Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2024 02:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 sep 2010 17:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2008 15:19
Indlæg: 176
Substans/er: Spids Nøgenhat
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Ja
Erfaring: Ved en hel del efterhånden

Dosering og anden informaton om substanserne
24 tørrede spids nøgenhatte

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
spændt og nervøs

Triprapporten
I søndags, den 19 september 2010 indtog jeg 24 tørrede spids nøgenhatte. Jeg havde fået en af mine gode kammerater til at være sitter, han har selv erfaring med stoffet hvilket jeg følte var nødvendigt da en person uden viden om stoffet nemt kan fejlfortolke ens signaler, og dermed agere uhensigtsmæssigt.
Vi havde inden indtagelse aftalt hvordan ''sessionen'' skulle forløbe, jeg ville lægge mig i min seng med bind for øjnene og høretelefoner på for at internalisere oplevelsen så meget som muligt. Under trippet skulle der kun kommunikeres hvis jeg lagde op til det, medmindre min ven kunne se at jeg havde det helt og aldeles ad helvedes til.

Inden trippet havde jeg ryddet op og rengjort hele min lejlighed for at fjerne alle potentielt forstyrrende elementer, på mit stuebord havde jeg gjordt et fad med mandler, tørrede tranebær, tørrede abrikoser og flagermus vingummier klar. Efter at min kammerat og jeg havde snakket dét igennem som vi fandt nødvendigt, indtog jeg svampene 2 ad gangen, klokken var 15:30:

Jeg lagde mig under min dyne med høretelefoner på og bind for øjnene imens jeg tyggede de sidste svampe igennem. på daværende tidspunkt var det ca. 1 år siden jeg sidst havde trippet på svampe.

Jeg har ingen idé om hvor lang tid der gik før virkningen indtrådte, den kom som sædvanligt snigende, denne gang i form af et mildt og behageligt bodyload og en let, snurrende fornemmelse der bredte sig fra mine tåspidser til resten af min krop. Jeg blev efter et stykke tid opmærksom på begyndende hallucinationer, farverige, bløde og konstant forandrende hvirvel mønstre manifesterede sig langsomt for mit indre øje. Jeg begyndte at få en fornemmelse af ''kontakt'', nærmest som mumlende og svage stemmer kom de til mig. Jeg sagde, inde i mit hoved: 'Jeg holder intet tilbage, jeg er jeres, jeg opgiver al kontrol og vil ikke kæmpe imod, jeg accepterer jer, riv mig ikke i stykker'. Efter dette følte jeg at jeg blev løftet op af en flydende, elegant hånd, der blev spurgt: ''er du klar?'' og inden jeg kunne nå at svare blev jeg fyret afsted, som en diskos kastet af en olympisk atlet.

Til tonerne af Jitendra Abhisheki tumlede jeg igennem et sort tomrum hvor jeg ikke kunne orientere mig, efter kort tid blev jeg suget ind i en farverig tunnel der bestod af blå lysende geometriske mønstre. Denne tunnel førte mig til et sted som var enormt stort og afgrænset af usynlige barrierer, det føltes som et sted i det ydre rum. Efter kort tids stagnering blev jeg kontaktet af storslåede entiteter, det var som at se på de mest luksuriøse, konsistens løse kæmpe statuer, der var dekoreret med perfekt slebne juveler og diamanter og andre ædelstene. Jeg så på dem fra frøperspektiv med stor fornøjelse og ærefrygt. De var i live, de var ultimativ uspoleret bevidsthed uden sidestykke, en af dem lignede Ganesh fuldstændigt. De tog mig til sig og bar mig rundt, en efter en. De fortalte mig hver især, hvad jeg/man inderst inde er, essensen af en selv, jeg så mig selv udefra som en lysende kugle af ren energi og bevidsthed og fik at jeg var alt og intet, og at følelsen af adskilthed var illusorisk, alt er ét, alt er energi og bevidsthed, alt er forbundet, intet adskilt. Jeg blev vist kraftfulde universelle kræfter i episk kamp/leg, og blev fortalt at dét er essensen af eksistensen. Efter denne filosofiske lektion udtrykkede jeg min skepsis overfor deres lære, det faldt ikke i god jord med dem så de svarede tilbage med henholdsvis hånende ansigter, nedladende grin, forfærdelige skærende grimasser og metafysiske lussinger, de bad mig derefter om at acceptere det der skete, og opfordrede mig til at 'VÆRE OPMÆRKSOM PÅ DET DER FOREGÅR!!!' Jeg accepterede, og opgav enhver form for rationel analyse af hvad de gjorde og fortalte. Min underdanighed behagede dem, de begyndte at lege med mig, de slyngede mig frem og tilbage imellem dem som en frisbee, de omfavnede og kærtegnede mig og kastede mig derefter videre. De fortalte mig om altings sammenhæng imens vi legede tag fat, de tog mig til fange og slap mig fri gentagne gange for at se min reaktion.

