Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 mar 2016 01:53 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Denne historie foregår i vinterferien, hvor en kammerat, A, og jeg beslutter at bruge en dag på at trippe svampe i skoven. A har kun prøvet svampe en enkelt gang før. Selv har jeg prøvet svampe en del gange, og vi har ikke trippet sammen før.

Vi mødes i toget om morgenen, og tager til vores destination, en mindre dansk stadionsby, hvor vi står af kl 9 af og går direkte fra paronnen ud i skoven. På det tidspunkt var alt dækket af de fineste rimfrost. Da vi var sådan tilpas væk fra civilisationen sætter vi os og blander saften fra en citron med hvad der vel er 4 gram knuste svampe i en drikkeflaske. Ingen af os har vægt med, så det er på øjemål.

20 minutter længere inde i skoven, 10:20, da vi har krydset den sidste asfaltvej på vores rute og svampedrikken har trukket, finder vi et sted hvor vi laver en lille ceremoni, og takker hinanden og naturen og universet for muligheden for at bruge dagen på netop det og så deler vi svampedrikken. A drikker mere end mig.

En halv time senere sætter vi os ved en gravhøj, og jeg ruller en joint. Her begynder A at have det temmelig sjovt. Vi taler om de mennesker der har boet her engang og hvor vildt det er at de har taget en kæmpe stor sten og placeret den oven på en række andre kæmpestore sten, kun med brug af træstammer. Vi går videre og taler om at redosere, fordi det ikke var de mest potente cubensis han havde taget med, og jeg ikke kan mærke meget til dem. Vi går op på en bakke og sætter os og laver resten af drikken. Cirka samme mængde svampe. Da vi er færdige kommer skovfogeden kørende og stopper neden for bakken. Jeg tænker A er lidt for knast og går i forvejen ned af bakken, hvor jeg får den sædvanlige smøre om at man kun må gå på stierne og blabla og råvildt og jeg skal komme efter dig. Jeg er vant til det og taler ham bare efter munden. Det vidste vi ikke og blabla og vi skal nok holde os på stierne. Da han er på vej videre kommer A vaklende ned af bakken og siger noget om at han lige havde tænkt på at synge en sang, og jeg må tage min sammen for at holde masken. Nå, men vi går videre og nyder naturen. Jeg er først her begyndt at få lidt snurren i kroppen og vi deler anden portion af drikken, jeg drikker det meste denne gang. En time efter første portion. Her begynder A at have det rigtig sjovt. Den næste time går vi bare ud af stierne, mens han ævler løs og alt muligt. Går og skraldgriner inde i skoven. Jeg er ikke den højtråbende type, men kan begynde at mærke trippet komme ind over mig, og jeg nyder skoven og den kolde klare luft, sollyset og duften af harpiks. Jeg er lidt nærvøs for at A skal tiltrække sig opmærksomhed fra andre skovgæster, hvad jeg ikke rigtig har lyst til, men vil på den anden side ikke begrænse hans trip. Vi taler meget om skovfogeden, som A døber "Jørgen" og hvorfor nogle mennesker er sådan nogle "græsset må ikke betrædes" typer og andre bare gerne vil gå på græsset.

Vi slår os ned på nogle træstammer og spiser lidt frokost og ryger en joint. Mest frugt og vand, selvom vi egentlig havde rigtig madpakke med. Her omkring er klokken vel 12. Mens jeg sidder og ruller jointen kan jeg mærke trippet peake, og det bliver kun forstærket af at ryge den. Jeg lukker øjnene og har efter et øjeblik farverige mandaler bag øjenlågene. Solen skinner og varmer min krop, og jeg nyder at være så tæt på naturen, og A, som er faldet lidt ned og ikke taler så højt længere. En cyklist kommer forbi. Vi nikker og hilser.

Vi går videre, begge i højt humør. Et langt stræk hvor vi bare snakker, griner og deler anekdoter om alt muligt. Der er en rigtig god stemning imellem os og jeg føler vi kommer ret tæt på hinanden og det føles næsten som om den vej vi går på er uendelig lang. Vi kommer tilbage forbi den samme gravhøj og besøger den endnu engang. Spiser et stykke frugt til, og går videre. A fortæller mig at hans kæreste ikke ved han er taget på triptur i skoven med mig. Den tanke har jeg først rigtig svært ved. Nærmest som om han har været sin kæreste utro med mig. Som om den intimitet vi på en eller anden måde har haft i trippet er forkert fordi han har en kæreste der ikke ved noget om det.

