Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:16


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 nov 2015 08:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Setting: Min kammerat og jeg udsøgte os et godt, uforstyrret shelter i en skov nord for København og brugte formiddagen på at sørge for alle fornødenheder: Mad, kul, brænde, musik etc.

Set: Jeg har brugt meget tid i efteråret på selv at finde svampene, og jeg har brugt et års tid på at læse triprapporter og tale med venner og bekendte, som har masser af god erfaring med svampe. Min kammerat og jeg har sammen tidligere prøvet milde trips på trøfler, men dette er første forsøg med spids nøgenhat. Vi er begge interesserede i at udforske det, som svampene kan tilbyde, men vi er samtidig enige om at gå meget forsigtigt til værks - derfor den lave dose! Dagen inden trippet var vi til Radical Face koncert på Loppen, hvor den fik én over armen med øl og røg. Vi var dog begge godt udhvilede og klar til dagens udfordringer :-)

Trippet:
16.00 - vi koger en halv liter vand på en medbragt trangia og dumper 1 gram tørrede spids nøgenhat ned i vandet (35stk). Vi opdager, at vi har glemt at medbringe teposer, så vi gruer lidt for at skulle drikke det brune, grumsede stads i gryden. Andre har beskrevet smagen som ret ubehagelig, og det bliver sikkert ikke bedre af, at vi nu ikke har noget te at camouflere smagen med! Da svampene har småsimret i 8-10 minutter, deler vi portionen i to kopper og sipper indholdet i os i løbet af et kvarter. Det smager egentlig slet ikke så ringe - lidt ligesom kogte kartoffelskræller, vil jeg sige. Da vi har drukket vandet, deler vi de smattede, udkogte svampe og tygger dem i os. De smager ikke af så meget og glider derfor let ned efter en grundig tygning.

16.30 - da alt er drukket og spist, beslutter vi at gå en kort tur, mens det stadig er lyst. Jeg er meget nervøs og bruger en del energi på at forholde mig rolig og bare være åben overfor det, der måtte komme. Jeg beroliger mig hele tiden med, at vi trods alt kun har indtaget 0,5g hver og derfor næppe får den helt store rutchetur. Alligevel er jeg ret ængstelig, da vi begiver os afsted ud i tusmørket! Efter få minutters gang ser vi en række lys forude, og vi undrer os over, hvem der mon "spøger" herude i skoven på dette tidspunkt. Vi beslutter at gå mod lyset og ender med at træde lige ind i en håndfuld asa-troende, som holder blot i skoven. De er flinke og inviterer os med, men vi takker skyndsomt pænt nej tak med tanke på det, der snart skal til at ske. Vi vender om og bevæger os tilbage mod shelteret.

16.45 - 5 minutters gang fra shelteret får jeg den første, svage uro i kroppen som et tegn på, at svampene begynder at kicke ind. Det er ikke en ubehagelig fornemmelse, men jeg får igen den der lidt trælse "årh, fuck - hvad har jeg gang i" fornemmelse og er igen nødt til at arbejde lidt med mine tanker, så jeg kan få det vendt til noget forventning frem for angst. Tilbage i shelteret sætter vi os "indenfor" og lytter til lidt musik. Jeg kan dog slet ikke finde ro og er nødt til at gå udenfor, hvor jeg bare går rundt lige så stille. Jeg har let kvalme og overvejer, om jeg bare skal stikke to fingre i halsen og få det overstået. Jeg beslutter mig for at lade være. Min kammerat kommer ud til mig, og vi går sammen rundt og taler om fornemmelsen i kroppen, som vi er enige om. Også han har let kvalme. Fornemmelsen i kroppen udvikler sig støt og roligt, og jeg får en meget kraftig oplevelse af at være pakket ind i vat - vildt underligt men ikke ubehagelig. Der ulmer et bål midt på pladsen fra tidligere på dagen, og vi bliver enige om at spæde mere brænde til ilden, da vi begge er meget fascinerede af gløderne og måden, som varmen ligesom danser henover det ulmende træ. Det er lækkert at have et projekt - noget at tage sig til, da jeg virkelig har en intens uro i hele kroppen på dette tidspunkt!

17.30 - vi har fået godt gang i ilden, og vi slapper begge fuldstændigt af nu. Jeg tænker lidt over den første time, som nu er passeret og husker mig selv på, at andre også i deres tripbeskrivelser har nævnt, at come up kan være ubehageligt. I hvert fald er der ikke længere noget ubehag at spore hos hverken min kammerat eller jeg, og vi går stille og roligt rundt om bålet, mens vi prøver at beskrive overfor hinanden, hvordan vi har det. Min kammerat nævner flere gange, at han oplever omgivelserne, som om han kigger gennem et kalajdoskop, hvilket han er dybt fascineret af. For mit eget vedkommende, så bliver jeg hele tiden draget hen mod flammerne i bålet, som er uendeligt smukke. Jeg ser myriader af forskellige farver i flammerne, og jeg bliver opslugt af at følge, hvordan flammerne hele tiden ”føler” sig frem mellem brændestykkerne i kampen om at få bedre fat. Min kammerat stiller sig hen til mig, og vi taler længe om samspillet mellem ildens måde at bevæge sig på, som må være styret af den ilt, der hele tiden bruges op og fornyes. Vi bruger henad 3 timer på det samme sted og står bare og glor ind i bålet, som langsomt sviner ind og bliver til gløder.

