Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 07:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 mar 2015 09:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Hej alle.

Intro:
Min kammerat og jeg er begge 37. Vi har kendt hinanden siden børnehaveklassen og har altid haft en fælles nysgerrighed i forhold til livet. Det har bragt os rundt i verden ifm. alt muligt lige fra bjergbestigning, faldskærmsspring til "rus-ture" i Amsterdam osv osv. Indtil for nylig havde vi ikke gjort i andet end almindelig hash, som vi har røget on and off, siden slutningen af folkeskolen. Vi har aldrig haft et decideret misbrug, og vi "eksperimenter" sjældent med andre - med undtagelse af en række nære, fælles venner. Vi bor i hver vores ende af landet og ser derfor kun hinanden 3-4 gange om året, men så får den også alt, hvad den kan trække!

Vi har begge to stabile familieforhold med koner og børn, og vi har jobs "i den gode ende af skala´en", hvis man kan sige det sådan. Vores familier ville mildt sagt få et chok, hvis de fandt ud af, at vi har røget hash sammen i 20+ år og så småt er begyndt at flirte med psilocybin svampe.

Til sagen:
Min kammerat og jeg blev i efteråret enige om, at vi ville prøve at indtage svampe (trøfler). Vi planlagde derfor at mødes i et shelter på Fyn, og vi bestilte 45 gram Hollandia trøfler fra Amsterdam. Trøflerne kom hurtigt, og alt var klappet og klar til en weekend i det fri!

Dag 1:
Fredag aften kl 18 var vi installeret i shelteret. Vi havde forinden begge surfet rundt på nettet - bl.a i dette gode forum - og følte os godt klædt på til oplevelsen. Vi havde kun spist meget lidt siden frokost, og vi havde sørget for de perfekte rammer med god, afdæmpet musik på et medbragt anlæg, forskellige former for slik og brød samt masser af vand og cola. Vi havde selvfølgelig også købt rigeligt med øl og en god klump hash i tilfælde af, at svampene ikke virkede. Vi havde gjort klar i shelteret, så vi hurtigt kunne krybe i posen i tilfælde af, at vi skulle få lyst - men ellers sad vi overfor hinanden på en bænk udenfor shelteret med stearinlys og lanterner placeret rundt omkring. Vi har tillid til hinanden og havde aftalt at gøre dette uden tripsitter. Det kan man måske diskutere fornuften i, men vi kender ikke nogen, vi kunne involvere i vores eksperiment.

Vi havde aftalt at spise en halv pose dvs. 7,5gram trøfler hver, og de gled ned helt ubesværet. Vi undrede os lidt over smag og konsistens, men det smagte egentlig ok. Vi var begge MEGET spændte på resultatet og sad lidt uroligt og bare ventede på en reaktion. For nu at gøre en lang historie kort, så skete der ikke rigtigt noget, og efter halvanden time begyndte vi at drikke øl og senere også at ryge hash. Sent på aftenen omtrent 5 timer efter, at vi havde spist trøflerne, krøb vi i posen. Da der blev stille og jeg lukkede øjnene, dannede der sig en masse bevægelige mønstre på indersiden af mine øjenlåg, og jeg blev fyldt af en meget, meget behagelig følelse. Jeg tilskrev det ikke svampene umiddelbart - men jeg har efterfølgende tænkt over, at det måske godt kunne skyldes dem...?

Dag 2:
Lørdag morgen stod vi friske op og talte lidt om, at det var en lidt skuffende oplevelse dagen før. Vi brugte formiddagen på at cykle lidt rundt på vores medbragte cykler, og vi købte lidt sager til resten af dagen - bl.a en engangsgrill, så vi kunne lave lidt pølser og varme os ved ilden om aftenen.

Ved 15 tiden besluttede vi os for at give trøflerne endnu en chance og delte endnu en pose - dvs. 7,5gram til hver. For ikke bare at sidde og vente, besluttede vi os for at gå en tur i skoven. Der skete intet...

