Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2014 10:43 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 aug 2014 06:53
Indlæg: 7
Substans/er:
Cubensis - mexicanske + et par joints

Setting:
I en nærliggende park

Erfaring:
Har røget meget weed - i perioder dagligt, i perioder kun omkring 5 gange årligt. Mht. andre stoffer er jeg begynder i praksis, men jeg har en stor viden omkring stoffer og har læst på forumet om adskillige stoffer i flere år.

Dosering og anden informaton om substanserne:
Dosering var på øjemål, men vil tro det har været mellem 1 og 1,5 gram


Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm:
Jeg har siden 6.-7. klasse været meget fascineret af stoffer, men også ret nervøs og bange for dem. De sidste par år er nogle af mine venner begyndt at eksperimentere med mange forskellige stoffer, hvilket jeg synes har været for meget. Jeg åbnede mig dog op overfor svampe for et par år siden, og tænkte, at det skulle jeg prøve engang, når jeg var klar til det.

Mental tilstand: siden vinter, hvor jeg har haft psykiske problemer med humøret og sådan. Det har været stabilt i et godt stykke tid efterhånden, og virkelig læst godt op på svampe og stoffer generelt, og jeg følte mig klar og velforberedt og i GODT selskab!


Triprapporten:
Dagen hvor jeg skulle prøve mit første svampetrip havde været planlagt i en uges tid. Jeg havde planlagt det med en af mine bedste venner Q, som jeg har kendt siden jeg var helt lille. Han har en del erfarring med stoffer så jeg følte mig i trygge hænder, og var ikke bange for at badtrippe eller lignende.

16:15:
Jeg kommer hjem til Q, der er en del bekendte, som spiller bold, drikker et par øl og ryger et par joints. Q og jeg får et par sug af en joint, inden vi tager afsted. Vi griber cyklerne for at cykle ud i en nærliggende skov, men da Q cykler, hopper han op af en kantsten, og hans dæk punkterer hvilket vi begge synes er nederen, men også ret grineren, da vi er nået omkring 20 meter.

Vi beslutter os for at gå i en nærliggende park i stedet.

16:45:
Da vi finder vores spot, er jeg endnu mere spændt. Vi finder svampene frem og Q giver mig en, og siger det kan godt smage lidt besk. Vi spiser en hver, og ja, de smager lidt besk og af jord, men det var fint og vi havde vand ved siden af. Vi chiller i parken og venter på, der sker noget. Q informerer mig godt om rusen, og hvordan man kan mærke de første tegn på svampene.

17:40:
Hverken Q eller jeg kan mærke noget særligt. Q kan mærke det summer en smule i kroppen, mens jeg føler mig helt ædru. Q spørger om jeg synes, vi skal dele en lille en mere. Jeg svarer at jeg gerne vil vente lidt. Der går 15-20 minutter hvor jeg ikke føler nogle ændringer i min tilstand, og jeg siger at jeg synes vi skal dele en mere.

Vi skifter spot go sitter os på en bænk ved en sø, hvor der er nogle unge mennesker, der ryger lidt weed overfor. Vi morer os lidt over at de hygger sig, og forestiller os, at det kunne være os, da vi var yngre. På et tidspunkt er der kun én af drengene tilbage, han laver en backflip på græsset, og da han opdager at vi sidder og kigger, hilser han og griner lidt. Vi fandt det ganske komisk, at han var helt alene, og lavede en backflip :D

18:30

Jeg kan mærke lidt af rusen kicke ind. Jeg er i godt humør, afslappet og er let til grin. Jeg føler mit syn er skærpet, og at jeg lægger mærke til random men flotte ting i naturen, som jeg aldrig ville lægge mærke til ellers.

