Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 16:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 mar 2010 03:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2005 21:40
Indlæg: 107
Geografisk sted: Undergrunden, Djævleøen
Substans/er: Hash
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Erfaren bruger med omfattende viden

Dosering og anden informaton om substanserne
2 joints

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.


Triprapporten
Jeg vil lige sige, at jeg ikke mener at hashen aktivt forsager følgende effekter, som jeg vil fortælle om. Jeg har blot brugt rusmidlet som et værktøj.

00.16 Jeg sidder på mit værelse, og skriver om hva der lige er sket.
Jeg kan på ingen måde sover, jeg vil have mine tanker ned på min pc,
inden jeg taber tråden!

00.17 Længe har jeg været forvirret, af mange forskellige årsager.
Jeg føler jeg er blevet bevidst på hvad bevidsthed er.
Hvis du bliver bevidst på min bevidsthed var bevidst på,
bliver du måske endnu mere forvirret end jeg var,
før jeg vidste og overbeviste mig selv om,
hvad den 6. sans går ud på...

00.20 På det seneste har jeg eksperimenteret en del med lsd og mdma.
Min 'homie' og jeg har altid kendt hinanden rigtig godt.
Vi har været loyale venner gennem 5 år. Vi har gennem et halvt års tid taget lsd 7-8 gange.
Under vores trips har vi røget meget hash og ikke mindst gode hash. 120'er, for det meste kashmir der dufter godt af blomster. Når vi er i et trip kan det være mega svært at udtrykke sig. Specielt når tingene bliver så komplekse, at det synes absurt at bruge ord til at forklare det. Men hvis vi gør alt for at visualisere det, siger et par ord til at lede på vej, kan den anden kan den anden fuldføre sætningen. Vi føler at vi deler bevidsthed.. 'Min dame' har altid været til stede, uden at være på syre, og kan godt mærke at der sker nogle vilde ting når vi tripper.

00.28 Det har ført til intense spekulationer, da jeg altid har været logisk tænkende, og aldrig har konkluderet at jeg egentlig rigtig tror på noget 'hokus pokus'. Jeg har prøvet at tænke hvad man kunne bruge det til, hvis man kunne bevise overfor sig selv, at det findes en form for impulser. Jeg har efterfølgende fået mig selv overbevist, og det har ført til nogle rigtige intense situationer. Jeg har undervejs fortalt min 'homie' og 'min dame' om alt hvad der sker med mig for tiden. Det vil jeg fortælle om nu.

20.30 Jeg er lige kommet hjem, min 'cs-mate' har snakket om at vi skal spille skydespillet Counter-Strike her til aften, og den var jeg med på. Han siger vi starter kl 21, men da klokken bliver kvart i, får han selv at vide der er noget galt med serveren. Det er noget lort, fordi min kæreste kommer kl 21.30, og jeg har aftalt at jeg kun spiller til kl 22, så det ville være noget lort at komme sent i gang. Jeg cykler hen efter en nol hos 'pusher'.

21.00 Da jeg kommer hjem og får skrevet en besked på pc'en til min 'cs-mate', fortæller han at der går et stykke tid. Jeg starter med at rulle en bønne, fixer lidt musik og nogle andre småting.

21.30 Jointen er halvt færdig, og vi er endelig kommet i gang med at spille, 'Min dame' kommer ind ad døren. Hun sætter sig og spørger om jeg kan snakke imens jeg spiller. Jeg svarer ja, og vi snakker så imens jeg spiller. Nogle gange skal jeg være meget bevidst på hvad der sker i spillet. Jeg kigger konstant meget intenst på spillet, men formår at forstå hvad hun siger, lige indtil jeg ser en fra det modsatte hold i det fjerne, og i det sekund omformulerer hun det for at gøre det hurtig færdigt. Og det sker hele tiden lige præsis når jeg ser en fjende. Hun mærker faktisk min bevidsthed, og det kan jeg selv mærke. Så jeg spørger hende, 'kan du mærke om jeg følger aktivt med i det du siger?' Og så siger hun 'ja'. Hun har på intet tidspunkt røget, men det kommer ikke bag på mig at hun svarer ja, for jeg følte mig sikker på at jeg ku mærke det på hende. Har selvfølgelig i baghovedet at det bare er koks fra det bundløse hul.

