Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 feb 2015 01:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 20:15
Indlæg: 19
Praktisk information

Alder/vægt: 20 år, 62 kg.
Substans/er: MDMA - gennemsigtig krystal, Poppers, Skunk.
Setting: Hos 3 venner i Dublin, Irland, med en fjerde udover mig på besøg.
Erfaring: Har taget MDMA en gang før (lavere dosis), røget skunk fast hver dag i 5 måneder og on and off igennem en længere periode (ryger ikke hver dag længere).
Dosis: 1x100mg, 1x100mg, 1x25mg, et par joints og poppers.
Personer: Mig, R, N, M og T.

Pre-rapport

Inden jeg skriver rapporten, vil jeg gerne komme ind på hvorfor jeg vælger at skrive den. Det er nemlig ikke kun for den eventuelle læsers skyld, men også for min egen. Jeg har ikke skrevet triprapporter på psychedelia før, men jeg føler, at jeg efter dette trip, har behov for at skrive mine tanker om selve trippet og den efterfølgende uge ned. Idag, Lørdag d. 31 kl. 23:35 er det præcist en uge og 4 timer siden trippet begyndte.

Fredag d. 23/1 landte jeg kl. 12.05 i Dublins lufthavn, godt og vel 30 minutters kørsel fra centrum. Jeg tog over for at besøge nogle rigtig gode kammerater. Jeg har tidligere delt lejlighed med N (og to andre, som ikke var med i dette trip) i godt og vel ét år, hvor jeg arbejdede i Irland. Vi har tidligere taget MDMA sammen i den lejlighed, som jeg boede i da jeg arbejdede derovre, og jeg havde aftalt med dem, at vi skulle gentage succesen. Den første dag skulle der dog være ro på, da jeg lige var landet, og gerne ville slappe af og snakke med dem normalt. Vi røg derfor bare en masse joints i løbet af dagen, snakkede om hvad vi hver i sær har lavet siden jeg tog hjem til Danmark igen.
Aftenen begyndte med flere joints, et par guitar-jams session med N og The League på Netflix. Omkring kl 12 om aftenen måtte jeg give op (havde været oppe siden kl. 6 om morgenen, og de mange joints havde lagt sig som et behageligt slør omkring min hjerne). Mig, R, N og T går derfor i seng, velvidende om at M kommer dagen efter, hvor vi skal give den maks gas.

Trip-rapport

Lørdag d. 24/1 kl. 18:30:
Hele dagen er gået med at ryge joints, handle munchies ind og ellers bare chille rundt med N i nabolaget og nyde hinandens og storbyens selskab (har virkeligt savnet Irlands weedkultur, alle er superchill med at man ryger). Vi returnerer til lejligheden i løbet af eftermiddagen, og omkring kl. 18:30 ankommer M. Han har 1g krystalklart MDMA med sig, og vi gør os stille og roligt klar. M finder en vægt og deler den op i 5 doser á 200mg. Der har iløbet af dagen været snak om hvordan vi skulle tilbringe aftenen. T skal i byen, hvilket jeg også gerne vil da to andre venner (J og S) skal ud og drikke, og jeg rigtigt gerne vil mødes med dem. M har dog været i byen dagen inden, så han vil rigtigt gerne blive indendørs, hvilket N og R er med på, da vi ikke har set hinanden i lang tid og de også var småtrætte. T tager 100mg med i en bombe (han har dagen inden taget 2 ecstasypiller, noget middelmådigt coke og drukket en masse alkohol, så han siger han bare skal have en "booster" til aftenens bytur).

Jeg beundrer i øjeblikket T's gåpåmod, da jeg efter sådan en omgang dagen efter ville ligge i aflåst sideleje med bræk udover det hele.

Lørdag d. 24/1 kl. 19:05:
T er gået, og vi har alle taget den første dosis (100mg hver), så der er nu 500 mg tilbage. Jeg siger til mine venner at jeg vil se tiden an, men muligvis vil tage i byen senere når J og S er derinde (hvilket skulle vise sig at blive en meget dårlig idé, men nok om det senere). Vi snakker lidt med M der fortæller om hans aften igår. Vi beslutter os allesammen for at spille lidt FIFA 15.