Q siger at weed godt kan kickstarte rusen lidt, og vi overvejer om vi skal få fat i noget. Vi går ned i byen og køber lidt paper og cigaretter, samt lidt mørk chokolade. Herefter går vi forbi en fodboldbane, hvor drengene hjemme fra Q tilfældigvis spiller bold. Vi sætter os på tribunen og kigger på. Solens temperatur er dejlig og den milde vind sørger for, at vi bliver kølet af engang i mellem. Det er dejlig at sidde der.
Vi spiser en svamp mere hver, mens vi chiller og kigger på. Jeg føler stadig ikke den store virkning udover hvad jeg kan relatere til en fin hashrus, men jeg er ikke skuffet - blot glad og lettet over, at det er så stille og roligt og virker så nemt at styre.

19:00

Vi får fat i noget weed, og er på vej hjem til min kæreste W. På vejen møder vi en gammel grineren fællesven, vi ikke har set i lang tid, og vi er alle tre glade for at støde på hinanden. Vi ryger en lille joint, mens vi snakker. Vi går hvert til sit, og Q og jeg bestemmer os for at cykle hjem til W i stedet for at gå. Jeg føler det er helt forsvarligt af mig at cykle, vi cykler af nogle små hyggelige stier, hvor der ikke er biler, og kun få cykelister. På turen kan jeg mærke rusen kicke ind, jeg får vildt grineren på over Q, der vil have mig til at åbne hans rygsæk for at få vand, mens vi cykler. Jeg tager rygsækken på ryggen, da jeg ikke tør at cykle og fumle med at få vandet op osv.

19:30

Vi kommer hjem til W, hvor Q og jeg sidder på terrassen og spiser et æble, som smager virkelig lækkert. Jeg kigger på gelænderet på terrassen, hvilket er det eneste jeg kan fokusere på, alt bagved er "strukket ud" og utydeligt. Det er som at man i PhotoShop har brugt det tool, hvor man kan gnide i billedet, og gøre baggrunden utydelig.

Efter noget tid sætter vi noget Malk de Koijn på, som vi begge ELSKER. Vi snakker om metaforerne, billedesproget, ordforrådet og alle de slangs, som Malk de Koijn er helt geniale til at bruge. Jeg bliver meget analyserende, hvilket jeg også til tider gør med weed.

20:45

Vi chiller, og overvejer om vi skal bestille noget til aftensmad. Jeg kigger på klokken og den er 20:50!! Vi er begge helt overrasket, og troede den var omkring 18:00. Vores tidsfornemmelse har været helt væk, og Q er nødt til at smutte, da han har nogle ting han skal have ordnet. Jeg kunne godt være taget med, men jeg var ret glad for at være hjemme og ikke have noget jeg skal.

Efter trippet:
Jeg chillede hos W resten af aftenen, fik en masse aftensmad (var blevet rigtig sulten ligepludselig), lagde mig til at sove, og er i dag stået op i godt humør, uden nogle former for bivirkninger. Jeg er i godt humør, og glad for jeg prøvede svampe. Jeg skal helt sikkert prøve svampe igen om noget tid, hvor jeg gerne vil trippe en smule mere, men jeg er ovenud tilfreds med at gårdsdagens trip ikke blev vildt. Det var en rigtig fin smagsprøve på den psykedeliske verden, som ikke har afskrækket mig overhovedet.

Tidspunkterne i min triprapport vil jeg ikke hænges op på - min tidsfornemmelse var som sagt VÆK. Det kan godt være der har gået længere tid mellem redoseringerne - uanset hvad følte jeg mig helt tryg ved at redosere, og vidste godt med mig selv, at der var gået relativt lang tid imellem doseringerne, så jeg ikke risikerede at det HELE peakede på én gang, og at jeg ville blive ekstremt påvirket.

Jeg håber det var værd at læse, hvis der er noget der mangler at blive uddybet, så gør mig opmærksom på det - det kan også hjælpe med at jeg får bearbejdet og gennemtænkt trippet godt igennem :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2015 02:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Hej kattelatte, tak for din fortælling. Jeg synes det var godt at du oplevede trippet så mildt første gang. Så kan man altid tage et stærkere trip senere hvis man har lyst til at gå dybere.
Hvor gammel er du egentlig?
Har du taget trip siden denne første gang, og hvordan var det?

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team