Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 08:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Substans/er: Vand (72 timers vandfaste)
Setting: Hjemme
MODs installed: Nej
Erfaring: Har prøvet kortere faster før, men aldrig så længe

Dosering og anden information om substanserne:
Kun rent vand, ca. 2-3 liter om dagen, ingen kalorier, ingen koffein, ingen kosttilskud.

Mere information om settings, mental tilstand og evt. sygdomme mm:
Mit humør var på 5/10, lidt nysgerrig, men også lidt nervøs for at gå så længe uden mad. Jeg har ingen sygdomme, men havde lidt hovedpine dagen før, muligvis pga. stress. Jeg har tidligere prøvet 24-timers faster, som gav mig en klarhed i hovedet, men aldrig noget længere. Mit mål var at opleve den mentale og fysiske transformation, som folk beskriver ved længere faster. Jeg har hørt, at det kan føles som et "trip" uden stoffer, og det ville jeg teste! :)

Fastrapporten
Mit mål var at mærke den mentale klarhed og måske en slags eufori, som nogle beskriver ved vandfaste. Jeg skriver denne rapport for at dele, hvordan det føltes, og for at høre, om andre kender måder at forstærke den mentale effekt af en faste uden at bryde den. :)

Dag 1, 08:00: Starter fasten efter en let morgenmad aftenen før. Føler mig okay, lidt sulten allerede, men mest spændt.
Dag 1, 12:00: Føler mig lidt træt, maven rumler. Drikker 0,5 liter vand. Hovedet føles lidt tåget, men ikke slemt.
Dag 1, 16:00: Sulten er der, men ikke overvældende. Føler mig lidt lettere i kroppen, som om jeg har smidt noget vægt allerede. Tænder for noget rolig musik (Tycho) for at holde humøret oppe.
Dag 1, 20:00: Overraskende klar i hovedet! Føler en mild eufori, som om jeg har drukket en lille kop kaffe, men uden uroen. Føler mig fokuseret og sætter mig til at læse en bog.
Dag 1, 22:00: Føler mig lidt kold, men humøret er godt. Går en kort tur, og det føles som om mine sanser er skærpet – lyde og farver virker mere intense. Sover okay, men vågner et par gange.

Dag 2, 07:00: Vågner med en mærkelig lethed i kroppen. Ingen sult, bare en tom fornemmelse. Drikker vand med lidt citron for variation (ingen kalorier).
Dag 2, 10:00: Føler mig lidt svag, men hovedet er KRISTALKLART. Det er som om, jeg har taget en lille dosis af noget stimulerende. Beslutter mig for at meditere, og det er vildt – tanker flyder frit, og jeg føler en slags indre ro.
Dag 2, 14:00: En bølge af træthed rammer mig. Lægger mig ned og lytter til noget ambient musik. Føler mig lidt "blæst", som om jeg har røget noget mildt, men uden at miste kontrol.
Dag 2, 18:00: Euforien kommer tilbage! Det er ikke vildt, men en mild, behagelig følelse i hele kroppen, især i brystet. Føler en kærlighed til verden, lidt som når man er lidt fuld. Går en tur og nyder solnedgangen – det føles næsten spirituelt.
Dag 2, 22:00: Føler mig lidt sulten igen, men det er okay. Drikker mere vand og tænder for en dokumentar. Føler mig mentalt skarp, men kroppen er lidt tung.

Dag 3, 06:00: Vågner og føler mig som en ny person. Ingen sult, bare en let, ren følelse. Huden ser klarere ud, og jeg har en mærkelig energi, selvom jeg ikke har spist i 48 timer.
Dag 3, 10:00: Den mentale klarhed er på TOP! Det er som om, jeg har taget en nootropic eller noget. Jeg skriver i min journal, og ideer flyder bare. Føler en mild eufori, især i hovedet.
Dag 3, 14:00: Føler mig lidt svimmel, men drikker vand og hviler. Euforien aftager lidt, men jeg føler mig stadig forbundet med mig selv på en ny måde. Det er som om, fasten har "nulstillet" mit hoved.
Dag 3, 18:00: Sidste aften. Føler mig lidt træt, men også stolt. Tænder for noget Pink Floyd (Wish You Were Here), og det rammer hårdt – føler en bølge af taknemmelighed og ro. Det er ikke vild eufori, men en dyb, stille glæde.
Dag 3, 22:00: Afslutter fasten med en sidste liter vand. Føler mig lidt "høj" på en ren måde. Sover som en sten bagefter.

Konklusion: Vandfaste i 72 timer gav mig en overraskende "trip"-lignende oplevelse! Den mentale klarhed og milde eufori var højdepunkterne. Anbefaler at lytte til rolig musik og meditere for at booste effekten. Drik masser af vand og vær tålmodig – det tager tid, men det er det værd! :) :cheers:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]