Vi finder en bakke, hvor alle træerne er fældet og tænker vi er tilpas lang væk fra verdens Jørgen'er, og går op til et enkelt, enormt bøgetræ der står tilbage midt i det hele. Her omkring begynder vi begge at komme lidt ned igen, klokken er vel 14. Mens vi ruller turens sidste joint kommer jeg i tanke om at jeg har højttalere med i tasken og vi slet ikke har hørt musik. Først spiller A et par numre, så gør jeg det samme. Musikken føles lidt uvedkommende og kunstig her i skoven, og selvom jeg først stikker højttalerne i lommerne mens vi går videre, slukker vi dem lidt senere. Stadig i rigtig godt humør og med den der efterglød af "fuck hvor var det fedt" og "hvorfor det er at det kun er nogle mennesker der forstår at nyde livet på den her måde" og "hvor det dog ærligt at alle mennesker ikke kommer til at opleve det her" og "hvad fanden er der egentlig galt med verden?" Vi fortsætter ud af stierne, så småt tilbage mod stationen, men alligevel med nogle afstikkere ud af stierne og ned omkring en sø og ender tilbage i byen lidt over fire, hvor vi tager toget hjem igen. Alt i alt tror jeg vi har gået en 15 kilometer. 200 meter af dem på asfalt. Resten i en anden verden.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2016 07:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Sikken velskrevet og underholdende rapport! Lyder som det fedeste, dejligste trip (bortset fra ham "Jørgen", hihi). Det er nok også fordi, I har været supertjekkede ift. set, setting, dosering, proviant, osv. Et eksempel til efterlevelse, må man sige.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2016 09:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 15:14, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2016 17:09 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Lyder som en pisse hyggelig tur :D Dem har jeg selv haft en del af, og jeg kan blandt andet anbefale sagnlandet Lejre, og Vallø Slotspark.

Det er første gang jeg hører om at blande citron saft med svampene. Er det noget der forstærker trippet, eller er det kun for smagens skyld?

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2016 21:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
I skulle have været der :-) Det er jo kun en smule af oplevelsen der lader sig nedfælde her.

Uhh ja, Lejre, der gad jeg godt gå sådan en tur. Er du guide? Det kræver jo nok lidt lokalkendskab.

Det med citronsaften var A's idé. Jeg var faktisk lidt skeptisk, da jeg tænkte det ville være fælt at drikke. Men det er bedre end man skulle tro og comeuppet var ikke så fysisk ubehageligt. Jeg havde en smule kvalme, men ikke meget. Det skulle også få virkningen til at indtræde hurtigere, men det ved jeg ikke rigtig. Svampene var ikke så potente, så det er svært at vurdere. Vi indtog dem begge på tom mave, bortset fra at jeg snød og spiste et æble inden.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 mar 2016 15:13 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2015 01:41
Indlæg: 3
Super godt skrevet Bubber :)

_________________
Take it easy dude, but! - take it ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2016 02:40 
En lækker tur i har haft Bubber og A. Dejlig beskrivelse, og lækker settings ude i skoven, det er det eneste rigtige sted at trippe svampe;) A er en dejlig og sjov person, og tror gerne at i to har haft en fed tur sammen!
Jeg blander altid citron og sukker i mit svampe the, det gør ihvertfald noget for smagen. Om det giver hurtigere comeup skal jeg ikke kunne sige, da comeup er ret kraftigt når man laver en the, citron eller ej.
Jeg kan bedst lide at drikke den første og største dose i the, også redosere med at spise den næste og mindre dose, efter 1-1,5 time efter første dosering. På den måde får man et kraftigr comeup af theen, og forlænger trippet lidt med den senere dosering af svampe.
Det er ihvertfald fedt;)


Top
  
 
Indlæg: 15 mar 2016 23:09 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Bubber skrev:
I skulle have været der :-) Det er jo kun en smule af oplevelsen der lader sig nedfælde her.

Uhh ja, Lejre, der gad jeg godt gå sådan en tur. Er du guide? Det kræver jo nok lidt lokalkendskab.



Tag derud sammen et par kamerater og betal de 50 kroner eller hvad det nu koster at komme ind, og brug en time eller 2 derude på en god solskinsdag, og sonder terrænet :D Blæst eller ej, så er det et skide hyggeligt sted, med massere af plads, så man ikke skal tage hensyn til andre mennesker!
Det kan kun blive godt!


Ellers er der kun tilbage at sige: Keep up the good work! Du skriver en god, læselig trip rapport, som er til at leve sig ind i :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Senest rettet af Koalabjørnen 30 okt 2017 16:44, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 aug 2016 15:56 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Super lækker læsning bubber, dejligt enkel og linær - historien kunne sagtens have været længere :)

Kender i øvrigt godt de der blæste typer der tror de ejer det hele - ret ironisk når man får en opsang om dyre chikanering, forstyrrelse af naturen osv. når de selv fræser rundt i deres dieseltåger. Nu ved nærmere eftertanke er det nok netop dét, der er skyld i den kognitive dissonans :roll:

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team