Kl 17 var vi tilbage i shelteret, og det var mørkt. Vi tændte grillen og satte os i shelteret med musikken tændt. Jeg sad og betragtede de glødende kul i grillen, og pludselig begyndte der at danne sig ansigter på alle kullene! Jeg fandt ud af, at jeg ved at fokusere på ét stykke kul kunne få det til at blusse voldsomt op, og jeg kunne tydeligt se alle konturerne af ansigtet. Det var vildt syret og helt ekstremt intenst - og en meget behagelig oplevelse. Jeg tænkte med det samme, at det her måtte være en effekt af svampene. Jeg kunne se, at min kammerat også var "væk", og jeg grinede lidt for mig selv over, at det alligevel skulle lykkes os at trippe! Jeg brugte et kvarters tid på at sidde og stirre ind i kullene, og det var decideret magisk. Jeg så mange ting i grillbakken, og ansigterne på kullene var hele tiden at se.

Ved 18-tiden havde min kammerat og jeg begge en periode, hvor vi kunne tale og diskutere, hvad vi oplevede. Vi blev enige om ikke at snakke for meget og bare lade os flyde med. På bænken udenfor shelteret havde vi placeret en lanterne. Jeg stirrede på lyset, og jeg opdagede, at jeg kunne "bøje" lysstrålerne fra lanternen på en måde, så jeg kunne "gå ind" i lyset. Det er svært at forklare, men jeg kunne ligesom gå ind i lyset, som når man går ind i en tunnel. Der var skarpt lys i alle regnbuens farver hele vejen rundt om mig, og det var så smukt, at jeg havde lyst til at græde! Jeg følte det, som at jeg fysisk bevægede mig samtidig med, at jeg godt viste, at jeg sad i shelteret. Det var igen meget, meget behageligt og på ingen måder forbundet med ubehag!

Efter et stykke tid (min tidsfornemmelse var helt væk) besluttede jeg mig for at drikke en øl. Jeg må have skåret mig på et eller andet uden at opdage det, for jeg så pludselig blod løbe fra mine fingerspidser på min ene hånd. Det var DYBT fascinerende, og min kammerat og jeg sad begge og stirrede på min hånd, hvor blodet dryppede fra. Jeg kunne overhovedet ikke mærke noget, og vi kunne heller ikke finde såret på min hånd. Jeg fandt såret senere på aftenen, så det var ægte nok :)

Lige så langsomt aftog trippet, og vi brugte resten af aftenen på at drikke en spand øl og ryge os ned til god musik. Da jeg først på natten lagde mig i posen, så så jeg igen de bevægelige mønstre på indersiden af øjenlågene, og jeg faldt i søvn til "synet" af dem.

Jeg er slet, slet ikke i tvivl om, at min kammerat og jeg begge trippede lørdag aften - men jeg er lidt i tvivl om, hvor kraftigt et trip, vi havde? Vi har faktisk haft svært ved at tale om det siden, da vores oplevelser var meget forskellige og svære at beskrive for hinanden. Er det normalt?

Vi har aftalt at gentage eksperimentet nu her i den kommende weekend med samme dosis Hollandia-trøfler fra samme forhandler. Vi har igen købt 45 gram og har 4 dage sammen alene - igen i et shelter :D

Det blev en lang smøre! Jeg vil gerne have Jeres kommentarer til vores oplevelse, hvis I har tid og lyst til at gøre os klogere! På forhånd tak!

bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 17:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Jeg har ikke selv prøvet trøfler specifikt, så kan ikke kommentere på effekt og dosis. Men det sker af og til at der ikke kommer effekt, hvilket kan skyldes mange ting - ofte dårligt produkt, forkert set/setting, indtag af mad, ens egen indstilling til den kommende oplevelse, samt tolerance.

Men i forhold til mine erfarringer med spids nøgenhat + hvad jeg har læst gennem tiden her på forumet, så er der 1 ting du altid kan regne med: Din vens og dit trip, er sjældent det samme og ofte langt fra hinanden. Der er selvfølgelig nogle fællesnævnere i forhold til hvor i er og hvad aktiviteten er under påvirkelse.

