Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ibogain...
Indlæg: 05 jun 2008 23:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Information:
dato;28.03.2003
dosis: 8,5 gram indra ekstrakt.
styrke: +++
setting: Fest

bruger rapport:
Her er som lovet en lille rapport om min Ibogain tur.Det var noget jeg gjorde på grund af et problem med Heroin.Det tog lidt tid,men har faktisk vist sig at være lige det jeg havde brug for.

Jeg fik en ret stor dosis(omkring 30mg pr. kilo),men den viste sig at være ret passende.

I løbet af de første 2-3 timer kunne jeg stille og roligt mærke,hvordan min krop begyndte at reagere.Jeg havde en distinkt fornemmelse af en jetmaskine hvor motorene varmede mere og mere op.Først sådan lidt speedy,men senere mere og mere euforisk.

Så kom der en lang periode hvor jeg bare drønede afsted.F.eks fik jeg en tilbagevendende hallu,om at jeg tordnede henover den Afrikanske savanne.Om det var på ryggen af et dyr,eller om det var mig der løb selv var ikke klart.Det gik bare over stok og sten,afsindigt hurtigt.Det er en af de mest livagtige og 3D agtige visions jeg nogensinde har haft.Det var fedest.Reinkarnation?
Det var umuligt at rejse mig.Jeg havde så kraftig ataxi at jeg ikke engang havde lyst til at prøve.

Da trippet var stærkest,var jeg ikke rigtig klar over hvor jeg var.Jeg VAR simpelthen de steder jeg oplevede.Utroligt 3D livagtigt,i widescreen og Dolby digital.WOWIE!
Nogen gange med en næsten tegneserieagtig virkning.(Forestil jer en tegnefilm,hvor der bliver speedet hurtigt op,så ned igen,og så pludslig op igen...svært at forklare).

Farve oplevelserne var også anderledes end på Mecsalin,LSD osv.De var MEGET intense og mættede,rige.Det kan de også være på LSD,men det var på en anderledes måde.Svært at beskrive.(som sædvanlig).Men meget meget livagtige.

En sjov ting jeg har talt med flere Ibogain "eksperter" om,var at de fleste visuals og oplevelser,stammede fra Afrika,eller et andet land med sorte mennesker.
Nogen af "eksperterne" mener at Iboga har sin egen form for sjæl.Det er flippet,at mange oplever mange af de samme ting.
Det er en ting jeg syntes er ret spændende.

Da jeg havde råtrippet i omkring 36 timer begyndte jeg at blive lidt udmattet.Herfra begyndte det at gå langsomt(..)ned.
Alt i alt var det en meget fed oplevelse,men jeg ville ikke gøre det,hvis ikke man kan sætte mindst 3 dage af,og så måske 2 dage til at blive sig selv helt igen.
Jeg havde "trails" efter 4 dage,og de var kun lige forsvundet efter 5 dage.Første gang jeg prøvede det,var en noget mindre dosis.På denne dosis.IAUW.
Et stærkt stof?Jesus...

Jeg fik ret meget ud af den tur.Også bagefter.Jeg går stadig og får små "revelations" ud af det blå.F.eks i går morges,havde jeg lige drømt,da jeg vågnede.Og jeg fandt pludslig ud af sammenhængen mellem mit stofbrug i mine teenage år,og hvorfor.

En anden sjov ting er,at jeg er holdt fuldstændig op med at ryge tobak.Det smager af fermentered hjortebæ.
Jeg har heller ikke røget Cannabis endnu,men det regner jeg nu med jeg vil gøre igen på et tidspunkt.

Alt i alt en meget fed oplevelse.

Gonzo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2010 23:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 08 jul 2009 16:48
Indlæg: 762
Rigtig fed rapport.
Jeg ville dog gerne høre lidt mere om din setting - du var vel ikke til fest alle 36 timer? :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2010 03:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Ja, spændende! Vil også gerne høre lidt mere om hvad du foretog dig i alle de timer...=)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2011 10:30 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Sorry jeg havde ikke set trip turene var rykket herned.
Bare lige for at klargøre om settings osv.Jeg ved faktisk ikke hvorfor der står fest under setting,men det meste af trippet lå jeg på en madras i et mørkt rum,med blindfolds så der ikke kom noget lys ind.Det eneste jeg kunne var at ligge ned,da ataxien er ret kraftig specielt de første 2 dage.Der foregik simpelthen så meget oppe i hovedet på mig,at jeg bare havde lyst til at ligge helt stille og bearbejde alt det der skete oppe i hovedet på mig.Da Ibo er et svagt bræk middel,var jeg også igennem et par bræk ture,men det føles befriende på en eller anden måde.
En anden ting,lyde var meget generende.Der var børn i huset,og selvom hun havde fortalt dem "manden var syg,og skulle have ro og fred",kunne det selfølgelig ikke undgås at ungerne løb lidt rundt osv.
Først sidst på anden dagen, først på 3 dagen,kunne jeg begynde så småt at tale med sitteren (kvinden jeg var hos).
Det har ændret mit liv at jeg har taget Ibo.Efter min mening vil de fleste mennesker have godt af en lille Ibogain tur.Ikke i "afgiftnings doser",men bare sådan en lille dosis der sætter ens hjerne igang.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 feb 2011 17:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Jeg har selv overvejet et Ibogain-trip efter jeg så dokumentaren. Jeg har ikke problemer med opiater. Men hvad jeg har hørt om stoffet, skulle det genoprette balancen i hjernen, så ens virkelighed ikke er så farvet af forkerte overbevisninger og selvnedvurderende tanker osv. En shamanisk tur gennem ens livshistorie, hvor man får at vide hvad der virkelig skete og hvordan det har formet ens personlighed. Jeg tror nemlig du har ret i at en sådan oplevelse kunne være gavnlig for de fleste.