22.00 Jeg slukker spillet og ligger mig hen i sengen. Er godt skæv, og rigtig meget forvirret, og jeg fortæller at jeg ikke kan lade være med at tænke. Har tiks i kroppen, og 'min dame' kan mærke der er noget galt. Hun tager mit hovede ind til hendes bryst, og fortæller mig at jeg bare skal slappe af, koncentrere mig om nuet, hende og jeg.
Da jeg blev mere afslappet snakkede hun langsommere og langsommere, i et perfekt tempo, og hendes stemme tog al min bevidsthed. Det kilder i kroppen. Jeg spørger hende hvor hun har lært det. Og begynder straks og tænke en helvedes masse igen, jeg kan mærke det påvirker hende. Igen tænkte jeg lige for meget, over at tænke... Hun begynder straks på sit 'rolig' igen og jeg spørger: 'Kan du mærke at jeg er forvirret i hovedet?', hun svarer 'ja'.
Jeg siger tænk på noget godt. Der går fem sekunder, hvor jeg ikke tænker på andet end hendes bevidsthed, og bludselig bliver jeg helt afslappet, det kilder i tærene og jeg siger 'du tænker på noget godt NU!', hun åbner øjnene smiler og siger 'ja lige dér kom jeg faktisk i tanke om noget.' -'hvad?' -'os 2' Vi ligger og kigger på hinanden. Jeg følte mig 100% tunet ind på hende. På samme måde som med min kammerat på et syretrip.

Det gør mig ikke mindre forvirret. Jeg tænker at jeg snart skal have svar, det skal være NU! Hun Jeg spørger 'min dame' om hun kan huske, da jeg spurgte, om hun kunne mærke på mig, om jeg fulgte med i det, hun sagde. Det kunne hun godt. Jeg fortæller at jeg vil finde ud af om der er noget med de her 'impulser', som jeg havde tænkt på eksistere. Jeg tænker, så det trykker i toppen af hovedet på mig, og kæresten bliver meget træt. Jeg får en idé.

22.30 Jeg sætter en sang på, som minder os begge om starten af vores forhold. Jeg siger til min kæreste 'Skat, vi skal tilbage til dengang, i starten af vores forhold, nede ved åen, hvor vi hørte med den her sang.' Den var hun med på. Det er en dejlig sang, som gør os begge meget rolige. Jeg beder min kæreste om at se det for sig der skete den dag. Jeg fornemmer, at hun kigger bag sine øjenlåg, jeg lukker øjnene, føler hende, og kan se en skikkelse stå med noget i hænderne. Men jeg føler mig ikke alene i visualiseringen, så jeg spørger 'min dame' mens vi ligger på sengen 'står vi med noget i hænderne?'. Vi åbner begge øjnene, og hun har et meget seriøst udtryk i hovedet. 'Jeg står med min hjelm, og er lige stået af knallerten.' Jeg siger, 'lad os fortsætte'. Det går 10 sekunder og jeg sidder på bænken ved siden af hende, for mere end 1½ år siden. Jeg føler hende rigtig meget, og sidder helt nyforelsket på bænken ved åen. Jeg fortæller hende hvad jeg så, og hun kigger med et langt mere seriøst udtryk i hovedet. Vi ved det ikke er tilfældigheder.

22.45 'Tænk på noget', siger jeg 'det skal være godt!' Se det for dig! Det går lidt. Vi ser for lukkede øjne, at der er farvede lys over det hele, der er mange bevidstheder til stede, og jeg kan mærke stemningen jeg selv forbinder med fest. Jeg udbryder 'Vi er til fest!'. Kæresten spjætter i hele kroppen, og vi er begge meget chokerede. Hun siger 'Bliv ved!'
Vi lukker øjnene. Der er rigtig grønt over det hele, og naturomgivelser der virker småeksotiske. Så jeg siger 'ferie!' hun svarer.. 'arr det var det ik lige' jeg svarer, nå okay, men solen skinner da og der er grønt over det hele!' Hun griner og udbryder
'Jeg tænkte på da vi var i dyrehaven!' Og derefter var vi ikke i tvivl! Det var et smukt øjeblik.

23.00 Vi kigger hinanden i øjnene, og synes begge det er helt vildt, og det tager os lidt til at falde til ro. Jeg føler min mission er fuldført. Det som jeg vil kalde 'impulser' har vi lige brugt til at telepatere med. Min teori er blevet bevist, ihvertfald for mig selv og min kæreste. Jeg VED at man ved at være bevidst, og KUN ved at være bevidst, kan udsende et signal (en form for en bevidsthed som ikke er dækket af de 5 sanser), som kan reflekteres af en anden bevidsthed, og når den vender tilbage til dig, kan din tolkning af deres impulser, give et indblik i det, som det individ beskæftiger sig med, i deres bevidsthed. Ihvertfald ting som har stærke følelser tilknyttet, muligvis en hel tanke, hvem ved?

