Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2010 00:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2009 00:52
Indlæg: 7
Substans/er: Hash - En god 90'er
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
2-3 joints fordelt over aftenen

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.


Triprapporten
Dette er min første trip-rapport, men jeg vil prøve at gøre mit bedste. :)

Jeg vil starte ud med at fortælle lidt om en oplevelse jeg havde på Roskilde Festival 2007, og så derefter fortælle om den egentlige oplevelse jeg gerne vil dele med jer.

Året er 2007 og jeg er på vej til Roskilde få at få taget min festivals-mødom. Efter 12 timer i køen til armbåndene, lykkes det mig endelig at komme ind til resten af min lejre. Jeg sætter mig derefter ned, åbner en kold øl og falder lidt til ro ovenpå den hektiske nat. Det går så op for mig at jeg har været vågen i godt og vel 36 timer, men trætheden er forsvundet, da den blev erstattet med en overvældende euforisk følelse af endelig at være på Roskilde Festival. Jeg havde aftalt med en af mine venner at han skulle komme forbi med en god pot-joint til mig, hvilket han også gjorde. Dum, som jeg var, valgte jeg så at ryge hele denne her pot-joint alene, hvilket resulterede i 2-3 timers intensiv tankespind og svimmelhed i mit telt og en rædselsfuld omgang paranoia.

Der er ingen tvivl om at det var min egen skyld at dette skete, men dengang vidste jeg ikke bedre. Men hele den ovenstående episode resulterede altså i, at jeg fik en stor angst over for hash og jeg sagde til mig selv, at jeg aldrig ville ryge igen. De efterfølgende måneder oplevede jeg en del nedture og begyndte at få det rigtig skidt psykisk, og jeg var dengang overbevist om, at jeg var havnet i en "hash-psykose". For at gøre en lang historie kort, så var det først igen i december, 2009, at jeg turde ryge rigtigt igen. Igennem en masse bearbejdelse af episoden og en hel masse læsning her på siden (Der skal lyde en stor tak til alle jer brugere derude og specielt til Fanny for indlægget omkring angsten) fandt jeg endelig ro i mit sind omkring hashen.

Nu kommer den egentlige oplevelse jeg gerne vil dele med jer.

Det var den 4. december 2009 og jeg havde lige afleveret en stor historie-opgave på gymnasiet. Mig og en god ven havde aftalt at vi ville fejre det med en god omgang røg.
Klokken er omkring 20:00 da jeg ankommer til hans lejlighed og humøret er højt. Dog kan jeg mærke at angsten og nervøsiteten for hashen har samlet sig så småt i maven, men jeg accepterer den og overgiver mig til den. Vi får rullet den første joint og får tændt op. Jeg tager jointen og tager de første 3 sug. Her oplever jeg så noget helt fantastisk: Jeg sætter mig hen i en stol og ligeså stille kan jeg mærke hvordan afslappetheden skyller ind over mig som en bølge, og alt dårlig energi i kroppen forsvinder. Det hele føles som om der falder en masse brikker på plads oven i mit hoved, uden at jeg overhovedet tænker over det. Ligeså stille kan jeg også mærke, hvordan musikken begynder at blive mere detaljeret og smuk, og jeg bliver mere fjollet. Herefter tager jeg et par hvæs til, nyder musikken og kigger ud over byen med min ven.

Vi har nu røget den første joint og er begge 2 godt skæve. Vi beslutter os derfor at gå ned i den nærmeste kiosk og købe lidt drikkelse og noget slik. Da vi kommer udenfor er det stjerneklart og den kolde vind føles utrolig rar. Jeg oplever her følelsen af at jeg ser alting mere klart, og føler at noget er forsvundet fra mit syn, noget der har sløret det (angsten).
Da vi kommer tilbage fra kiosken begynder vi straks at indtage vores indkøbte proviant, hvilket er til stor glæde for os begge 2. Specielt drikkelsen. Aldrig har en Fanta Exotic smagt så eksotisk og skønt.