Du skriver du havde en sitter - var det en du betalte og som vidste hvordan hun/han skulle facilitere dig?
Hvordan foregik det i øvrigt med forberedelser osv?
Hvor stor dosis er anbefalet folk som ikke skal afgiftes fra heroin, men bare vil bruge det terapeutisk?

Jeg kunne godt tænke mig selv at prøve det, men jeg er bange for at skulle kaste mig ud i det alene. Som det blev gjordt i dokumentaren, jeg så - Rite of Passage, tror jeg den hed - var det på en klinik, hvor læger kom ind og tjekkede op på en ind i mellem og sørgede for man havde det godt. Men du skriver du hørte børn, så sådan et sted har det nok ikke været.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2011 10:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Vores hjerne er jo en utrolig ting,bare det den kan gøre uden nogen hjælp.Men Ibo er et så stærkt selv konfrontations værktøj,det slår samtlige Psykologer,osv.Vi ved jo godt de ting vi har gjort der var kontroversielle,eller direkte forkerte.De ting vil du blive konfronteret med på Ibo.En god ting at vide,er at hvis man får et særlig stærkt minde,eller en hallu man syntes er lidt for meget af det gode,vil det i de fleste tilfælde være nok at blinke med øjnene,så kommer der noget andet man bliver "fanget af".Det er næsten ligesom en "film" der kører bag øjnene.

Ja jeg havde hørt om den kvinde,der arrangerede forskellige trip i gode settings. Hun var selv psykonaut,og vidste f.eks hvordan hun skulle tale folk til ro hvis de fik en speciel kraftig oplevelse.Hun tog sig også godt betalt,men jeg syntes det absolut var pengene værd.Det blev et sted omkring 1000 kr for de 3 dage med mad og Ibo.Hun dyrkede selv skunk,så jeg kunne ryge så meget jeg ville,der stod en stor skål lige ved siden af der hvor jeg lå.
De eneste forberedelser vi lavede var vi satte os ned og snakkede sammen om aftenen da jeg kom,og så startede vi simpelthen næste morgen med en Ibo bombe rektalt til mig.

Du har intet at være nervøs for hvis du bare vil have en spirituel oplevelse via en mindre dosis (start omkring 5-10 mg pr kilo).Jeg fik et sted mellem 30 og 35 mg pr kilo.Sæt tid af.Hvis du gør det en Fredag,skulle du være nogenlunde dig selv igen Søndag aften,specielt hvis det er en mindre dosis (f.eks 5-10 mg pr kilo).

Det er mere i "afgiftnings doser" der har været nogen enkelte tilfælde hvor det ikke gik helt efter bogen.
Så vidt jeg ved er den klinik der var nævnt i "Rite of passage",den I Rosarito i Mexico.Der var jeg lige ved at tage over,men der var så meget papirarbejde,plus de ville have blod prøver etc,så jeg tænkte det var lige lidt for meget,og så var det jeg hørte om hende jeg tog ned til.

Ja det sted jeg var,var et normalt hjem hvor hun bare gjorde det så godt hun kunne efter omstændighederne,og det fungede fint nok.

Du er velkommen til at spørge hvis der er noget du gerne vil vide.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2011 16:22 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Så du ser ikke noget problem i at tage det uden sitter, hvis det er i små doser?

Var det svært at arrangere turen ned til hende du var hos?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2011 09:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2001 02:01
Indlæg: 1451
Overhovedet ikke,og slet ikke i en rimelig dosis som 10 mg pr kilo.Men jeg forstår godt du vil være sikker,og det er også godt du undersøger og preparerer dig..
En sitter er mest til de "store" afgiftnings ture,hvor du kan miste fornemmelsen for hvor du er,men på en mindre dosis vil du ikke få kraftige hallucinationer.Hvis du kan få fat i noget Ibogain klorid ville det være helt fint også.Det er mest til afgiftningerne man bruger den knuste rodbark Indra stærkt koncentreret,fordi rodbarken har samtlige alkaloider der er i planten. 8)
Nej det var ret let arrangeret.Jeg postede i en nyhedsgruppe hvor jeg kom i kontakt med hende,og så aftalte vi bare jeg skulle komme.
God tur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2011 01:53 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2010 02:01
Indlæg: 27
Geografisk sted: Vissenbjerg
Ok, tak for svarene. Jeg må lige have læst lidt op på det, så jeg er sikker på hvad jeg kaster mig ud i inden.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team