Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 maj 2024 17:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 aug 2012 18:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
Substans/er: mexicanske svampe
Setting: I naturen
MODs installed: Ja
Erfaring: Begynder

Dosering og anden informaton om substanserne:
1 gram mexicanske svampe

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
hyggelig stemning, jeg var frisk men var lidt nærvøs.

Triprapporten
her kommer så min trip rapport om min første date med svampe.

jeg sad derhjemme og så tv med min mor og min stedfar da min ven ringede og spurgte om jeg ville være med til at tage svampe. jeg var på med det samme og overlykkelig da jeg endelig fik muligheden. jeg havde længe gerne villet prøve det men alle dem jeg har haft kontakt med som ''kunne skaffe svampe med lethed'' havde svigtet mig gang på gang. men nu fik jeg endelig lov og ud af døren fløj jeg til ryparken station hvor jeg mødtes med min ven T.

vi tog så derudaf. op ad østkysten hvor vi skulle mødes med S som havde skaffet svampene. vi tog så kystbanen tilbage til ordrup. jeg nåede lige at få en bøde i toget da min mobil gik ud så jeg ikke kunne vise billet. det gav et lille hak i humøret men så var det hælder ikke værre.

vi mødtes så men G og N og tog så over til et lille forladt industri område hvor der var rigtigt mørkt og pænt skummelt. her satte vi os ned på nogle paller og tændte G's macbook og hørte lidt musik imens S delte svampene op i tre portioner af 2 x 2 gram og 1 enkelt gram til mig. de sidste to portioner på to gram hver var til S og J som kom senere på aftenen. mig og S kastede os over hver vores portion og tyggede igennem i flere minutter før vi slugte svampene og vi spændte ventede på virkningen skulle komme. vi snakkede meget om hvad vi forventede der skulle ske og hvordan vi ville reagere. imellemtiden er J dukket op og han fik sin portion fortæret. og lang tid derefter gik der ikke før jeg som havde fået den mindste portion begyndte at få det lidt halv spøjst. der var denne her lygtepæl jeg hårdnakket påstod blev længere og længere selvom den egentligt bare gjorde sit job og oplyste gaden.

lige pludselig er S helt væk i ansigtet og da vi får fat i hans opmærksomhed siger han at han kan mærke det. ikke meget langt tid går der før jeg får det meget underligt og smider min jakke, hættetrøje og T-shirt. jeg rejser mig og spankulere lidt rundt. de andre bliver lidt nervøse for mig og kommer hen og hører om jeg er ok. jeg beder G og T om at gå en tur med mig. inden vi er overhovedet er nået ud af området og uden på vejen har det hele taget meget fart oppe i mit hoved og jeg ser flotte farver samtidig med at jeg bliver mere og mere paranoid/bange. jeg går en lang tur med G hvor jeg flere gange prøver at få kastet de svampe op for at få dem ud af mit system da jeg virkelig er blevet bange. men det lykkes ikke rigtigt for mig. jeg bliver grebet af panik på et tidspunkt og tager min telefon og ringer 112. jeg forklarer hvad der er foregået men nævner intet om at vi er flere om at have spist de her svampe. og damen i den anden ende spørger også om jeg er den eneste der har spist af dem og jeg siger at jeg er den eneste gang på gang før hun fatter det. de sender så en ambulance afsted og beder mig vente. mig og G vader op til en rundkørsel hvor jeg i ca 35 minutter uafbrudt går rund på fortovet i en trekant/rundt i ring i mine egne tanker. jeg er helt panisk og kan slet ikke forholde mig til mine omgivelser. alt skræmmer mig.

ambulancen kommer og jeg snakker med dem og de undersøger mig hurtigt hvorefter de siger at de intet kan gøre og at jeg bare skal tage hjem og drikke en masse mælk og juice. de muntrer mig også op og hjælper mig med at fokusere. de sikrer sig så at jeg er i god behold blandt mine venner og at vi tager hjem med det samme.

i mellem tiden er alle de andre taget hjem til N. mig og G begiver os så i retning af N's hus. da vi når frem bliver jeg så nægtet adgang til huset fordi de andre ikke vil have mig ind af en eller anden årsag. et eller andet sted forstår jeg dem godt og jeg ville også helst hjem til mig selv så jeg tager cyklen og siger farvel til de andre og cykler så tilbage imod københavn.

på turen hjem hørte jeg meget tramp musik hvor en enkelt af sangene som jeg satte på repeat fik mig helt op og køre positivt. hele turen hjem var fantastisk. jeg var ikke begyndt at se vilde ting endnu. men alt bølgede rundt og jeg var teknisk set blevet farveblind. min hvide cykel var nu violet. alt lys var stærkt orange/rødt. hele turen hjem går som smurt. jeg møder et par venner på vejen og snakker lidt med dem og ryger et par smøger før jeg kører helt hjem.

da jeg kommer hjem sætter jeg mig ind i stuen til min stedfar der godt vidste hvad jeg skulle ud og lave. jeg forklarer ham hvad der er sket osv. han er ikke engang sur han siger bare at jeg skal sige til hvis jeg har brug for noget. jeg går så ind på mit værelse og tænder min computer. baggrunden på min computer er på daværende tidspunkt et billede af en meget let påklædt blondine. og af en eller anden grund får jeg et kæmpe angst andfald da jeg ser hende. jeg slukker commen omgående og ligger mig ind i stuen og forklarer min stedfar at jeg har brug for selvskab til at holde mig fokuseret. vi snakker meget men ligemeget hjælper det.

