Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 maj 2010 21:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 maj 2010 20:48
Indlæg: 1
Substans/er: hash tror jeg??? er ikke god til det her..
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne
Der er doseret "Det der skulle doseres, og ikke en dråbe mere"

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Er et helt normalt psykisk, har ingen lidelser af nogen arter.

Triprapporten
Først, vil jeg gerne have lov til at sætte nogen små regler op inden i læser denne historie.

- Det er første gang jeg prøver rigtig guldkakao..
- Ja, den blev tilberedt rigtigt.
- Det er første gang jeg sådan rigtig prøver stoffer.
- har INGEN kompetencer for det område her.
- Min ven (vi var 4 pågældene tidspunkt) fik det på samme måde som mig den samme aften.
- Kald mig en tøsedreng, kald mig hvad i vil, jeg er totalt ligeglad. Men stoffer / rusmidler rør jeg aldrig igen! (og nej det gør jeg ikke) dette er en advarsel til nye og uerfarende brugere som vil afprøve det "midle" (er det et mildt stof / rusmiddel det jeg prøvede??) form for det her..


Grunden til jeg prøvede det var:
At få stillet min nysgerrighed..
At leve livet bare en enkelt gang i mit liv..

Historien:
Det startede en fredag middag.. Jeg skulle bare feste, og fandt ud af en af mine venners venner holdte en hyggelig lille fest hvor vi skulle prøve Guldkakao for første gang hos D. Jeg vil gerne give jer et billede af mine venner: (vi tager kun forbogstaver)
D: Ham der har prøvet alt, han kender alt til den side her, og har prøvet RIGTIG mange stoffer..
M: En af mine rigtig gode venner. Han har kun prøvet det 1 gang (guldkakao), ellers har han kun prøvet at ryge det et par enkelte gange sit liv, også uerfaren!
C: INGEN erfaring med stoffer ligesom mig.
T: Kendte ham ikke, men virkede utrolig flink! :)
Mig: Ja sjovt nok mig ;) haha. Men jeg har kun prøvet at ryge 2 gange, og det sagde mig intet.


Vi var ved D's hus omkring ved 18 tiden tror jeg det var.
Da vi kom ind synes jeg ikke fra starten det sjovt, mest fordi der rodede over det hele, og der var ikke særlig pænt, okay, måske bare min holdning. (er ordensmenneske). Vi satte os ned, og begyndte og snakke, D var begyndt og lave guldkakaoen og vi begyndte og drikke lidt alkohol.
Da der var gået en 20 minutter fik vi et krus hver med guldkakaoen.. Vi satte os alle ned, og drak den stille og rolig. De andre synes ikke det smage godt, men jeg kunne faktisk godt lide det! Jeg drak det hele på under 10 minutter. Jeg kunne ikke smage rusmidlet i kakaoen overhovedet. Kunne kun se de der små prikker af stoffet..

efter ½ time begyndte det at tage fart for nogen af de andre der sad der, mig, M og C kunne intet mærke. Vi drak bare alkohol sådan stiiiiiilllleee og roligt. Ingen hastesag.. Lige pludselig, efter en time, var der 1 der ringede og spurgte om han måtte kigge op forbi med hans ven, vi alle kiggede på hinanden og nikkede. Det lød da som en god ide..

Han kom op (kan ikke huske navnet) sammen med sin ven. De sad i sofaen, den ende røg lidt fed mens den anden bare sad og deltog i samtalen. Mig, M og C sad og lyttede til hvad ham der vennen snakkede om. Jeg kunne se på C han var ved at falde ud, sov lidt en gang imellem og vågnede nogen gange.. M var også ved at døse hen, det lignede ikke han havde nogen rigtig kontakt til sidst. M gik op for at ligge sig, mener jeg det var, det kan jeg ikke huske. Men kan huske at der gik 20 minutter, og så var vi alle ovenpå ved 2. sal og skulle til at sove.