Lørdag d. 24/1 kl. 20:00 ca.:
Alle timestamps fra nu af vil være estimater, da jeg stille og roligt begynder at miste tidsfornemmelsen, og det faktum at jeg skriver dette i retrospekt en uge senere, gør det heller ikke lettere. Nuvel, omkring kl. 20.00 er vi ved at have været en god del kampe igennem, og som vi fortsætter kan jeg godt mærke at adrenalinen og indlevelsen i kampene fra alles side bliver lidt vildere en "normalt" (ingen af os er fifa-nørder, så da R pludseligt rejser sig op og tilkendegiver hans tilfredshed med eksekveringen af et mål han scorede mod mig på meget højlydt manér, ved vi alle at effekten er ved at kicke ind). Vi griner allesammen, og rejser os og strækker hele vores krop.
Jeg kan mærke knoglerne helt ude i fingerspidserne, og jeg sætter mig ned igen velvidende om at det bliver en god aften.

Lørdag d. 24/1 kl. 21:00 ca.:
På nuværende tidspunkter er der ok skrald på, jeg oplever samme mindset som fra sidst jeg tog MDMA (én dosis på 85mg ca.), men en lille smule mere intenst. Alt føles godt, jeg er meget opmærksom på mine omgivelser, og jeg beslutter mig for at give alle de andre et kram, hvilket føles rigtig godt. Vi har iløbet af den sidste times tid røget et utal af smøger, spillet diverse competetive spil (street fighter, fifa, soul calibur etc.), og har det i det hele taget godt. Jeg vil dog stadigvæk gerne se J og S, så jeg har en løbende korrespondance med dem over Facebook, for at høre dem hvornår der er i Dublin. Omkring kl. 21:30 redoserer vi alle 100mg (mig og N har ikke tidligere redoseret).
Jeg føler ikke at jeg har behov for det på nuværende tidspunkt, men vi gør det allesammen alligevel, da vi jo har en pæn sjat tilbage. M og R, der er noget mere erfarne, fortæller desuden at de normalt doserer 3x200mg fordelt på én aften, så jeg ser ingen fare.

Lørdag kl. 22:15:
Lige præcist dette tidspunkt husker jeg ret klart, da jeg sidder og spiller en FIFA kamp mod M mens jeg ryger en smøg. Jeg spiller de første 20 minutter af kampen rigtigt godt, men på et tidspunkt er det som om alle indtrykkene fra skærmen - lys, lyd, grafikken samt alt "baggrundsstøjen" (de andre der snakker, røgen fra cigaretten, lyset i stuen o.s.v) "vælter" ind over mig, og det er som om min hjerne har svært ved at filtrere tingene fra hinanden. Jeg rejser mig abrupt op og udbryder at jeg har behov for en pause. Jeg går lidt hektisk frem og tilbage mellem køkkenet og stuen, mens jeg ryger 3 smøger lige efter hinanden.
M spørger om jeg er ok, og jeg siger ja (jeg føler mig ok, har ikke kvalme eller opkastfornemmelse eller noget somhelst), men det hele blev bare lidt for meget, så jeg havde lige behov for at gå lidt rundt. De andre smiler bare, og jeg kigger over på N der har det lidt på samme måde. Vi smiler dog alle og bliver enig om at det stadigvæk er fedt.

Lørdag kl. 23:30 ca: (har på nuværende tidspunkt ingen fornemmelse af tiden):
Det bliver dog mere og mere intenst, og det er som om at første dose "peaker" mens anden dose er ved at komme op, hvilket giver en meget ekstatisk følelse. Jeg spørger derfor N om jeg må ligge mig lidt i hans værelse, og han siger selvfølgelig ja, og kommer desuden op med et glas vand og en brækspand til mig. Få minutter efter kommer han også op, og siger at det bliver lige vildt nok for ham, så vi lægger os begge i hans seng. Lyset i loftet er meget skarpt, og jeg kan høre en lidt ringen for mine øre. Jeg spørger derfor om det er ok vi slukker lyset, hvilket han siger ja til. Så der ligger vi i lidt tid, mig i fuldt suit (havde besluttet mig for at tage det på tidligere, da planen var jeg skulle i byen) og ham i mere afslappet tøj. Jeg ved ikke hvor lang tid vi ligger der, det kan have været alt fra 2 minutter til 20 minutter, og ingen af os siger noget. Jeg nyder bare pausen fra alle indtrykkene i et øjeblik.
Pludseligt springer N op fra sengen, og siger han skal brække sig. Jeg smiler til ham og siger det bliver bedre (han brækkede sig også første gang vi tog det, M og R siger, at det er normalt for nogle???), hvilket det også gør. Kort efter føler jeg at jeg har fået lidt bedre kontrol over rusen, men den er stadig meget intens. Jeg går derfor nedenunder til de andre, da jeg gerne vil have selskab.