Jeg havde til tider virkelig svært ved at acceptere og forholde mig til hvad der foregik, og hver gang jeg prøvede at genoprette kontrollen over mig selv blev jeg slynget ned i et dybt, mørkt, ubehageligt hul der lignede et ældgammelt gravsted. Hver gang jeg blev kastet derned måtte jeg overtale mig selv til at give fuldstændig slip på mig selv og mine forsøg på at få kontrol, og når det var gjort, blev jeg fisket op igen, hvorefter legen fortsatte.

Efter ca. 4-5 timer blev jeg gjort opmærksom på at jeg nu var trådt ind i ''come down'' fasen, og at jeg burde blive liggende, med bind for øjnene og lade oplevelsen synke ind i mig. Jeg kunne stadig mærke at jeg var påvirket af psilocybin, men hallucinationerne var borte. ca. 6-7 timer efter indtagelsen var virkningen helt væk, og jeg følte mig helt nede igen.

Det trip jeg lige har beskrevet er det mest interessante og behagelige trip jeg nogensinde har haft. Jeg har ikke knyttet mig til nogen religion, men jeg tror vel på højere enheder af eksistens end den på jorden. Den bedste måde jeg kan beskrive de entiteter jeg mødte på, er ved at kalde dem guder/højere livsformer. det føltes som om jeg brød igennem til pantheonets bolig. Jeg har før læst om religiøse oplevelser i det psykedeliske rum og det kan muligvis være pga. min viden om den mulighed, at jeg følte at jeg oplevede det.

_________________
''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2010 18:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Utrolig interessant oplevelse og godt fortalt :)

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010 00:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2008 15:19
Indlæg: 176
Er der nogen der har en idé om hvor mange gram 24 tørrede spids nøgenhatte ca. svarer til? de var alle sammen mellem/store.

_________________
''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010 09:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Det lyder til at have været en fed tur. Ægte dansk shamanisme. Jeg tænkte Terrence McKenna, da jeg læste det. Var der musik i høretelefonerne, eller var det for at blokere for al udefrakommende lyd?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 sep 2010 14:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2008 15:19
Indlæg: 176
Jeg har da taget et par tips til mig fra Mckenna, specielt det med at sige: ''jeg holder intet tilbage, jeg er jeres, lad vær med at brænd mig'' og det lader til at virke ret godt! :)

Citat:
Var der musik i høretelefonerne, eller var det for at blokere for al udefrakommende lyd?


Der var musik i høretelefonerne, jeg lyttede til en blanding af klassisk indisk musik og klassisk klaver, det plejer normalt at fungere rigtig godt for mig.

_________________
''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 aug 2012 00:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2005 00:44
Indlæg: 553
Geografisk sted: 2 km under år 2000
Dejligt at høre om dette trip. Fornuften i at opleve et trip liggende, og i mørke, er slående og noget jeg har til gode.
Det er jo også én af anbefalingerne fra den gode Hr. McKenna.
Jeg vil snart opleve svampenes verden igen. Udover et mindre tilfredsstillende trip for nogle mdr siden (omstændighederne var ikke helt optimale), har jeg ikke trippet i flere år.