Nu begyndte rusturen fra min side af herfra. En nat, jeg ALDRIG glemmer:
Da jeg skulle gå ovenpå for at sove, kunne jeg mærke en angst i mine knæ, hvorfor ved jeg ikke? Men kunne mærke hvor gele agtig de blev. Jeg tænkte at det bare var mig der var overtræt.. Og jeg helleer måtte tage mig sammen.
Jeg råbte på D, og sagde jeg ville tænde hans computer, han kom op og vidste mig hvordan den skulle tændes osv.. jeg er daglig lidt af en Computer nørd, så tænkte at 10 - 30 minutters ro ved PC'en kunne hjælpe lidt på det!
Det gjorde det også, der gik 10 minutter. Så synes jeg at det hele kørte en smule bedre.. Da jeg så slukkede pcen, og det blev mørkt, begyndte mit maridt for alvor. Jeg lagde mig ned på en sofa, og ved siden af, var der en seng hvor M og C lå og sov. De så ud til at sove tung.

Da jeg lagde mig ned i sengen, kunne jeg mærke en angst begynde og gro inden i mig, jeg var bange. Men kunne ikke forklare hvad jeg var bange for. Jeg kunne mærke hvordan mit hjerterytme bare steg og steg. Jeg lukkede mine øjne, og begyndte straks at hallucionere om ånder og dæmoner. Følte at nogen rev min hud af mig, og jeg ikke kunne bevæge mig. Følte at jeg trak mit sidste åndenød inden jeg skulle dø. Jeg troede virkelig jeg skulle dø den nat. Jeg prøvede og vende mig om til min ven M. Jeg prøvede at snakke til ham, men jeg kunne ikke. Kunne ikke forklare ham hvordan jeg havde det, havde allermest lyst til at skrige højt op i vejret og kalde efter hjælp og græde. Ringe efter 112 og indrømme jeg havde taget et rusmiddel eller hvad FUCK det nu end er. (undskyld mit sprog, men bliver lidt fanget af det her) Jeg havde også en lyst til at gå amok. Splitte alt ad. men var glad for jeg normalt ikke er sådan en type. Jeg prøvede at tage mig sammen og nærmest hviske til mig selv: Tag dig sammen, det her er kun midlertidligt, det snart overstået okay?
Jeg rejste mig op på et tidspunkt, kunne mærke jeg skulle brækkede mig, hvor dumt det end lyder, var jeg lidt glad for det, jeg tænkte: yes! det var det der var skyld i den her dårlig oplevelse, jeg skal bare brække mig, så er jeg okay igen! - Men nej.
Jeg fik koldsved ture og begyndte og ryste. Holdte rundt om mig selv og begyndte og be til gud om nåde. Jeg var rædselslagen, bange for at jeg skulle dø.
Og jeg brækkede mig ikke. Jeg begyndte og tørre sved af panden og prøvede at tænke positivt. jeg prøvede at ligge mig ned og lukke øjnene. Men det hjalp ikke. Det skal siges at jeg kom til "bevidsthed" nogen gange, hvor jeg var "helt normal" . Det var MEGA dejligt, men kunne kun nyde det i et par minutter før jeg kom tilbage til helvede.

2 timere senere (tror jeg det var) Rejste min ven M sig op, han var på vej nedenunder, hvad han lavede ved jeg ikke. Men jeg tror han var på toilettet. Han sagde ikke en lyd, men efter han var færdig på toilettet, kom han ikke op igen. Jeg blev helt vildt bange, og troede han lå og rystede et eller andet sted dernede. Jeg rejste mig meget forsigtigt op, og prøvede at fokusere, jeg kunne virkelig mærke hvad rusmiddelens dårlige side var:
- Vejrtrækningsproblemer
- Hallucinerede til højre og venstre konstant.
- Kunne ikke afstandsbedømme dybden i ting og hvor jeg var.
- Underlige lyde kom frem (bankelyde??)
- Hjerteflimmer.