20.00 – I takt med at bålet svinder ind, synker min kammerat og jeg mere og mere ind i os selv. Jeg får nogen ret dybe tankestrømme om eksistens og reflekterer over en række omstændigheder i mit liv, som jeg i bund og grund er ret godt tilfreds med. I de ulmende gløder på bålet ser jeg hele tiden mystiske mønstre, fisk, frøer og andre dyr. Bålet er hele tiden sindsygt smukt, og med ganske få undtagelser bruger vi de første timer af trippet på bare at stirre ind i det. Mørket gør også, at der ikke er så meget andet at lave, da vi ikke kan komme rundt i skoven.

21.00 - Vi smider en hel pose kul på bålet for at sætte lidt gang i det igen. De sorte kul på den glødende baggrund sætter gang i en ny runde "syn" for mit vedkommende. Jeg har fornemmelsen af at stå på randen af en vulkan og kigge ned i Jordens indre. Gløderne og de sorte kul fylder hele det runde bålområde ud, og jeg har virkelig indtryk af at kigge i en gigantisk lavasø, og jeg synker ligesom ned i det - på en fed måde! På overfladen af "søen" danner der sig et hav af vildt flotte mønstre og faconer, som er styret af kullenes konstant varierende måde at bluse op på. Det flotteste syn er et kæmpestort gorillahovede, som jeg ser knivskarpt i hele bålets område. Det er i 3D og fyldt med gnistrende detaljer.

21.30 - Det begynder at småregne, og vi bliver enige om at gå i shelteret og lægge os i soveposerne. Vi har intet spist siden morgen, så vi finder noget kartoffelsalat frem. Jeg opdager, at jeg har vildt svært ved at styre gaflen op til munden - som om jeg slet ikke kan afstandsbedømme. Jeg siger til min kammerat, at det føles, som om jeg sidder og skovler kartoffelsalat ind i mit ene øre. Det er en lidt weird fornemmelse og egentlig ikke specielt rar, og jeg beslutter at droppe spiseriet, inden jeg rigtigt kommer i gang. Jeg lægger mig i stedet på ryggen og lukker øjnene og fokuserer på musikken. Det er en blandet playliste, og det er lækkert bare at ligge der og flyde ned i gulvet, mens musikken rykker mig rundt. Jeg ved ikke, hvor længe der går - men vi falder begge i søvn og sover et par timer.

00.30 - min kammerat og jeg vågner mere eller mindre på samme tid. Vi er overraskede over, at vi har sovet og er enige om, at vi er helt friske, og at svampene er ude af systemet. Vi finder et par gode joints frem og bruger resten af natten i soveposerne, mens vi ryger til noget god musik. Vi er enige om, at vi fik præcis, hvad vi søgte - et perfekt, mildt begyndertrip!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 nov 2015 23:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Fed beskrivelse af et førstegangstrip og godt at høre, at I fik, hvad I søgte :) Det betaler sig at gøre noget ud af set og setting. Næste gang skal I dog nok overveje at tage flere svampe med og satse på blot med asaerne :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2015 00:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2012 15:32
Indlæg: 658
Velskrevet rapport! Jeg var med dig hele vejen :)
Jeg kender godt den der "årh, fuck - hvad har jeg gang i". Den rammer mig hver gang :D

Det må være nogle små stærke basser, i har fundet i år med så langt og intenst trip, de gav. Jeg får helt lyst til at kaste den sørgelige portion i munden, som jeg fandt i år.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2015 09:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2015 22:25
Indlæg: 52
Tak for kommentarerne!

Jeg ved ikke hvor intenst, vores trip var. Jeg havde hele tiden fornemmelsen af, at jeg kunne "snappe" ud af det (måske lige med undtagelse af ubehaget den første halve time og så situationen med kartoffelsalaten, som jeg ikke rigtigt kunne styre :) )

Det er vigtigt for mig med mest mulig kontrol, så vi stepper kun langsomt op i dose. Næste gang bliver det 0,6g. Hvornår det bliver må tiden vise :)

Vh Bobfirkant


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 nov 2015 13:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 okt 2014 18:17
Indlæg: 451
Flot rapport, det lyder som et dejligt trip. Det er dejligt at læse at i har så stor respekt for det, det er ufatteligt vigtigt i min verden.
Jeg får også tit tanken om hvad jeg har rodet mig ud i, men kommer hurtigt over det hehe.
Det undre mig der var så meget gang i jeres trip, jeg spiste for nyligt 1g tørrede og det var ikke nær så "vildt".


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team