Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 10:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 aug 2011 17:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Substans/er: Hawaian Baby Woodrose og Cannabis
Setting: I naturen
Var du sammen med andre: Nej
Erfaring: Har en stor viden om det meste

Dosering og anden informaton om substanserne
13 Hawaian Baby Woodrosefrø, indtaget sublingualt
Ukendt mængde White Widow og alm. dansk Pot

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Efter at have gennemlevet en magisk nat i og omkring Trente Mølle skoven, var jeg taget til Helnæs og slået mig ned ved klitterne lige bagved stranden. Herfra havde jeg udsigt udover hele Helnæs bugten, og den hvide sandstrand var blot 1 minuts gang væk. Og vigtigst af alt, jeg var helt alene.

Triprapporten
Efter jeg havde fået slået teltet op og sat mig til rette besluttede jeg sent på eftermiddagen at indtage 13 rensede Baby Woodrose frø. Mens jeg havde dem i munden, og knuste dem med tænderne tændte jeg bålet som jeg senere ville lave lidt mad på. Efter at have siddet med frøene i munden i 20 minutter spyttede jeg dem resolut ud, fordi de første effekter så småt havde materialiseret sig.
Bålpladsen så ud til at blive blidt hevet og strækket i, og den første euforiske fase var så småt begyndt at indtræde. Herefter blev alle farverne omkring mig opjusteret specielt mit Orange Telt(skal jeg nok vende tilbage til senere) lyste op i det grønne landskab. Mit visuelle synsfelt syntes at bevæge sig ind og ud af fokus, så jeg først så det grønne græs og dernæst de hvide og gule markblomster som lyste op over græsset.
En effekt som jeg er specielt interesseret i er når planter og andre levende væsener, ser ud til lyse med ”en indre glød”, dette har jeg observeret utallige gange, men hvor lyset under Cannabis påvirkning bliver afbøjet i interessante vinkler, er det umådeligt svært at definere selve lyskilden til ”den indre glød”, dette resulterer i at man bliver hensat i en tilstand ikke ulig når man drømmer.

Første fase: Ascosiation
Efter en times tid besluttede jeg mig for at ryge en solid joint med den danske Pot. Jeg havde i forvejen besluttet mig for at ikke at starte med skunken, grunden til det skal findes i at jeg havde haft et 4½ måneds afbræk fra al Psykedelia, efter at havde oplevet to gennemgående dårlige trips på svampe i foråret. Min intention var derfor at lade den danske Pot langsomt tage mig ved hånden og fører mig tilbage i til det psykeliske landskab, i stedet for at blive skudt afsted med noget potent skunk og måske halvt fortryde i processen. Min plan lykkedes tilfredsstillende og jeg gik derefter ned til vandet. Ved vandet var der nogle både fæstnet til en badebro og luften var fyldt med den søde lugt af tang.
Da jeg satte mig på broen oplevede jeg mit første psykedeliske peak. Hvor jeg på kombinationen Svampe+Skunk(Orange Haze). Oplevede en overvældende intensitet af visuals og tankespind(mindfucks), flød disse med en mere rolig og kontinuær autencitet. Samtidig hensatte Frøene mig i en vuggende form for blid eufori og til lyden af de skvulpende bølger og vinden igennen lyngplanterne, bredte der sig en dyb accepterende samhørighed med området jeg befandt mig i, Jeg havde virkelig savnet den psykeliske tilstand. Vand er en mærkværdig ting når man er påvirket af den psykedeliske oplevelse, for mig virker det som om at jeg ser på vandet i negative farver. Ikke ulig når man kigger på negativer af fotografier, en tendens som jeg har trukket med mig over i den sobre tilstand. Dog skal vandet næsten være helt stille, og i og med at jeg var på læ-siden at øen formåede jeg at opnå netop denne effekt. Derfor kunne jeg også studerer undervandslivet, og se at der gemte sig en masse krapper under de forskellige sten.
Jeg havde taget musik med i form af min Ipod med nogle nyindkøbte hovedtelefoner. Jeg satte Boards of Canada sangen Diving Station på og med dens lette dissonans blev jeg henført til barndommens allé, hvor jeg kunne erindre at stå og kigge ud på det mørke hav, mens fiskekutterne var på vej ud i horisonten, om dette var et minde, en genkald af en drøm eller et imaginært sted er jeg stadig ikke helt sikker på. Efter dette lille klarhedsoplevelse, satte jeg Radioheads Kid A komposition på og da sangen kulminerede tittede solen frem bag ved de regngrå skyer, Jeg sad i udstrakt lotus stilling og hele min krop blev healet og opløst i sollyset. Et dejavu af min aftenoplevelse i Trente Mølle Skov, men stadig en velkommen gentagelse.

