Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: BADTRIP
Indlæg: 11 nov 2010 19:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2010 16:07
Indlæg: 105
Geografisk sted: beyond imagination
Setting: hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: ja
Erfaring: har da en del erfaring, men begrænset
dosering: svært og sige men vil tro der var omkring 2 g.


Hej, det er nu ved og være nogle måneder siden at hændelsen fandt sted, så denne gengivelse er udelukkende baseret på hvad jeg husker - hvilket måske ikke er meget dybdegående.


Det hele startede en almindelig skoledag. R, B og mig selv var taget hjem til B efter skole og havde besluttet vi skulle lave hash milkshake, vi havde omkring 4 g god ryger til og ligge, så vi blandede det med nutella og ovn bagte det, derefter blendede sammen vi det sammen med mælk og vanilje is (:
klokken var nok omkring 18:00. vi delte så portionen op i 3 dele, jeg fik bundskraberen(vil tro at ca. halvdele var kommet ned i min kop) hvilket jeg godt kunne smage. Og havde derfor besluttet mig for kun og drikke halvdele, efter R og B havde bundte ud, besluttede jeg mig også for at få det overstået så jeg tog ligeledes det hele.
Imens vi gik og ventede på virkningen gik vi hen i Kiwi for og købe proviant til resten af aften. På vej tilbage blev vi alle enige om at vi virkelig kunne mærke det syde og boble i vores maver, en sjov følelse.
da vi kom hjem til B igen satte vi os til og spille Ps3, imens vi ventede på at M skulle komme, tiden gik og vi kunne alle begynde og mærke hvordan det begyndte og slå ind. omkring kl 19:00 kom M, Han begyndte og kreere et par piber til os for og lidt gang i stemningen, men på dette punkt kunne jeg allerede begynde og mærke at jeg ikke skulle ryge med på den.
Omkring kl 19:15 gik det hele løs, jeg begyndte og få det dårligt, men prøvede og bevare roen, og satte mig derfor ind i en af stolene i stuen sammen med B, han var selv godt blæst på dette tidspunkt.

på dette tidspunkt mistede jeg helt tidsfornemmelsen, men kunne mærke at det begyndte at komme ud af kontrol, så gik svimlende ud på toilette for og knække mig, hverken dette hjalp, så vandrede lidt rundt i huset, men fik det kun værre.

jeg gik ud i haven for og trække noget luft, men kunne bare mærke jeg skulle ind og ligge, så jeg skyndte mig forholdsvis hurtigt ind i stuen og smed mig på sofaen. På dette punkt gik det helt galt.

hvis jeg skulle beskrive det der skete for mig nærmere; jeg sad i sofaen, og kunne fokuserer med det ene øje, og dreje det andet et helt andet sted hen, og så kom der sådan nogle tunneler som jeg så igennem, jeg kunne nærmest se den skakt med det lille punkt hvor øjet fokuserede på noget. sad og legede lidt med det for og prøve og få det bedre.
langsomt begyndte der og brede sig en form for ''ild'' over min øjne, det startede ude i kanten hele vejen rundt, og fortsatte imod midten hvor det langsomt dækkede hele øjnene, det var en brændene fornemmelse, og gjorde virkelig ondt. Jeg gjorde alt for og få det til og gå væk, og lagde mig derfor ned, jeg begyndte her og hallucinere, jeg kunne se indsiden af min krop, jeg sad til og starte med og kigge på min mavesæk, nærmest fra siden. Og når jeg rystede med kroppen kunne jeg se hvordan der skvulpende rund, samt at jeg fik sure opstød, hvilket jeg også kunne se. Jeg lå og så hvordan små mængder af mavesyre løb op i halsrøret.

det var uhyre uhyggeligt, jeg troede jeg havde fået overnaturlige krafter og at jeg kunne se gennem ting, og se i mig selv osv. men i stedet for og berolige mig selv hidsede de tmig bare endnu mere op, her kommer en fase der er utrolig svær og forklare.
Jeg er selv ret overbevist om at det følgende der skete er ret meget som og være sindsyg ( altså RIGTIG sindsyg) mine tanker fløj vidt rund, jeg prøvede og fokusere på én ting men ikke dette kunne, jeg havde en hel masse stemmer i hovedet, eller måske ikke stemmer, men tanker, alle sammen på en gang, jeg var 100 % sikker på at det aldrig ville gå væk igen, og at jeg ville være sindsyg for resten af mit liv.
jeg kom til og tænke på mario, og sådan en slags firkantet kasse med et bestemt mønster i, denne kasse placerede sig midt i mit synsfelt og dykke svagt op uanset hvor jeg så hen, jeg fik også de vildeste halluciationer, kunne slet ikke styre mit syn eller tanker på dette tidspunkt.
jeg råbte på de andre da jeg tænkte det ville hjælpe og snakke med nogle af dem, og M kom ind til mig, jeg fik endelig stablet en sammentale på benene, men havde ingen anelse om hvad jeg sagde eller hvad jeg hørte, da, jeg kunne snakke om 1 ting i måske 3 sekunder, og derefter bliver der skydt en ny idé ind i min hjerne og sådan fortsatte det med et mellemrum med 2-3 sekunder.