Og det med at tale om sit trip med en, der havde en anden oplevelse, kan ofte være vanskeligt. Især når det er førstegangsoplevelse, hvor man ikke tidligere har skulle prøve at forklare ens oplevelse. Så det kan være rigtig svært at sætte sig ind i en andens trip-oplevelse, da man kun har sin egen jomfru-oplevelse at tage udgangspunkt i.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 18:14 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Super fed triprapport. Jeg er vild med når mennesker, man ikke umidlbart tænker tager psychedeliske stoffer prøver det seriøst og velovervejet som i har gjort. Alle voksne mennesker burde prøve at trippe bare en enkelt gang, for at opleve den fantastiske verden der findes lige der bag øjenlågene.

Jeg kender ikke noget til omregningsforholdet mellem trøfler og andre svampe, men jeg tror i har fået hvad jeg ville forvente af 1-2 g cubensis, og et temmelig mildt trip, men dog et trip. De ting du beskriver passer fint ind i svampenes verden. Jeg synes i skal vente et par uger eller endnu længere med at prøve igen, dels fordi i har noget tolerance fra sidst, men mere for i har lidt tid til at lade det foregående trip sætte sig i hjernen og tænke det igennem. I kan godt tage mere næste gang, men forvent også mere rutsjebanetur hvis i gør.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 21:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
Hej bobfirkant

Det lyder som om at rammerne for et fedt trip har været idealle. Det lyder som om at i har haft et meget mildt trip. Jeg har kun en oplevelse med trøfler, og der havde jeg ikke spist nok. Jeg har tilgengæld prøvet almindelige svampe mange gange :)

Mit indtryk af jeres trip, er at det har været et meget mildt trip. Af hvad jeg kan læse mig, så ville jeg prøve at tage noget mere næste gang. Hvis i skal regne med at det skal være vildere :)

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 mar 2015 22:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 00:46
Indlæg: 184
Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Synes først og fremmest det lyder dejligt at have en så god ven der har fulgt en gennem hele ens liv! :)
Udover det synes jeg det lyder som en rigtig god introduktion til svampene hellere tage lidt og så næste gang prøve med mere hvis man synes den godt kunne have fået en tand mere end at tage for meget og få ødelagt en potentielt god aften og måske afskrække en fra at prøve det igen :)
Vil lige høre om i røg joints under jeres trip? Jeg synes skunk virkelig komplimenterer godt med svampene så i kunne jo eventuelt tage samme dose og suplere med joints?:)

_________________
The Psychedelic pokémon.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2015 18:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 mar 2015 16:51
Indlæg: 15
Jeg er ingen ekspert. Men at dømme ud fra dosen i har taget, og effekterne, vil jeg mene at i har fået et mildt trip :)
Desuden lyder det som et rigtig fedt sted at trippe :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2015 23:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Det set og setting lyder fandme fremragende!
Jeg har taget trøfler en enkel gang, psilocybe tampanensis sclerotia, hvor dosen var 9,2 gram, så jeg tror også i har ligget i den lave ende. (Jeg mener vidst den dose jeg tog var lige på grænsen mellem lav og middel)
Men det er da fedt i har fået en mild indgang til svampenes verden og det var en positiv oplevelse, selvom det kan være frustrerende hvis man forventer lidt mere af et trip.

Bubber; han skriver de tog svampene i efteråret, så mon ikke det går, at de tager en tur til igen nu. :D

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2015 09:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2006 20:04
Indlæg: 141
Jeg har selv for nyligt med en ven bestilte 1x 15g hollandia og 1x utopia, vi startede med 7,5 options og reducerede ned 3-4g hver efterfølgende, og vi er erfarne og er du så færdig er trip vi havde men fantasi træ skyer der trak vejret og træer der var i live, vi bestile fra en pålidelig side og de var utrolig potente, men husk de skal spises friske og man må ikke åbne varkum posen og så opbevare dem så mister de utrolig meget,

De havde en lidt nøddesmag men efterfølgende smagte det meget metallisk lidt som at have et stykke metal ide i siden af munden,

De var faktisk lidt kræftigere end 1,8g tørret SN..

Så pas på derude man kan få noget meget potent!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team