Første intelektuelle aha oplevelse:
Jeg kom til at tænke på at grunden til at Boards of Canadas musik virker så godt både i skoven og ved vandet har at gøre med det jeg kalder ”synthesized naturlyde” selvom deres klang univers er forholdsvis kunstigt skabt mestrer de programmeringens kunst så godt, at de genkalde nogle bestemte lysfænomener som jeg har observeret i naturen, ved at eksperimentere med en form for blid dissonans kan de få lydene til at genkalde 1950- og 70ernes lyd teknologi(før alt blev digitaliseret og ”koldt”). Fx kunne jeg sætte min tommel- og pegefingre op mod solen og halvvejs afskærme aftensollyset. Mens jeg afspillede ”In the Annexe” kunne jeg nu se tusindvis af insekter sværme omkring markens planter. Og jeg blev overvældet over den massive tilstedeværelse af liv, som jeg før havde været blind overfor. Insekterne formede dobbelt helix lignende ”DNA” spiraler over planterne og jeg undrede mig over, om naturen byggede bro mellem celle-niveauet og det synlige midiniveau. Eller om det blot var et udslag af kaosteori. Mere spekulation er nødvendigt på dette område.

Anden Fase: introspektion
Efter oplevelsen ved vandet var det ved at blive lidt sent, jeg spiste noget mad og påvirkningen var så småt ved at aftage. Derfor gik jeg ind i teltet, og forberedte en skunk joint med White Widow. Efter jeg havde røget lidt på den, blev mit hendøende trip sparket grundigt i gang igen. Denne gang besluttede jeg mig for at blive i teltet, og mens mørket faldt på udenfor, gjorde jeg klar til at begive mig ud på endnu en mental langfart.
Teltet lyste nu kraftigere en nogensinde, og jeg kunne se siderne ”ånde” og pulsere. Der dannede sig mønstre skabt af bølgende lys på alle teltes fire vægge, samtidig med at lyset blev kastet rundt inde i teltet. Herefter krøb jeg ned i soveposen og satte endnu et nummer med Boards of Canada på, denne gang Aqaurius. Da nummeret peakede og kvindestemmen satte ind med den sekventielle talrække, blev selve teltet katalysator for en form for mental projektion. Fx kunne jeg se tallet 5 blive dyppet i en form for metallisk væske for derefter at blive opløst i røg. Tallet 23 blev strukket rundt i kabinen, indtil det havde mistet enhver form umiddelbar genkendelighed.
Nu var jeg virkelig oppe og kører, og jeg tog min sovemaske på og krøp helt ned i soveposen. fornemmelsen af at blive totalt omsluttet af soveposen, var utrolig rar. Jeg kunne mærke mærke energien bølge frem og tilbage i kroppen. Og som en fortsættelse af det marine tema som havde domineret før, forstillede jeg min krop som en ubåd, der lå hensunket i en umådelig rar form for væske. derefter røg mine tanker tilbage til tilstanden et foster oplever når det er i moderens mave. Der fandtes ikke mere tillært dualisme, godt-ondt, krop-sjæl. Nu var hele min ontologiske forståelse baseret på emotionel og spirituel enhedsfølelse med mig selv og alt omkring mig. Nu kunne jeg ikke mærke mine hænder mere, men det var okay for jeg havde accepteret at grænserne for hvor jeg slutter og verden begynder ikke fandtes længere. Og måske er det en kunstig form for egoisme som vi bruger til at distancere os fra hinanden i hverdagen. Denne oplevelse vidste mig i sandhed at det var muligt at nedbryde netop disse grænser og blive en del af en større virkelighed, det jeg kalder den moderlige matrix, Gaia

Anden intelektuelle aha oplvelse:

Det der slog mig, og som denne rapport også er et vidne på, er at de psykedeliske substanser har en form for narrativ fortælling, i deres påvirkning af det menneskelige sind og bevidsthed. Hvor Cannabis virker som om at det forstærker en bestemt stemning eller følelse. Kan man inddele sit trip i forskellige faser som hver især repræsentere en form for ny erkendelse. Jeg formåede både at blive stimuleret visuelt og auditivt i den første fase. Og have et dybt introspektivt spirituel oplevelse i den anden. Det virkede som om at frøene havde noget at ”fortælle” eller ”vise” mig i begge faser, afhængig af hvordan man brugte dem, og på den måde bliver de diverse i forhold til at opnå ny erkendelse.

PS. jeg var før kendt som Schroomers


Senest rettet af Schrooms 21 aug 2011 15:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2011 14:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 aug 2011 20:04
Indlæg: 706
Geografisk sted: Trekantsområdet
Det lyder som om du har haft et rigtig dejligt spirituelt trip der :)

rigtig god rapport med alle detaljerne du fik fik med ;)

Mere af det :D

_________________
Mvh Narkopolo.

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2011 13:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 10 okt 2010 21:57
Indlæg: 4
Super sprød rapport! du har et dejligt nuanceret sprogbrug og det virker som om du kommer godt omkring de forskellige aspekter/faser i dit trip.

Fedt at du bare slår et telt op ved stranden og "ego-tripper" - og pisse fed musik du lytter til under trippet!!!!

Forsøgte mig selv med HBW for første gang her forleden - kom dog aldrig ud i et decideret trip, men fik bestemt frøenes kraft at føle....

