Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 nov 2008 23:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Substans/er: Anadenanthera Colubrina / Cebil
Setting: Hjemme eller hos ven
Var du sammen med andre: Nej
Erfaring: Erfaren bruger med omfattende viden

Dosering og anden informaton om substanserne
Flere forskellige doseringer - se rapporten

Mere information om settings,mental tilstand og evt. sygdomme mm.
Setting: Alene hjemme i min lejlighed

Set: Normalt - måske lidt ivrigt efter at trippe


Triprapporten
Denne rapport handler om flere forsøg med frøene fra Anandenanthera Colubrina, også kalder Cebil.
Det er frø fra et træ der vokser i bl.a. Brasilien, og frøene indeholder DMT, 5-MeO-DMT og bufotenin.

Jeg har flere gange før taget svampe, LSD og 2CI/2CB men der var gået lang tid siden sidste trip, og jeg længtes efterhånden efter at trippe.

Oplevelserne fandt sted i oktober/november 2008

Første forsøg
Forberedelse:
Jeg havde på nettet læst, at indianerne (og andre folk der eksperimenterer med frøene) brugte "limestone" til at blande med de knuste frø. Jeg kunne dog ikke lige finde noget (og var i tvivl om hvad det danske ord var, og hvor jeg skulle skaffe det - "kalksten"?) så jeg valgte at prøve uden.
Jeg tør-ristede nogle frø på panden ved svag/mellem varme indtil de "poppede". Derefter pillede jeg skallen af, hældte frø-indmaden i en morter og knuste det til fint pulver. Pulveret var orange og lugtede en del af peanuts.

Oplevelse:
Jeg prøvede først at sniffe hvad der svarede til 2 frø. Jeg havde læst flere trip-rapporter på nettet hvor de sniffede indholdet af 2 frø og blev ret påvirkede, så jeg tænkte det var smart at starte i det små.
Jeg slukkede lyset, lagde mig i sengen, satte Shpongle på mp3-afspilleren og proppede hovedtelefonerne i ørerne... og intet skete. Jeg fik udvidede pupiller, og en meget svag følelse af at "noget var anderledes", hvilket lige så godt kunne være placebo.

Jeg prøvede derefter at ryge noget af plantematerialet blandet op med lidt tobak i en lille pibe, hvilket ikke var specielt fedt. Røgen fik mig til at hoste en del (hvilket jeg ikke gør af cigaretter eller joints/hash) og jeg røg måske hvad der svarede til 1 frø.

Andet forsøg
Jeg havde læst på nettet at man kunne bruge en base til at få de aktive stoffer i frøene på freebase-form, og at dette ville virke nogenlunde ligesom "limestone".

Forberedelse:
Jeg tør-ristede frøene ved svagere varme denne gang, og tog dem af panden og pillede dem inden de poppede, da jeg tænkte at varmen måske kunne gøre dem mindre potente.
Derefter knuste jeg dem i morteren (de var en smule sejere og mere gummiagtige end da jeg ristede dem mere), hældte frø-pulveret ud på en lille tallerken og tilføjede natron (for at gøre det basisk).
Jeg tog hvad der ca. svarede til 2 frø fra, og lavede en streg af det. Derefter tilføjede jeg en lille smule vand til de resterende 6 frøs blanding, og rørte rundt i den "mudrede" masse. Jeg tog pH'en og fik den til 8, og tilføjede så en del mere natron, en lille smule mere vand og rørte mere rundt. Jeg stillede derefter tallerkenen med de 6 frøs pulver+natron+vand-blanding ovenpå radiatoren for at tørre det og dampe vandet væk.

Oplevelse:
Jeg tog stregen med de 2 frøs pulver+natron (uden vand og uden så meget natron), delte den op i 2 og sniffede stregerne op i hver sit næsebor. Det sved en lille smule, men ikke særlig meget.

Jeg oplevede (igen) ikke det store, udover en svag "trip-fornemmelse", udvidede pupiller, lidt varme og en svag eufori (placebo?)

Tredje forsøg
Dagen efter mit "andet forsøg" skrabede jeg pulveret sammen som havde stået på tallerkenen på radiatoren og tørret. Der var en del.

Oplevelse:
Jeg lavede 2 streger der tilsammen svarede til ca. 3 frøs pulver, og sniffede dem. Det sved helt forfærdeligt (pga. natronen) og jeg måtte stoppe ca. 2/3 inde i den anden streg.
Det blev værre og værre, og jeg gik ud på badeværelset for at drikke noget vand, og så i spejlet at mit ansigt var helt rødt med tårer løbende ned ad kinderne. Jeg snottede i næsen, og da jeg forsøgte at synke "dryppet", gjorde det ondt i svælget så jeg drak en del vand. Efter ca. 1-2 minutter med dette gad jeg ikke længere, og pudsede kraftigt næse, så det meste af plantematerialet (og natronen) røg ud.

