Hej alle.
Intro:Min kammerat og jeg er begge 37. Vi har kendt hinanden siden børnehaveklassen og har altid haft en fælles nysgerrighed i forhold til livet. Det har bragt os rundt i verden ifm. alt muligt lige fra bjergbestigning, faldskærmsspring til "rus-ture" i Amsterdam osv osv. Indtil for nylig havde vi ikke gjort i andet end almindelig hash, som vi har røget on and off, siden slutningen af folkeskolen. Vi har aldrig haft et decideret misbrug, og vi "eksperimenter" sjældent med andre - med undtagelse af en række nære, fælles venner. Vi bor i hver vores ende af landet og ser derfor kun hinanden 3-4 gange om året, men så får den også alt, hvad den kan trække!
Vi har begge to stabile familieforhold med koner og børn, og vi har jobs "i den gode ende af skala´en", hvis man kan sige det sådan. Vores familier ville mildt sagt få et chok, hvis de fandt ud af, at vi har røget hash sammen i 20+ år og så småt er begyndt at flirte med psilocybin svampe.
Til sagen:Min kammerat og jeg blev i efteråret enige om, at vi ville prøve at indtage svampe (trøfler). Vi planlagde derfor at mødes i et shelter på Fyn, og vi bestilte 45 gram Hollandia trøfler fra Amsterdam. Trøflerne kom hurtigt, og alt var klappet og klar til en weekend i det fri!
Dag 1:Fredag aften kl 18 var vi installeret i shelteret. Vi havde forinden begge surfet rundt på nettet - bl.a i dette gode forum - og følte os godt klædt på til oplevelsen. Vi havde kun spist meget lidt siden frokost, og vi havde sørget for de perfekte rammer med god, afdæmpet musik på et medbragt anlæg, forskellige former for slik og brød samt masser af vand og cola. Vi havde selvfølgelig også købt rigeligt med øl og en god klump hash i tilfælde af, at svampene ikke virkede. Vi havde gjort klar i shelteret, så vi hurtigt kunne krybe i posen i tilfælde af, at vi skulle få lyst - men ellers sad vi overfor hinanden på en bænk udenfor shelteret med stearinlys og lanterner placeret rundt omkring. Vi har tillid til hinanden og havde aftalt at gøre dette uden tripsitter. Det kan man måske diskutere fornuften i, men vi kender ikke nogen, vi kunne involvere i vores eksperiment.
Vi havde aftalt at spise en halv pose dvs. 7,5gram trøfler hver, og de gled ned helt ubesværet. Vi undrede os lidt over smag og konsistens, men det smagte egentlig ok. Vi var begge MEGET spændte på resultatet og sad lidt uroligt og bare ventede på en reaktion. For nu at gøre en lang historie kort, så skete der ikke rigtigt noget, og efter halvanden time begyndte vi at drikke øl og senere også at ryge hash. Sent på aftenen omtrent 5 timer efter, at vi havde spist trøflerne, krøb vi i posen. Da der blev stille og jeg lukkede øjnene, dannede der sig en masse bevægelige mønstre på indersiden af mine øjenlåg, og jeg blev fyldt af en meget, meget behagelig følelse. Jeg tilskrev det ikke svampene umiddelbart - men jeg har efterfølgende tænkt over, at det måske godt kunne skyldes dem...?
Dag 2:Lørdag morgen stod vi friske op og talte lidt om, at det var en lidt skuffende oplevelse dagen før. Vi brugte formiddagen på at cykle lidt rundt på vores medbragte cykler, og vi købte lidt sager til resten af dagen - bl.a en engangsgrill, så vi kunne lave lidt pølser og varme os ved ilden om aftenen.
Ved 15 tiden besluttede vi os for at give trøflerne endnu en chance og delte endnu en pose - dvs. 7,5gram til hver. For ikke bare at sidde og vente, besluttede vi os for at gå en tur i skoven. Der skete intet...
Kl 17 var vi tilbage i shelteret, og det var mørkt. Vi tændte grillen og satte os i shelteret med musikken tændt. Jeg sad og betragtede de glødende kul i grillen, og pludselig begyndte der at danne sig ansigter på alle kullene! Jeg fandt ud af, at jeg ved at fokusere på ét stykke kul kunne få det til at blusse voldsomt op, og jeg kunne tydeligt se alle konturerne af ansigtet. Det var vildt syret og helt ekstremt intenst - og en meget behagelig oplevelse. Jeg tænkte med det samme, at det her måtte være en effekt af svampene. Jeg kunne se, at min kammerat også var "væk", og jeg grinede lidt for mig selv over, at det alligevel skulle lykkes os at trippe! Jeg brugte et kvarters tid på at sidde og stirre ind i kullene, og det var decideret magisk. Jeg så mange ting i grillbakken, og ansigterne på kullene var hele tiden at se.
Ved 18-tiden havde min kammerat og jeg begge en periode, hvor vi kunne tale og diskutere, hvad vi oplevede. Vi blev enige om ikke at snakke for meget og bare lade os flyde med. På bænken udenfor shelteret havde vi placeret en lanterne. Jeg stirrede på lyset, og jeg opdagede, at jeg kunne "bøje" lysstrålerne fra lanternen på en måde, så jeg kunne "gå ind" i lyset. Det er svært at forklare, men jeg kunne ligesom gå ind i lyset, som når man går ind i en tunnel. Der var skarpt lys i alle regnbuens farver hele vejen rundt om mig, og det var så smukt, at jeg havde lyst til at græde! Jeg følte det, som at jeg fysisk bevægede mig samtidig med, at jeg godt viste, at jeg sad i shelteret. Det var igen meget, meget behageligt og på ingen måder forbundet med ubehag!
Efter et stykke tid (min tidsfornemmelse var helt væk) besluttede jeg mig for at drikke en øl. Jeg må have skåret mig på et eller andet uden at opdage det, for jeg så pludselig blod løbe fra mine fingerspidser på min ene hånd. Det var DYBT fascinerende, og min kammerat og jeg sad begge og stirrede på min hånd, hvor blodet dryppede fra. Jeg kunne overhovedet ikke mærke noget, og vi kunne heller ikke finde såret på min hånd. Jeg fandt såret senere på aftenen, så det var ægte nok

Lige så langsomt aftog trippet, og vi brugte resten af aftenen på at drikke en spand øl og ryge os ned til god musik. Da jeg først på natten lagde mig i posen, så så jeg igen de bevægelige mønstre på indersiden af øjenlågene, og jeg faldt i søvn til "synet" af dem.
Jeg er slet, slet ikke i tvivl om, at min kammerat og jeg begge trippede lørdag aften - men jeg er lidt i tvivl om, hvor kraftigt et trip, vi havde? Vi har faktisk haft svært ved at tale om det siden, da vores oplevelser var meget forskellige og svære at beskrive for hinanden. Er det normalt?
Vi har aftalt at gentage eksperimentet nu her i den kommende weekend med samme dosis Hollandia-trøfler fra samme forhandler. Vi har igen købt 45 gram og har 4 dage sammen alene - igen i et shelter
Det blev en lang smøre! Jeg vil gerne have Jeres kommentarer til vores oplevelse, hvis I har tid og lyst til at gøre os klogere! På forhånd tak!
bobfirkant