her begynder det virkeligt at tage fart. jeg ligger på sofaen og er panisk angst for alting. min stedfar snakker roligt om et eller andet politisk. det beroliger mig lidt. men nøjeren har fået godt fat i mig. jeg kigger kun ned i gulvet af angst for at kigge op på tingene i min stue. på et tidspunkt kigger jeg op på min stedfar som er blevet helt grålig i ansigtet. hans øjne er kulsorte og han har fået spidse tænder. han snakker stadig roligt men synet af ham skræmte mig fra vid og sans. jeg siger dog ikke noget til ham men fortsætter med at kigge ned i gulvet indtil jeg falder i søvn.

da jeg vågner er jeg stadig langt væk i trippet og det første jeg ser er min arm som jeg hviler hovedet på. det er blevet til en ligbleg orm som vrider sig under mit hoved. jeg kan slet ikke forholde mig til det og farer ind på mit værelse smider mig i sengen og prøver at gemme mig væk under dynen. men lige meget hvad jeg gør kan jeg slet ikke komme væk fra mine hallo's og vrangforestillinger. jeg kigger rundt i mit værelse og min væg er begyndt at bule ud af. bulen tager form af fedtmule af en eller anden grund. og det skræmmer mig endnu mere en alt det andet jeg har set. jeg vrider og vender mig i min seng i flere timer føles det som om. og til sidst falder jeg i søvn.

alt i alt havde jeg en rigtig ubehagelig oplevelse. jeg rører aldrig svampe igen og muligvis intet andet. jeg har røget hash/skunk i 5-6 år. coke, amf, keta, rita og mdma har jeg været flittig med førhen og det har jeg rimeligt styr på. men psyken til svampe ejer jeg åbentbart ikke. dertil kommer nogle spørgsmål. jeg har været på coke en gang siden mit svampetrip som nu er godt ca 6 uger siden. og imens jeg var på coke fik jeg en form for flashback hvor jeg blev panisk angst og bare skulle væk fra alle mine venner og være alene i noget tid. det varede dog kun få minutter. det samme er sket en aften hvor jeg røg mig godt skæv på en 7-8 joints. der blev jeg også rigtigt bange bare i meget længere tid. ca 2 timer tror jeg. jeg har også fået angst andfald under en almindelig samtale med to veninder hvor jeg ikke har været påvirket. og en enkelt gang i toget er det også blevet til. jeg ved ikke om det er normalt efter et badtrip på svampe eller tilsvarende. jeg har i de sidste 4-6 dage haft en meget depri fornemmelse. jeg har slet ikke haft overskud til noget som helst. jeg har overvejet at opsøge min læge og blive henvist til en psykolog. men jeg ved ærligt ikke hvad der er klogest at gøre? det håber jeg at i kan hjælpe mig med?

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 aug 2012 16:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 sep 2008 15:19
Indlæg: 176
Sikke en omgang. Det lyder som om at dine forestillinger om hvad trippet ville indebære, blev overtrumfet af virkningen. Jeg vil råde dig til at holde dig fra sinds ændrende substanser i det næste lange stykke tid.

Jeg har selv oplevet et trip hvor jeg primært sad og var skrækslagen. De dårlige ''vibes'' ulmede i mig i lang tid efter trippet, og i den efterfølgende periode intensiverede cannabis og alkohol følelsen af ubegrundet angst og nedtrykthed. Jeg prøvede ikke andre sager end de nævnte i tiden efter trippet, og jeg tror generelt at det er en dum idé at eksperimentere med stoffer efter et så nedslående trip.

Få snakket med nogen gode venner eller forstående familiemedlemmer om oplevelsen, og hvordan du har det nu. Efter min mening er samtaler med en psykolog også et forsøg værd. Det vigtigste er at du får bearbejdet oplevelsen grundigt. Det kan tage sin tid at genoprette psykisk styrke efter sådan en tur, men processen er uden tvivl værd at arbejde sig igennem. Jeg ønsker dig alt det bedste.

_________________
''In a world gone mad, only a lunatic is truly insane'' -Homer Simpson


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 okt 2012 19:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 aug 2012 17:41
Indlæg: 68
hjørdis: jo tak. jeg for længst kommet mig over oplevelsen. og den har faktisk efter noget tid haft rigtig positiv indflydelse på mig. det har ikke ændret mig som person men mit syn på næsten alting har ændret sig markant i en mere ''voksen'' retning. jeg er nærmest modnet mere efter turen. og mit syn på/forhold til svampe er ændret. jeg samler selv nu (til venner og bekendte) og er begyndt at læse vildt meget om emnet. og det er en sindsyg spændende verden. men i bund og grund har jeg det rigtigt godt efter turen. det tog bare tid før jeg opfattede det :) til sidst vil jeg bare sige at jeg på ingen måder er nybegynder til stoffer osv. har bare aldrig før i år bevæget mig ind i hallocigener og de tilhørende stoffer :)

_________________
''Lot of Christians wear crosses around their necks. Do you think when Jesus comes back he's gonna wanna see a fucking cross, man?''

Bill Hicks


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team