Irritationen og smerten i næsen forsvandt, og jeg gik ind i seng, slukkede lyset pånær sengelampen og computer-skærmen, og ventede. Der gik omkring 4-5 minutter og så følte jeg så småt at noget var ved at ske. Der gik yderligere omkring 5 minutter hvor følelsen af at trippe intesiveredes en smule, men aldrig uden at slå rigtig igennem. Jeg havde læst at 5-MeO-DMT peaker efter omkring 10 minutter når man sniffer det, så da "trippet" højst sandsynligt ikke ville blive vildere, besluttede jeg mig for at prøve at ryge noget af frø-pulveret.
Jeg fyldte min lille pibe med frø-pulver blandet med en lillebitte smule tobak, og røg det. Jeg forsøgte at holde flammen til hovedet mens jeg sugede, suge længe og dybt og holde røgen inde så lang tid som muligt. Jeg syntes at der skete en lille smule mere, lagde mig tilbage i sengen, lukkede øjnene og koncentrerede mig om musikken. Der var helt klart en følelse af at ikke længere at være "normal", men ikke rigtig noget trip.
Jeg fyldte piben igen, røg og fyldte så igen lige bagefter og røg hele hovedet. Jeg havde nu røget hvad der næsten svarede til 3 frø, og jeg begyndte at føle at jeg trippede rigtigt. Jeg slukkede senge-lampen og stirrede på loftet med Shpongle: "Once Upon the Sea of Blissfull Awareness" i hovedtelefonerne. Min oplevelse af musik var skærpet og jeg lagde mærke til ting jeg normalt ikke hører i nummeret. Farverne i rummet var intensiveret, og selve det at se føltes anderledes. Jeg havde ikke "rigtige" synsforstyrrelser med bølgende vægge eller mønstre.
Der var gået ca. 20-25 min. siden jeg sniffede pulveret, og jeg røg et helt fyldt hoved mere. Jeg sugede meget kraftigt og der kom en lille flamme op fra hovedet af piben. Jeg sugede 3-4 gange og lagde mig så ned da jeg kunne mærke noget var ved at ske. Loftet blev dækket af en slags net af grøn-røde elektriske net-mønstre. Meget svagt, men alligevel klart tydeligt. Jeg kiggede på min plakat af Hoppers "Nighthawks", og maleriet så anderledes ud end normalt. Jeg mærkede dog ikke noget specielt "tankemylder" eller specielt ændret tankegang, udover den dér følelse af at "være anderledes".
Efter 5-10 min. blev det svagere, og ca. 40-45 min. efter jeg sniffede det første frø-pulver kom min roomie hjem. Jeg havde intet problem med at rejse mig og føre en samtale med ham (jeg fortalte om forsøget med frøene).
Et stykke tid bagefter var der en svag følelse af at trippe, men meget mildt og slet ikke så sært og fremmedgjort og "mellem-to-verdener"-agtigt som jeg har oplevet det når jeg kom ned fra kraftige trips.
Jeg havde en svag følelse af eufori, og ca. 2 timer efter føler jeg mig helt normal mens jeg sidder og skriver denne triprapport. Jeg er lidt træt, selvom jeg sov længe og først vågnede kl. 12 (og klokken kun er ca. 22:30 nu).

Konklusion
Frøene virkede ikke særlig kraftigt. De var dybt ubehagelige at sniffe, og selv hvis man sniffede en del og røg samtidig var det ikke specielt potent.
Jeg har som sagt trippet en del tidligere, og er ikke noget hardhead mht. psykedeliske stoffer. Måske kan tolerancen fra "trippet" dagen før spille ind og påvirke den sidste oplevelse.

Jeg håber I kan bruge det til noget.
Skriv endelig hvis I har nogen kommentarer eller spørgsmål. Hvis I ved hvordan man tilbereder frøene ordentligt (og har fået kraftige oplevelser ud af det) må I også meget gerne skrive.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 nov 2008 15:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 dec 2004 10:01
Indlæg: 2016
Rigtig god og detaljeret rapport - minder meget om mine egne forsøg med Yopo. Har også kun selv fået det der lyder til ca. samme effektniveau som dig. Limestone er ganske rigtigt kalksten, jeg har dog købt det online som limestone, har brugt det til Betelnød også. Man kan tydeligt mærke hvordan det øger optagelsen af visse plantematerialer. Jeg tror jeg vil forsøge mig med nogle yopofrø igen i aften. Jeg kan ikke huske blandingsforholdet mellem frø og limestone, jeg mener det var 3:1. Altså 2 dele frø og 1 del lime. Jeg synes slet ikke sviden er så slem med det. Tror bagepulver er værre :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2008 04:00 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 20 okt 2001 01:01
Indlæg: 2694
Geografisk sted: Påskeland
Du må meget gerne poste dine egne resultater.

Hvis man ikke kan få meget mere effekt ud af det end det jeg oplevede under mit sidste forsøg, så synes jeg at det er seriøs spild af tid.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2009 15:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Kan det ikke tænkes at du gjorde din "dej" for basisk og det var derfor at det skabte det ubehag du snakkede om?
Skal selv til og lege lidt med cebil frø her en af de næste dage, og mener altså bare at man skal bruge et par korn af NaOH til 4 frø? Det skulle vist også være bedre og suge end kalksten?

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team