23.30 'Min dame' falder i søvn. Jeg ryger en joint og hører lidt musik. Tænker over det jeg tænkte, det jeg tænker, og det næste jeg vil tænke på. Et spørgsmål besvares, og 3 nye dukker op! :hm:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2010 22:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 mar 2010 22:04
Indlæg: 1
Udemærket, måske noget man burde eksperimentere med. Kender godt din situation med at sidde og tænke over ting der er lidt ud over den firkant vi kalder "dette univers" tror ligesåvel som dig at det er meget bredere end som så, hvilket jeg også har oplevet i diverse psychedeliske tilstande med venner og veninder, thumbs op, god læsning! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2010 22:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 apr 2010 22:16
Indlæg: 6
Fedt at læse om nogen der rent faktisk har prøvet dette eksperiment selv, da jeg selv har gået og funderet over lignende teorier lige siden jeg gik på en skole der heder AFUK hvor vi under forløbet lavede en øvelse hvor vi havde en partner som vi stod overfor, og så skulle vi spejle hinandens bevægelser så godt som muligt, vi startede selvfølgelig med meget langsomme og simple bevægelser så som at vinke til hinanden, men som tiden gik (efter omkring en halv times tid) blev det klart for os begge at grænsen mellem hvem der tog initiativ til bevægelserne var opløst og vi kunne begynde at lave hurtige og komplicerede ting (så som engle hop, koldbøtter og dans) FULDSTÆNDIGT synkront og uden at ane hvem der egentligt startede det hele

nogle år efter blev jeg igen mindet om fænomenet da jeg begyndte at læse op på min store interesse, psykologi (nærmere betegnet en alternativ og nyskabende gren der heder NLP), og faldt over en mand der heder derren brown som laver nogle tv shows i England hvor han basically tjener penge på at mind-fucke folk men nogle gange også laver nogle fantastiske ting for folk som i dette klip hvor han hjælper en fyr der har problemer med sit selvværd med at blive mere udadgående ved at få ham til at "tanke-læse/tanke-bytte" med en gut der har gjort en heroisk gerning

i dette klip opbygger han den samme form for tilid og kendskab mellem to fremmede som dig og din kæreste sikkert har haft og om det helle foregår ved hjælp af ubevist kommunikation eller ved noget helt andet som jeg ikke kan (eller tør kaste mig ud i at) forklare ved jeg ikke men jeg er i vært fald ikke længere i tvivl om at det er muligt at udføre noget lignende telepati

og glæder mig til en dag at afprøve det selv :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2010 03:25 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Spændende rapport og et fedt emne, som helt sikkert burde tages mere seriøst! Jeg føler tit selv, at jeg er meget modtagelig over for folks "stemning", på en slags ikke-vokalt plan :wink: Jeg ryger en del tjalde for tiden, og det kan selvfølgelig være med til at fremprovokere en slags illusion. Men jeg tror mere på, at der kan blive åbnet op for en slags stærk intuitiv sansning.

Synes dog ikke, at det skal køres op til et paranormalt plan.. Det er vist blevet bevist rigeligt gange, at der ikke er meget at komme efter der.

Citat:
Intuition
C.G. Jung har anerkendt intuitionen som en selvstændig psykologisk erkendelsesform, der er lige så sand og legitim som alle andre typer af erkendelse. Det samme har den transpersonlige psykolog Roberto Assagioli. Han placerer intuitionen som en højere erkendelsesform og den indtager en central plads i hans psykologiske system. Assagioli definerer intuitionen som ”den direkte erfaring af enhed med den ultimative virkelighed” Intuitionen kan give mennesket en direkte oplevelse af at være en del af den overordnede helhed uden at vedkommende kan forklare alle detaljer i dette forhold.
Set fra åndsvidenskabens synsvinkel er intuition sjælens buddhiske evne – det vil sige evnen til at erkende sandheden uden hjælp af logik og viden. Intuition er derfor en direkte erkendelse af og viden om sandhed. Ren intuition kan bedst defineres som enhedsbevidsthed, der udspringer fra det buddhiske plan. Det er en spontan indsigt i den større guddommelige helhed og plan, som ligger bag livets udfoldelse på Jorden.
Intuition vedrører altid gruppeforhold, fremtiden og den højere mening og formål med livet. Intuition giver mennesket en klar viden om hvilke højere formål det skal tjene.
Når intuition virker i forbindelse med følelseslivet opstår kærlighed, når samme enhedsbevidsthed udtrykker sig gennem mentallegemet opstår visdom. Intuition må ikke forveksles med instinktiv telepati, som er en proces hvormed et menneske via sin indføling spontant kan vide, hvad der sker i et andet menneske. Denne type indføling kan rumme illusioner – det gør intuitionen aldrig.
En uddybende forklaring findes i min bog: Fra clairvoyance til intuition.
http://www.kentaurnet.dk/o-17/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2010 16:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 apr 2010 22:16
Indlæg: 6
Entheo skrev:
Spændende rapport og et fedt emne, som helt sikkert burde tages mere seriøst! Jeg føler tit selv, at jeg er meget modtagelig over for folks "stemning", på en slags ikke-vokalt plan :wink: Jeg ryger en del tjalde for tiden, og det kan selvfølgelig være med til at fremprovokere en slags illusion. Men jeg tror mere på, at der kan blive åbnet op for en slags stærk intuitiv sansning.