Da jeg så kom ned, så jeg M, D og T sammen nede i stuen, de lå og så TV. Jeg var VIRKELIG meget lettet. og var glad for nogen var vågne. Jeg fortalte dem om alt hvad jeg havde oplevet, og D sagde til mig, at det var første gang, og jeg havde været dum og drikke alkohol ved siden af, okay, måske dumt (det ved jeg ikke om det passer, men går ud fra det, da han er MEGET erfaren).
T sagde til mig, at jeg bare skulle tage min sovepose ned til dem og sove i sofaen ved siden af og se noget tv, han sagde det var vigtigt jeg slappede af. Jeg fulgte hans råd.
Da jeg kom ned med min sovepose (efter at have hentet den) Var M gået op og sove igen. Jeg snakkede kort med ham, men om hvad kan jeg ikke huske.
Alt hvad der skete i fjernsynet synes jeg var underligt. Jeg troede alle var på stoffer, og havde stadig samme symptomer som beskrevet lige over her.
Jeg lod som om jeg havde det bedre, fordi jeg troede D og T ville grine af mig.
Jeg kunne høre høje bankelyde, og spurgte de andre om natten om de kunne høre dem, men kan ikke huske om de svarede.
Jeg kan ikke huske så meget andet herfra, end at jeg faldt i søvn et par timer efter, og vågnede meget tidligt. Jeg tog mig sammen, og gik ud og drak vand i massevis.
Om morgenen ved 9 tiden tog jeg mig sammen, og prøvede at rejse mig op. Det gik fint. Alt gik fint. Jeg var glad, jeg var lykkelig. Men jeg ville hjem i en helvedes fart.
Hvis du D, læser dette, skal du vide at jeg har fået stillet mine behov for første og sidste gang. Det var noget af en ubehagelig oplevelse, om det var min egen skyld, det vil jeg blæse højt og helligt på. Men det er ikke noget jeg vil prøve igen!.
Jeg turde IKKE og spørge min ven om han ved et uheld havde kommet til at putte andet i en hash i kakaoen eller hvad det var.

Nu vil jeg gerne spørge om det her:
Hvilke rusmiddel var det her der gav BLANDT ANDET disse bivirkninger som jeg fik, og hvorfor?

- Vejrtrækningsproblemer
- Hallucinerede til højre og venstre konstant.
- Kunne ikke afstandsbedømme dybden i ting og hvor jeg var.
- Underlige lyde kom frem (bankelyde??)
- Hjerteflimmer.


jeg håber virkelig i har læst det hele, og jeg vil sige tak til dig der har læst det nu. MANGE MANGE TAK fordi du gad og sætte dig ned og læse.

mvh

Den lidt skræmte :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2010 19:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 maj 2009 22:28
Indlæg: 48
Det er synd da synd at du fik det så dårligt.

MEN;
Du kan ikke slå alle 'stoffer' over en kam (siden hvornår er hash blevet et 'rigtigt' stof som du udtrykker det?). Det var ikke hash'ens skyld, at du fik det dårligt. Det hjælper altså ikke at be til gud, om at få det godt. Tricket ved psykedeliske oplevelser er, at man selv er herre over hvad der sker. Er man svag, og lader sig manipulere af stoffet, kan det kaste en rundt som man vil. Alene det du ikke engang er helt sikker på, hvad du indtog, tyder på en ret stor fejl fra din side.

note: Forudsat at du kun har indtaget hash, så kan du ikk ha' hallucineret. Så har det bare været en stærk gang THC, der har leget ta' fat med din psyke.