jeg prøvede og komme til mig selv igen, men i stedet for begyndte jeg og få en smerte der startede nede i tæerne, eller til og starte med var den en svag summen, den bredte sig op i genne hele kroppen, udover at det summede, så blev jeg også midlertidig følelsesløs i den del af kroppen hvor det var, da det begyndte og komme op til lungerne og hjerte begyndte jeg virkelig og gå i panik. Jeg fik mig selv til og tro at mit hjerte var stoppet, jeg råbte højt på de andre at de skulle ringe til en ambulance, B og M kom og og prøvede og berolige mig, men intet nyttede. på dette ridspunkt begynde jeg også og få kraftige smerter i mit hoved, jeg troede der var noget syre af en art der flød rundt, og jeg kunne nærmest bevæge det rund i mit kranium, hvis jeg låå på ryggen sved det utrolig meget i baghovedet, og hvis jeg bukkede mig forover begynde det og løbe ned i mine øjne og det blev helt rødt, og sved. udover dette kunne jeg ikke selv styre min vejrtrækning, jeg opdagede dette da jeg var ved og blackout.. Jeg styrede selv min vejrtrækning, jeg kunne seriøst ikke selv trække vejret på automatik, så hvis jeg glemte det begyndte det og blive sort for mine øjne, der var nok gået nogle timer på dette tidspunkt, da jeg kunne mærke rusen var begyndte og klinge af. Jeg kig ud og tog noget vanilje is og spiste, dette hjalp meget, men havde stadig vejrtrækningsproblemer. jeg faldt endelig til ro, og faldt så i søvn på en madras i stuen kort efter.


Denne fortælling har været svær og sætte sammen, det hele er sket samt meget mere. men rækkefølgen tingene skete i har måske ikke helt udartet sig som beskrevet.
jeg håber derfor i kan leve med mine grammatiske fejl :)
(konklusion)
jeg holdt op med og ryge hash i nogle uger efter dette, i frygt for et lignende tilfælde.
jeg ved ikke hvad jeg oplevede der, hvis nogle har oplevet noget lignende vil jeg meget gerne høre nærmere.

_________________
Det vigtigste er dig SELV!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 12 nov 2010 01:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
2 gram er en heftig dosis, næsten uanset kvalitet (minus soapbar, standard, fransk papir osv.), cannabis i så store doser kan være meget psykedelisk. Der er helt sikkert mange mennesker der har gjort dig stuntet efter, og de vil sikkert også fortælle dig, at de fysiske og psykiske effekter af en så stor dosis, stemmer meget godt overens med det du oplevede.
Brug siden her, der er masser af god information om hvordan man undgår den slags uheld :)

velkommen til

P.S. vi har også en triprapport sektion.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 12 nov 2010 15:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Er det hash eller svampe, du har indtaget? Rapporten ligger nemlig i svampesektionen, men du skriver hash i teksten?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 12 nov 2010 15:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2010 16:07
Indlæg: 105
Geografisk sted: beyond imagination
det omhandler hash, men kunne ikke finde ud af og ligge den i den rigtige kategori :)

_________________
Det vigtigste er dig SELV!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 12 nov 2010 16:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2010 00:01
Indlæg: 201
Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Det er nok bare lagt forkert - eftersom cannabis nævnes i teksten er det nok helt sikkert det, der er tale om ;)

Anyways, det lyder temmelig vildt. Men som Snoezel også siger, så er 2 gram satme også heftigt. Lidt rodet triprapport, men det er jo hvad man kan forvente af sådan en tur ;)

Og velkommen forresten :)!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 19 nov 2010 17:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2009 14:02
Indlæg: 938
Har en ven, der fik sådan et panikanfald som du beskriver, hvor han ikke kunne trække vejret, og troede hans hjerte skulle gå i stå.
Som de andre siger, så er 2 gram også ret meget ;)

_________________
there is someone in my head and it's not me


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 21 nov 2010 18:34 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Det lyder meget heftigt. Jeg kan sagtens relatere.

Jeg oplever selv en forstærket kropsbevidsthed, når jeg ryger. I starten gjorde det mig også bange og jeg troede på hver en tanke, der opstod i forhold til det jeg oplevede i kroppen, som om det var sandhed. Jeg har troet mit hjerte ville stoppe, hvis ikke jeg bevidst trak vejret og fik det til at slå.

Nu ryger jeg ikke dagligt længere, men jeg nyder stadig at ryge en pind engang imellem, meditere og mærke min krop. De tanker der opstår nu, kan være underholdende, inspirerende eller skræmmende og komme i form af billeder, fornemmelser i kroppen eller som en stemme der taler, men det er bare tanker og jeg vælger selv hvor stor indflydelse de skal have.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 21 nov 2010 21:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2009 10:35
Indlæg: 337
Puuha, lyder som en slem omgang!

Det du beskriver omkring vejrtrækningen har jeg selv prøvet, det er sindssygt uhyggeligt!! Kan huske at jeg ikke rigtig turde tænke på andet end min vejrtrækning af frygt for at jeg helt skulle holde op med at trække vejret. Tror ikke der er så meget andet for end at forsøge at bevare roen og få spist/drukket en masse.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: BADTRIP
Indlæg: 23 nov 2010 12:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2010 23:29
Indlæg: 1
Jeg har ALDRIG nogensinde i mit liv prøvet sådan nogle trips ved kun at ryge hash.

Jeg har dog røget en del gennem de sidste par år.. Og sådan ngoet her er ALDRIG sket for mig.
jeg er godt nok lidt tåget i hovedet og sådan.

Men dette virker helt uvirkeligt :P


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team