Tak for god læsning :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2012 21:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2011 21:33
Indlæg: 87
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Fed rapport! Virkelig rart at læse den, og høre om din oplevelse.

Og hvor er det fedt du tager ud i naturen og slår telt op og laver bål og hygger dig, det må jeg også prøve en dag. Bare mig selv, psychedelia og mine tanker:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2012 15:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 nov 2008 11:51
Indlæg: 1219
Det lykkedes dig virkeligt at skabe en rigtig god stemning i den rapport! Jeg kan lige se det for mig hvordan du tripper rundt helt alene ude i den flotte natur. Rigtigt flot skrevet. Jeg er enig med de andre i, at det er super cool at du tager alene ud i naturen og slår et telt op! Det kunne man lære noget af! :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2012 19:40 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Wow… Så kom der gang i kommentarerne, til min efterhånden halvgamle triprapport, jeg er rigtig glad for jeres positive respons, at jeg kan nå andre mennesker med mine spirituelle oplevelser er en dejlig bekræftelse af at jeg ikke er helt alene med disse transcenderende hyggestunder, ydermere har jeg specielt fulgt dine indlæg på Psychedelia Arthur Spooner, og må erklære mig som lidt af en fan:)
Først vil jeg sige mange tak for jeres rosende bemærkninger, dog skal det siges at når jeg læser rapporten igennem i dag, kan jeg godt se at jeg har grebet udførelsen af rapporten an med en meget intellektuel tilgangsvinkel, som jeg indrømmet, ikke synes afbilder den psykedeliske oplevelse akkurat nok. Jeg vil derfor indenfor det næste halve år forsøge at strikke en triprapport sammen over mine efterhånden håndfulde af svampetrips, med udgangspunkt i at beskrive den emotionelle side af de ændrede bevidsthed-stadier og den dertilhørende lille ego-død. Heri vil jeg forsøge præcist at formidle hele spektret af følelser som jeg har gennemlevet under mine trips, alt fra den indledende barndomsfremkaldende eufori til den udslettende eksistentielle angst. Det er denne angst som kraftigt har reduceret antallet af trips jeg foretager mig, og har holdt mig fra svampene i en 8-9 måneder, det er først nu her jeg føler klar til at vende tilbage i til svampens kampplads.

For det andet vil jeg lige komme med en public service meddelelse i forhold til at trippe i naturen. For det første håber jeg er implicit forstået at sådan en overnatning i naturen sker i en varmere årstid, det at frygte for helbredet fordi man ikke er i stand til at mærke eksterne kropspåvirkninger i påvirket tilstand, kan agere som en stressfaktor der kan påvirke den mentale oplevelse af et trip, vis-a-vis bad trips. For det andet vil jeg fraråde bare at tage ud og slå et telt op i naturen, i Danmark er der, beklageligvis, ikke Allemandseje for naturen som fx set i Sverige. Dette betyder at langt størstedelen af den danske natur er privat, dette betyder ydermere at det er ejerne som sætter reglerne for færdsel i skove og på strande, hvilket som oftest også indebære forbud mod overnatning. Til gengæld findes der offentligt ejede arealer rundt omkring i landet, som oftest indeholder både disse arealer både overnatnings-shelters(hvis man er til det) og bålpladser. Nu tænker i højst sandsynligt ligesom mig at det sådan et trip helst ikke skal indebære interaktion med fremmede mennesker, men i og med der er så få der benytter sig af disse offentlige overnatningstilbud er dette, i min erfaring, ikke et problem. I yderste instans kan man bare flytte til en del en mere øde del af skoven. Se skov og naturstyrelsen for mere information.

Venlig hilsen jeres ven Schrooms


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 mar 2012 21:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 21:01
Indlæg: 97
Tak for et godt indblik i dine oplevelser med HBWR :-) En rigtig god trip rapport :mrgreen: Da jeg selv snart har tænkt mig at prøve noget HBWR af, har dette inspireret mig meget, Tak for det! :gud:

_________________
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 apr 2012 14:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 dec 2010 16:11
Indlæg: 136
Geografisk sted: Danmark
Tak for et godt indblik i dine oplevelser med HBWR :-) En rigtig god trip rapport :mrgreen: Da jeg selv snart har tænkt mig at prøve noget HBWR af, har dette inspireret mig meget, Tak for det! :gud:


+1, men skal først lige have fundet noget info på hvordan man helt præcis gør brug af LSA.

_________________
Sund kost og motion... og narko!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2012 13:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 feb 2012 21:01
Indlæg: 97
Tak for et godt indblik i dine oplevelser med HBWR :-) En rigtig god trip rapport :mrgreen: Da jeg selv snart har tænkt mig at prøve noget HBWR af, har dette inspireret mig meget, Tak for det! :gud:


+1, men skal først lige have fundet noget info på hvordan man helt præcis gør brug af LSA, da jeg fandt en hjemmeside hvor man kan købe disse frø.


Bare knus dem og skyld dem ned med et glads vand. De kan også tygges i en halv times tid :-)

_________________
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team