_________________
(YOUTUBE) HardtsOnFire: http://www.youtube.com/Hardtsonfire
(SOUNDCLOUD) http://www.Soundcloud.com/Hardts
Historien om Kvadroskidamid: http://www.Facebook.com/Kvadroskidamid


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2012 16:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 sep 2012 13:55
Indlæg: 53
Ihhh hvor jeg glæder mig som et lille barn glæder sig til juleaften, til at jeg skal spise mine svampe, når jeg læser sådan et indlæg! Yderst spændende!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2012 11:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2012 12:18
Indlæg: 11
Spændende oplevelse. Og god rapport.
Et lille spørgsmål. Hvor stod du henne religiøst eller spirituelt inden dit trip, og har det rykket dig tættere/fjernere efterfølgende?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2012 17:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2008 15:19
Indlæg: 176
dextc:

Egentlig virkede trippet mest som en visualisering af koncepter jeg tidligere havde læst om. Jeg havde, og har vel stadig en tilbøjelighed til at læne mig op ad idéen om, at alt er ét. Oplevelsen har ikke gjort mig afvisende overfor denne idé, og den har heller ikke forvandlet mig til en hårdnakket supporter. Jeg kan godt lide tanken, men som udgangspunkt ved jeg ingenting om altings sammenhæng. Jeg har accepteret at der ikke findes noget kort over virkeligheden, og at enhver udlægning af ''den ultimative sandhed'' altid vil være utilstrækkelig. En standhaftig overbevisning inden for dette felt er i mine øjne arrogant og tåbeligt, så for mig virker dét at undre sig, som den rigtige løsning, og det gjorde det også før trippet.

Hardts: Jeg kan ihvertfald skrive under på, at det er meget anderledes og meget givende, når man ''slukker'' for omgivelserne og kaster sig ind i oplevelsen. Håber for dig, at dit næste trip bliver bedre. Jeg går selv med tanker om endnu et trip. Den her rapport beskriver mit sidste svampetrip, så det er efterhånden også ved at være længe siden for mit vedkommende.

_________________
''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2013 19:48 
Offline
bannet

Tilmeldt: 19 sep 2013 21:02
Indlæg: 36
Ved godt denne tråd er ret gammel efterhånden. Men du giver nogle gode tips jeg som første gangs prøver vil tage med mig. Det der med at give slip... Guld værd har jeg på fornemmelsen.

Alle har jo en eller anden form for skeletter i baghovdet. Hvordan var din sindstemning før ifht. måske at blive konfronteret med gamle glemte minder eller "traumer"?
Det er måske det jeg er mest.... Nervøs eller spændt på.

Min tur blir udelukkende selvrandsagelse. Så pt. prøver jeg at rense lidt ud på forhånd i baghovedet. Kan man overhovedet det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2013 23:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
dude, bare flyd med det. det er det bedste råd jeg kan give det. lige meget hvad, så bare slap af, flyd med og prøv at nyde det, og vende det til det bedste.
det er min hovedregel når jeg tripper

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2013 23:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Min tur blir udelukkende selvrandsagelse. Så pt. prøver jeg at rense lidt ud på forhånd i baghovedet. Kan man overhovedet det?


Du kan meditere som en slags udrensning... Eller løbe en tur... Hvad end der kan få dine tanker lidt på afstand så du kan gå så roligt som muligt ind i trippet...
Det er ikke altid lige let bare at flyde med og slappe af, det kan være tunge følelser der kommer op i én... Fokusér på dit åndedræt hvis det går helt i kage, fokusér på at tage dybe og langsomme ind og udåndinger, ind gennem næsen ud gennem munden. Udover det, så sørg for at have styr på set & setting, læs godt op på dit stof.

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2013 14:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
det er rigtigt! når jeg bare skal flyde med, hvis det hele er for overvældende, plejer jeg at ligger mig ned, lukke øjnene, og bare tænke på mit åndedræt, trække vejret langsomt og roligt, det er en stor hjælp

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team