Vi beslutter os derfor at rulle en joint til. Imens min ven sidder og ruller får jeg øje på en lava-lampe. Vi beslutter os at tænde den og stille den på bordet. Min ven får rullet jointen færdig og vi vælger at sætte ”Owl City – Fireflies” på computeren. Normalt er det ikke sådan noget musik vi lytter til, men vi mente begge 2, at alle de forskellige lyde i introen kunne være spændende at lytte til, mens vi var skæve. Vi får slukket alt lys i rummet, tændt lava-lampen og får fyret op i jointen. Lige i det sangen starter kigger vi begge 2 på hinanden og vi begynder begge 2 at smile helt vildt. Vi bliver skudt tilbage til vores barndom og vi følte at vi var 8 år igen. Det er meget svært for mig at beskrive den følelse der ramte os, men for at beskrive det med bare et ord, så ville det blive ”magisk”. Hele stemningen bliver så intens og magisk pga. af musikken, lava-lampen og hashen.
Jeg får så taget et par hvæs af jointen og sætter mig derefter ned foran lava-lampen. Jeg sidder og stener på den i ca. 30 min, og for mig er det, som om der er et helt andet liv inde i den lampe. Jeg sidder og ønsker at jeg kunne komme ind bag glasset og opleve livet derinde.
Efter ca. at have hørt sangen 5-6 gange i træk, beslutter vi os for at gå op i byen og få en enkelt øl med nogle venner. Hele byen er dækket med julelys, hvilket er utroligt smukt i vores tilstand. På et tidspunkt går vi under et lys-tæppe, der er fyldt med de her lys. Endnu engang suser der en fantastisk følelse igennem mig, mens jeg går og kigger op på lysene. Det føltes som flere tusind stjerner, der var blevet trukket ned fra himmelen. Endnu engang spreder smilet sig udover hele mit ansigt…..

Efter vi har fået drukket en øl og snakket lidt, køber vi så en pizza, gå hjem, sætter en film på og falder i søvn. Dagen efter vågner jeg op, og er utrolig frisk og glad.

Der er ingen tvivl om at det her trip ændrede en masse ting for mig, og det er også et utroligt betydningsfuldt et for mig, selvom vi kun røg hash.
Jeg vil endnu engang gerne sige tusind tak for at en hjemmeside som denne her findes. Jeg elsker at bruge siden, og der er ingen tvivl om at den har været en stor, stor hjælp for mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2010 15:29 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2010 22:11
Indlæg: 4
Geografisk sted: Midtjylland
Velskrevet rapport og fedt at du har overvundet din frygt :)
Mht. de første par gange jeg røg hash kan jeg kun nikke genkendende. Det er faktisk helt utroligt som dit møde med den - for mit vedkommende - efterhånden slidte tøs Mary Jane. Når jeg læser din rapport tænker jeg nostalgisk tilbage på min første aften med weed hvor jeg, tro det eller ej, fandt utrolig stor glæde i bl.a. at stå og betragte en sovende og mørk by oppe fra en lejlighed på øverste etage og ikke mindst at finde en lavalampe usandsynligt beroligende og fascinerende i takt med at musikken lød dybere og større end det nogensinde havde gjort før :D
Og selvom det "bare" er hash behøver det jo ikke betyde oplevelsen har været mindre vigtig. Det har tydeligvis fjernet en omfangsrig angst fra din tilværelse, og det er da bare super, super fedt :)
Anyway, thumbs up til din rapport, det bringer sgu gode minder :)
Peace


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2010 20:00 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2009 00:52
Indlæg: 7
Tusind tak dude.. Og jeg er da glad for at jeg har kunne vække nogen minder frem hos dig.. :D

Men ja, der er sgu noget magisk over hash, og dens måde lige at give et ekstra pift til sanserne... Men ja, det er lidt sjovt at min angst for hash forsvandt ved at ryge hash.. :P Men det er jo det med at gå angsten i møde, istedet for at rende væk fra den... :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2010 16:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Nice rapport, og rigtigt dejligt at høre at du nu har overvundet din angst! :D Jeg har også læst Fanny's indlæg for lang tid siden, og det er rigtigt godt læsestof. :)
Har du så stadig tænkt dig at ryge hash igen, eller var det det sidste møde med den herlige urt?:)

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 feb 2010 21:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 23 nov 2009 00:52
Indlæg: 7
Tusind tak UNB... :)

Ja, jeg har skam røget et par gange siden.. Jeg kan sgu ikke undværer den herlige urt fuldstændig.. :D Det er vigtigt for mig at kunne nyde en joint i ny og næ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2010 18:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 mar 2010 22:21
Indlæg: 13
God rapport, meget velskreven. :)

Hehe, jeg forstår hvad du mener. Kender det selv alt for godt. Når jeg har røget, virker musik, lys og lyde også underlige, detaljerende og magiske for mit vedkommende. :D
Du skal prøve at høre gammelt rock 'n' roll like Rolling Stones, Beatles eller The Who, når du bliver godt stoned. Tro mig, det er weird, men smukt. ^^
Eller stene The Young Ones, det kan kun være grinern. Hvis du kender den serie?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team