Søndag d. 25/1 kl 00:30 ca:
Har tidligere haft snakket med J og S (der har været en del usikkerhed i løbet af aftenen om jeg ville tage i byen, specielt fordi ingen af de andre skulle, og jeg ikke følte jeg kunne finde vej alene). Jeg spørger derfor J og S om de kan komme og hente mig, hvilket de siger de ikke kan (de er på daværende tidspunkt allerede på en klub, og de ved ikke at jeg er påvirket, og mener derfor at jeg let selv kan finde derhen). Jeg gider ikke forklare dem, at jeg er påvirket af MDMA og har det mega vildt, da de begge er imod stoffer (ja, crazy, men de er sgu flinke alligevel). Jeg slukker derfor telefonen og erklærer højt til de andre at jeg bliver i huset, hvilket alle andre er super glade for.

Jeg får det med det samme meget bedre, og jeg har en mistanke om at grunden til at det hele blev for meget før, var fordi jeg var usikker på om jeg skulle i byen med J og S eller jeg skulle blive. Vi beslutter os for at rulle en hyggejoint, og tage den med på en lille gåtur rundt i nabolaget.

Søndag d. 25/1, kl. ???:
Vi har gået rundt i Dublin i hvad der kan være alt fra 30 minutter til 2 timer, jeg har ingen idé på daværende tidspunkt. Det er i området "Pibsborough", som ligger kun 20 minutters gang fra centrum, så der er rigtig mange lyskryds og stor mængde af trafik. Indtrykkende er super intense, og jeg kan fornemme alt, lige fra intensiteten af "biplydende" når lyset skifter fra rødt til grønt, og bilernes mekaniske brummen når de accelerer.
Jeg føler vi er fire konger af verden, og at alt er muligt. Jeg erklærer højlydt på dansk, at jeg har det fedt (M er dansk, R og N er svenske) og alle griner, mens de forbipasserende Irere kigger misbilligende på mig. Jeg realiserer desuden, at det nok var godt jeg ikke tog i byen, da blot gåturen i trafikken var super intenst for mig, så var ikke sikker på om jeg ville kunne have håndteret en tætpakket klub med høj teknomusik og strobelights + alkohol.

Søndag d. 25/1, kl. ???:
Vi returnerer til lejligheden, og har det alle rigtigt godt. Vi har på daværende tidspunkt nok røget én pakke smøger hver, samt et par joints. Vi beslutter os for at dele de sidste 100mg, og tager derfor 25mg hver. M tager nogle "poppers" frem, som jeg spørger ind til. Han siger, at de giver en kort intens rus / en følelse af at være mega fuld. Jeg har ikke behov for ekstra på daværende tidspunkt, men beslutter mig alligevel for at hoppe med, da alle de andre prøver. Jeg får at vide at jeg skal "snuse" til den, og alt afhængigt af hvor længe jeg snuser, bliver det mere intenst. Jeg snuser i godt og vel 10 sekunder, men oplever ikke rigtigt nogen effekt, andet end jeg bliver lidt svimmel. Jeg beslutter mig derfor for ikke at snuse mere, da det i et kort øjeblik ødelagde den totale klarhed jeg havde.

Jeg kan mærke at den sidste dose af 25mg er ved at sætte ind, dog langt mindre intenst end tidligere. Resten af aftenen sidder vi og spiller alle mulige konsolspil, snakker med hinanden, spiller guitar og har det generelt bare rigtigt godt.

Søndag d. 25/1, kl. 05.00 ca.:
Vi har siddet og nydt afterglow i en lille times tid, og M beslutter sig for at det er ved at være på tide at tage over til en anden kammerat og ryge joints. Vi siger derfor pænt farvel til ham (mig, R og N bliver hjemme og spiller Hearthstone på PC'en og nyder det sidste afterglow). Omkring 7 tiden går jeg i seng.

Det blev en ret lang trip-rapport, men for at opsummere nogle af moralepunkterne (hvis sådanne skulle finde sted), må det være følgende:
- Hvis det er første gang du redoserer MDMA, så sørg for at have nogle til stede som har gjort det før, da det ifølge min erfaring er meget intenst når to doser kolliderer, ift. bare at tage én dose.
- Hav et klart mindset om hvad alle skal i løbet af aftenen. Hvis jeg en anden gang skulle i byen, vil jeg nøjes med en dose af 100mg, og så tage det med en gruppe hvor alle var indstillet på at tage i byen.
- Husk at nyd øjeblikket, for alt går pissestærkt når man har det fedt!

Ha' en rigtig god aften Psychedelia :-).

NB: Tager forbehold for eventuelle stavefejl, da det blev en lang rapport, og jeg er ret træt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team