Synes dog ikke, at det skal køres op til et paranormalt plan.. Det er vist blevet bevist rigeligt gange, at der ikke er meget at komme efter der.

Citat:
Intuition
C.G. Jung har anerkendt intuitionen som en selvstændig psykologisk erkendelsesform, der er lige så sand og legitim som alle andre typer af erkendelse. Det samme har den transpersonlige psykolog Roberto Assagioli. Han placerer intuitionen som en højere erkendelsesform og den indtager en central plads i hans psykologiske system. Assagioli definerer intuitionen som ”den direkte erfaring af enhed med den ultimative virkelighed” Intuitionen kan give mennesket en direkte oplevelse af at være en del af den overordnede helhed uden at vedkommende kan forklare alle detaljer i dette forhold.
Set fra åndsvidenskabens synsvinkel er intuition sjælens buddhiske evne – det vil sige evnen til at erkende sandheden uden hjælp af logik og viden. Intuition er derfor en direkte erkendelse af og viden om sandhed. Ren intuition kan bedst defineres som enhedsbevidsthed, der udspringer fra det buddhiske plan. Det er en spontan indsigt i den større guddommelige helhed og plan, som ligger bag livets udfoldelse på Jorden.
Intuition vedrører altid gruppeforhold, fremtiden og den højere mening og formål med livet. Intuition giver mennesket en klar viden om hvilke højere formål det skal tjene.
Når intuition virker i forbindelse med følelseslivet opstår kærlighed, når samme enhedsbevidsthed udtrykker sig gennem mentallegemet opstår visdom. Intuition må ikke forveksles med instinktiv telepati, som er en proces hvormed et menneske via sin indføling spontant kan vide, hvad der sker i et andet menneske. Denne type indføling kan rumme illusioner – det gør intuitionen aldrig.
En uddybende forklaring findes i min bog: Fra clairvoyance til intuition.
http://www.kentaurnet.dk/o-17/


Jeg er enig i at der nok ikke er talle om noget paranormalt, men dog noget mere end intuition

det jeg mener der sker er at når folk er i "sync" med deres non-verbale kommunikation tror jeg at der kommer et punkt hvor at vores underbevidstheder kan kommunikere direkte med hinanden og på den måde dele en bevidsthed


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2010 12:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2010 01:23
Indlæg: 110
på mdma behøver jeg bare at kigge på min ven, så ser jeg nærmest hvad der sker i hovedet på ham.
jeg tror selv på at det skyldes stoffet.. man får en stærk forståelse for andres følelser.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2010 14:35 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2009 23:55
Indlæg: 118
Rigtig spændende rapport. Har gjort mig lignende tanker, men har ikke eksperimenteret med det. Har oplevet lignende oplevelser, eller former for høj grad af gensidig forståelse. Praktisk talt uden ord.
Inden jeg bevægede mig ud i psykedeliske stoffer var jeg mildest talt, meget skeptisk overfor "overnaturlige" fænomener, men har gennem det, såvel som ved potent ryger som skunk fået en spirende interesse for psykologi (hovedsagelig Jung) og meditation. Føler mig ikke hundrede procent "overbevist" endnu, eller hvad man siger, så det er fedt at høre andres erfaringer.
Kommunikation er helt sikkert noget spøjst noget på syre:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2010 14:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 feb 2008 01:55
Indlæg: 1
Geografisk sted: Danmark
Bestemt et interessant emne. Er ikke støt på mange triprapporter der omhandler de mere filosofiske emner udenfor selve Rusen..

Men, tror man skal passe på med, at døje for meget med de tanker. Fantasien er en Utrolig ting og sindet rummer en utrolig kraft. Som en stjerne kan den give liv og få dette til at gro.
Men den kan også overloade og Brænde forstanden sammen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2010 23:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Fedt eksperiment du har foretaget her. Jeg er selv ikke i tvivl om intuitionen og telepatiens gyldighed. Jeg mener det er en evne alle levende væsner besidder, om de er bevidste om det eller ej. Hos mennesker hjælper nogen stoffer med at gøre dette bevidste for os. Fed rapport!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2010 22:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 21 jul 2010 17:29
Indlæg: 15
Det er en interessant rapport du har fået flettet ned. Ved ikke om du har hørt oml NLP-(Neuro Linguistisk Programmering) et emne som i dets begyndelse var tæt relateret til Hypnosis, og stadigvik er dog ikke ligeså kraftigt i kraft af udviklingen på emnet.
Men er meget sikker på du ville kunne drage nytte og svar på nogle af de forvirrende spørgsmål som jeg fornemmer du rummer.

Held og lykke med den hvide kanin.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team