Min tone er nok lidt hård, men det er absolut ikke fordi jeg ikke respekterer din oplevelse :). Jeg er bare meget uenig i dine 'konklusioner', hvis man kan kalde dem det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 maj 2010 20:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Hej og velkommen til :) Fin triprapport, og tror ikke du skal være bange for at der var nogle der proppede noget andet i kakaoen.
Når man indtager Cannabis/hash oralt (Guldkakao), er rusen en anelse "kraftigere" eller mere psykedelisk i det. Så disse bivirkninger kan godt lade sig at gøre at få.
Når du siger "Hallucinerede til højre og venstre konstant." , hvilken slags hallucinationer drejer det sig så om her?

Det som din ven D sagde til dig er rigtigt. Når man blander alkohol og Cannabis sammen, skaber det en vis synergi som gør rusen kraftigere, og der kan nemt forekomme mere ubehag i form af kvalme, angst og andre ting.

Så vil jeg lige kommentere de symptomer du beskriver:

-Vejrtrækningsproblemer
Dette er højst sandsynligt bare din hjerne der spiller dig et pus, da du, som jeg kan forstå af det du skriver, havde det ret ubehageligt da dette indtraf. Men en reel fare for ikke at kunne trække vejret var det nok ikke.

-Hallucinerede til højre og venstre
Dette er lidt svært at svare på da folk har forskellige definitioner på det at hallucinere. Så disse hallucinationer må du lige få uddybet engang.
Hvis det fx var virkelighedstro hallucinationer af mennesker/dyr/underlige væsner og ting, ville jeg nok være påpasselig med at indtage rusmidler igen. Men uddyb lige hvad du mente med hallucinationer næste gang du skriver herinde :)

-Kunne ikke afstandsbedømme dybden i ting og hvor jeg var.
Når man har indtaget Cannabis, og specielt i en oral og rimelig stor dose, vil der nemt kunne komme lidt forvirring og desorientering. Det kender du vel også hvis du drikker alkohol, og du får en lidt for stor dosis og man nærmest vælter rundt og ikke kan finde hovede og hale i det hele. Jeg synes det er langt værre at komme til at drikke lidt for meget alkohol i forhold til at komme til at ryge/spise lidt for meget Cannabis.

- Underlige lyde kom frem (bankelyde??)
Igen, Cannabis er et halvpsykedelisk stof der sagtens kan spille hjernen nogle pus, så det er ikke noget at være bekymret om.

- Hjerteflimmer.
Jeg ved desværre ikke lige hvad hjerteflimmer er for noget, men hvis du mener at hjertet begynder at banke hurtigt er det en meget normal reaktion. Ikke noget at være bekymret om heller. Hvis du lægger meget mærke til det, virket det mere højlydt og voldsomt, så et godt råd er bare at prøve at få tankerne over på noget andet, og så lægger man slet ikke mærke til det længere. Men næste gang du skriver herinde, så prøv lige at uddyb hvad du mener med Hjerteflimmer :)

Jeg vil lige sige at det var en fin rapport, og du beskriver egentligt hele situationen og din sindsstemning meget godt.
Da du er nybegynder inden for Cannabis, kan hele rusen godt virke ret så voldsom/kraftig og psykedelisk, da man ikke er vandt til det. Dette er en helt normal reaktion, og sådan som jeg læser/tolker din rapport lyder det til at det hele blev en anelse for kraftigt pga. du er nybegynder og at dosen nok var en anelse for højt.

Jeg respekterer at du ikke gider at røre Cannabis og andre rusmidler længere da dette er dit valg, men dette lyder som en typisk rus for begyndere der indtager Cannabis oralt med en alt for stor dosis. Jeg ved ikke om du har beslutter dig for at prøve det igen selvom du skriver du ikke vil, men HVIS du nu beslutter dig for at opleve rusen en gang til, råder jeg dig til at sænke dosen, eventuelt indtage det ved hjælp af rygning da det er meget nemmere at styre dosen og dermed rusen.

Uanset hvad du beslutter dig for, takker jeg for din fine triprapport :)

Bare spørg hvis der er noget du har brug for svar om, eller du er i tvivl om noget.

:peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2010 11:08 
Du siger du ikke drak særligt meget, men hvor meget drak du egentlig? For imo har jeg aldrig kunnet lide at drikke og ryge, synes altid man får det mærkeligt, hvis man altså drikker mere end 3-4 genstande, så det kunne sagtens have gjort forskellen? Det er vel lissom når nybegyndere ikke rister tobakken ordentligt og så tager nogle ordentlige sug, så får man det også mega dårligt.


Top
  
 
Indlæg: 11 maj 2010 12:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jan 2010 14:20
Indlæg: 0
Jeg tror at grunden til at du fik det så dårligt var at du brød helt sindssygt mange ting når det kommer til "set og setting". Du var ikke i trygge omgivelser, du nævner specifikt at der var rodet og uhumsk, hvilket du ikke brød dig om. Der var mennesker du ikke kendte, du vidste ikke engang hvad det var du indtog (research, research, research!), og så til sidst den store synder: du drak alkohol samtidigt. No go! Jeg vil stærkt anbefale dig (medmindre du VIRKELIG aldrig vil røre andet end alkohol igen) at gå ind på "fakta om stoffer" fanen her på hjemmesiden og læs dine lektier til næste gang. Forøget hjerterytme er f.eks meget kendetegnende ved en hashrus. Og ja, næste gang at du evt. vil prøve noget THC baseret, så ryg det i en joint. Og sørg for guds skyld at ham der rister har styr på sit kram.

Og som gufBerg også pointerer, så kan man ikke skære rusmidler og stoffer over én kam på den måde. Der er mange forskellige effekter alt efter hvor du er psykisk og fysisk, og det varierer fra person til person og fra stof til stof.

Som en sidste note vil jeg bare lige sige at det virkeligt ville være synd hvis du boykottede cannabis for evigt med baggrund i denne oplevelse, for det er et fantastisk rekreationelt middel som kan give dig mange utroligt positive oplevelser. Men det er ikke noget legetøj, det skal tages alvorligt og man skal forberede sig, både mentalt og fysisk.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2010 12:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2010 12:47
Indlæg: 169
jeg holder også på at du har fået en for stor dosis :) også med alkohol puha..
sådan kan det gå, er din opfattelse af hash dårlig efter sådan et trip?

_________________
Touché!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2010 02:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 maj 2010 20:48
Indlæg: 1
Jeg tror også det var en for stor dosis jeg fik der hehe. :) Altså, samtlige af mine 2 venner (M og C) har sagt de ikke vil tage mere efter dette, og har aldrig set dem gøre det efter dette. Men det er jo kun som jeg ser det, og det er ikke efter min opfordring jeg har sagt til dem de skulle lade vær. Jeg er glad for at i har givet mig noget respons, det letter. Og det har også lettet at i har sagt til mig at det var omrking alkoholen, vil ikke helt sige det er sidste gang, men jeg har ihvertfald fået noget af en lærestreg :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2010 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 maj 2009 02:29
Indlæg: 432
Shaz skrev:
Jeg tror at grunden til at du fik det så dårligt var at du brød helt sindssygt mange ting når det kommer til "set og setting". Du var ikke i trygge omgivelser, du nævner specifikt at der var rodet og uhumsk, hvilket du ikke brød dig om. Der var mennesker du ikke kendte...


Tror også det her havde en stor del af skylden, plus jeg tror du har kørt dig selv længere op i det røde felt end behøvet, netop fordi du ikke havde nogen og snakke med da det stod på.
Derudover kan der jo have været mere hash i end du ville kunne klare oralt, når du nævner at din ven er erfaren :)
(Ikke at han bevidst har puttet for meget i)

