positive følelser dæmpede dens kræfter. Jeg ville pludselig se hvordan den ændrede min kammerats ansigt fordi jeg følte jeg var kommet til magten igen, så vi pladserede to mini-fodboldmål overfor hinanden på midten af banen og sad i nettet overfor hinanden. Jeg kunne stadig mærke hvordan den prøvede at overtage mit sind og ændre min vens ord og udtryk. Jeg begyndte at se ham smile fordi jeg sagde han var smuk – det smukkeste i mit liv. Slangen forsøgte stadig at ændre mine ord og jeg kunne nu direkte sidde og forklare hvordan den gjorde det, hvad den gjorde, og hvad den ville. I en blanding af eufori og paranoide tanker følte jeg, den blev bange og det sagde jeg til T. T spurgte mig hvorfor, og det stod hurtigt klart for mig, at det var fordi jeg havde luret slangens tricks og den var bange for, sandheden om den skulle komme frem. Min kammerat sad med fuldt åbne øjne med et vildt begejstret ansigtsudtryk. Jeg forstod i hans udtryk, hvad kærlighed var, og hvordan han beskyttede mig og har beskyttet mig igennem tiden. Med et var det som om, noget løftede sig fra mit sind og jeg sagde straks ”den er væk!”. Jeg udbrød i gråd og så straks hvordan den slange hvad vokset i mit sind de sidste mange år. Hvordan den havde plantet negative tanker i mit hoved og gjort mig usikker på mig selv. Jeg græd som aldrig før. Jeg følte pludselig jeg havde besejret slangen, og den var blevet mit totem af en art. Jeg så for mig hvordan jeg havde evnen til at heale folk, da jeg nu forstod dens tricks. Det var som om, slangen blev en del af mig, og jeg vidste den altid ville være der, men at jeg måtte leve side om side med den resten af mit liv. Mit eget sind kom mere og mere tilbage, og jeg så hvordan slangen havde forsøgt at få mig ned i mørket, men hvordan kærligheden til min bedste ven T havde fået mig op i lyset igen og drevet slangen væk.
Jeg havde stadig 6 timer tilbage af mit trip, og ihvertfald de næste 4 timer skiftede jeg imellem de to sindstilstande, dog med bevidstheden om, jeg ville være ”mig selv” igen når det var ovre.
Jeg beklager hvis historien er lidt ”hurtigt skrevet” – jeg er lige stået op og måtte straks skrive den ned inden for mange detaljer forsvandt. Jeg er virkelig forvirret over hvad jeg skal få ud af det hvad der virkede som en vildt overnaturlig oplevelse. Så hvis nogen har hørt om noget lignende, eller kender til den slags oplevelser, så er jeg meget interreseret.
|