Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 08:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2015 15:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 okt 2015 17:50
Indlæg: 1
Efter en hyggelig aften i selskab med gode venner og lidt hjemmedyrket skunk, beslutter jeg mig for at prøve nogle magiske trøfler (psilocybe mexicana) jeg har købt på nettet.

Jeg spiser dem umiddelbart før jeg begynder en 50 minutters togtur. Jeg har aldrig prøvet hverken svampe eller trøfler før, og tænker, at det måske ikke er optimalt at trippe alene, men jeg har lige været sammen med nogle mennesker jeg rigtig godt kan lide og er i afslappet humør, så jeg vover pelsen og spiser 7,5 gram trøfler. De smager rædsomt af rustent metal.

Jeg har kalkuleret, at trøflerne nok først vil begynde at virke når jeg står ud af toget, men efter et kvarter får jeg et påtrængende indtryk af, at mit ansigt er et vandfald der styrter ned i den bog som jeg læser. Jeg undskylder mig med, at det er placebo og læser videre, men det er svært, fordi jeg har en helt fantastisk euforia i kroppen, og fordi det hvide papir begynder at chancere i grønne og lilla nuancer. Jeg opgiver, og sidder i stedet og smiler åndssvagt ud i kupéen, imens jeg føler en utrolig lethed og velvære. Jeg er inderst inde et væsen af hvidt lys. Alle former for angst og bekymring er meget langt væk.

Jeg tænker, om jeg nu overhovedet vil være i stand til at rejse mig når jeg skal af, men det går helt fint, og jeg cykler hjem imens jeg tænker hvor utrolig dejligt det er at cykle her i natten sammen med de andre mennesker på cykelstien; hvor meget jeg nyder at mærke folks tilstedeværelse omkring mig.

Da jeg kommer hjem, trisser jeg lidt rundt i min gård og kigger på træer. De store træer med alle de visne blade er bedst, men alting i gården er sådan set meget spændende, også affaldsskuret, hvor der er et stærkt hvidt lys. Min hjerne har utroligt nemt ved at finde smukke og komplekse mønstre i det hele, og engang imellem stikker der også lige et dyrehoved ud hist og her. Da jeg begynder at blive kold, går jeg op i min lejlighed og laver te.

Nu bliver letheden afløst af en tung følelse i kroppen: jeg mister flere gange balancen, og ligger på mit køkkengulv og griner lidt af mig selv. Det er tydeligt, at jeg ikke længere har fuld kontrol over min krop, men det gør mig ikke rigtig noget. Jeg finder mig til rette i det, og får ligeså langsomt lavet min te, imens tankerne snurrer rundt i fine mønstre.

Så lægger jeg mig ind i sengen og forsvinder. Det hvide loft giver nok psilocybinen så optimale muligheder man kunne tænke sig for at lege med min bevidsthed, og jeg ser og tænker et væld af utrolige ting. Jeg føler en meget stærk kærlighed til alle levende væsner, og en stor taknemmelighed overfor den gyldne lærer, der lader mig se alle disse ting. Omkring klokken 00.00 skriver jeg følgende (lettere beskåret):

"Hyldest til den gyldne lærer. Det er rart at have tastaturet under fingrene, fordi ellers er det meget abstrakt. Det er rart ikke at skulle rumme tastaturet selv, men at det er der for mig. Jeg vil gerne være sammen med jer, jeg vil ikke ødelægge jer. Jeg vil give jer alt den medicin i har brug for, og jeg vil også lade jer være i fred med jer selv, når i har brug for det. I må tegne med lige hvilke farver og mønstre i har lyst til. Jeg nyder at være en del af det. Jeg nyder at være en del af det i ser, og er ikke interesseret i at få jer til at se mig på en bestemt måde. Jeg forstår meget lidt, og jeg ved, at i måske forstår alting bedre end jeg, på et sprog som jeg aldrig kommer til at kunne lære. Jeg er meget glad for alt hvad der er jer. Jeg er meget taknemmelig for at være en del af dette vandfald."

Som det fremgår, ligger mange af de tanker jeg har i en moralsk/åndelig retning. Jeg er afklaret, og føler, at det er let at træffe de rigtige valg i mit liv. Det er den gyldne lærer (jeg har vist læst navnet et sted og det har åbenbart hængt ved) der giver mig denne indsigt. Jeg oplever ikke læreren som et animeret væsen, men som en uhåndgribelig kraft, visualiseret som et hvidt lys. Angående hvorfor den gyldne lærer kaldes sådan, skriver jeg:

" "Gylden lærer" er et godt navn. Det har en god effekt. Det giver gode associationer, og gør, at der ikke behøver at siges mere om den gyldne lærer."

Efter en tid i denne afklarede tilstand, begynder det hele at blive mudret. Jeg vil skrive et kærlighedsdigt til min kæreste, men det bliver til en skeletmelon - det trænger åbenbart bare til at være en skeletmelon. Der danser en fjollet, underholdende sætning i mit hoved som jeg prøver at fange, men det er umuligt. Det tætteste jeg kommer er:

"...tilskræddelette tivolafelete vandmelon sliatte henerødeelæggelse slivelade testerøde formede vandmelon..."

Efter at have trippet i omkring fem timer går jeg i seng, og sover meget længe. Her to dage senere føler jeg mig stadig ret udmattet. En stor del af den afklaring jeg følte under trippet er desværre forsvundet, men jeg er stadig meget taknemmelig for oplevelsen, og det er bestemt ikke sidste gang jeg eksperimenterer med svampe eller trøfler. For nu føler jeg dog, at jeg har fået lige hvad jeg trængte til.

Fred og kærlighed.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2015 00:59 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Hej Sesam

Jeg tripper selv på svampe og trøfler en 10-15 gange om året, og har gjort det en del år efterhånden. Som du sikkert har fået et lille indblik i nu, bliver alle dine sanser forstærket ved indtagelse af psychedelika, og en af de små ekstra glæder består i at spise noget lækkert under et trip. Noget så simpelt som en risifrutti, smager helt sindsygt godt. Eller en gang yoghurt med lidt friske bær i, eller hvad man nu foretrækker:) Dog er min erfaring med trøfler at de smager, som du selv nævner ret grimt, og den smag kan ligesom hænge ved i et par timer, så når man spiser eller drikker noget smager det meget underligt. For at komme uden om dette problem tørrer jeg trøflerne, blender dem til pulver og putter dem ind i tomme pille kapsler, så de kan sluges.

Bare et par gode tips til en nybegynder;) Og god fornøjelse med fremtidige trips :rocking:

Mvh.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team