_________________
Æk' så majt pæs' - Hold kæft.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 jun 2010 22:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 dec 2009 23:28
Indlæg: 1
Geografisk sted: Jylland
Det minder meget om en dårligt trip jeg havde, og jeg har røget meget efter, og har aldrig haft det sådan igen. Du har bare været uheldig og har fået for meget (:
Og som de andre siger, så er det ikke godt at blande med alkohol. Jeg kan godt lide at kombinere det, men nu ved jeg også hvad og hvor meget jeg ryger, da jeg altid selv ruller mine joints. Kunne aldrig finde på at drikke eller spise hash hvis jeg drak samtidig, da det er meget sværere at regne ud hvor kraftig rusen bliver.
Og så tænker jeg også, at hvis du ikke har prøvet det før, så når man spiser/drikker hash'en, tager det længere tid at blive påvirket, og hvis man ikke ved det, kan man godt tro at det slet ikke har haft effekt, og når det så begynder at virke, er man måske ikke forberedt, og så bliver man forskrækket. Og når man er bange eller nervøs, har man meget større chance for et dårligt trip.

Og i øvrigt, så bør du aldrig prøve noget som helst med nogen, som du ikke tør snakke med, hvis du får det dårligt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2010 20:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Fin fin rapport :)

Dog er jeg enig med samtlige kommentarer foroven, ikke at det skal være negativt ment :)

Hvis du beslutter dig for at prøve kakaoen igen, så gør det med et par enkle venner som du kender godt og kan snakke med hvis du skulle få det skidt :)

Prøv eventuelt at foretag dig noget sjovt mens og efter i har indtaget jeres gyldne dråber. Det kan helt sikkert give en god start, især hvis man sidder og griner over en film eller har det sjovt med noget kort, så mærker du tit rusen mere afslappet og stille og roligt, så det ikke kommer væltende og tager røven på dig ;)

Og som der er blevet nævnt tidligere; skriv endelig hvis du er i tvivl. Vi er her for fælles at udveksle viden og råd :D

Og husk, Keep It Green :joint:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2011 23:39 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jun 2010 18:05
Indlæg: 7
Necro <3

Jeg har en mindre notits hvis der er nogen der finder denne her igen:

Det med at man ikke tør sige det til sine venner er ret slemt. Jeg har selv haft min omgang med nogen cannabis, men aldrig haft dårlige oplevelser.
Det er simpelthen så vigtigt at man sørger for at fortælle folk at det er noget man ikke er sikker ved.
Sidst jeg røg var det sammen med 1 kammerat, og 3 af hans venner som jeg ikke har nogen anelse om hvem er. Desuden stod vi i et mørkt hjørne af en park. Bryder SÅ MANGE REGLER AF SET OG SETTING, men netop i den situation skal man sikre sig at de andre VED at du ikke er sikker.

Jeg havde et helt fint trip, tog det stille og roligt, de andre passede på mig, og var pisse flinke, men det er jo også fordi jeg SIGER det til dem, og ikke har behov for at stå og tro at jeg skal kunne suge lige så meget ud af den joint de havde lavet som de gjorde, for DET SKAL JEG IKKE KUNNE.

Min pointe, hvis folk ikke magter at læse det ovenstående, er at HVIS man bryder set og setting, og der dermed er noget man er usikker ved, så skal man altid sørge for at gøre ham der er BEDST til det opmærksom på det, og gerne også de andre, og så lytte hvis ham der er erfaren fortæller noget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2011 19:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Er helt enig med DarkeyBlack og syntes det er rigtig godt forklaret. Harm Reduction afhænger ikke kun af de erfarne brugere, men mindst ligeså meget af førstegangs brugere.

Så vær endelig ikke bange for at sige du er utryg ved noget eller du måske bare er nervøs ved at skulle prøve noget eller bare være med på sidelinjen. Hvis dine kammerater/andre bare griner og driller dig med ting som at du er svag o.lign. så er det ikke det rette selskab at prøve ting i.

Beklager åbning af gammel tråd/rapport og at det var lidt off topic. Håber du har fået sat lidt perspektiv på det hele siden sidst.

Live long and prosper :P

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team