Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 03:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
And skrev:
Phony Orphant skrev:
Ja, verden bliver ond, kold og man er en lille møtrik på "verdensmaskinen", Og ligemeget hvad man gør, og hvad man bliver, så er det i sidste ende ligegyldigt. Og møtrikken vil aldrig blive et tandhjul eller et håndtag. ikke engang strammet, den kan få lov at sidde til den ruster og falder af, så ligegyldig er den møtrik.

Taler du her om LSD eller psykdelika generelt?

En personlig holdning fremprovokeret af psykedeliske stoffer, kan ikke huske specifikt hvilket stof. Men kan nemt forestille mig at tanken kan bryde frem på hvilken som helst psykedelika.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Mhm. Jeg vil sige at efter mine svampetrips - navnligt mit naturtrip - har jeg fået samme indsigt, men synes du fremstiller det noget mere melankolsk end jeg ville. Jeg ser det nærmere som at man kan vælge at være just another brick in the wall, eller man kan vælge noget andet. Under mit naturtrip så jeg på nogle blegfede typiske danskere - Hr. og Fr. Jensen med ligusterhæk og hele pivtøjet - og de er ganske rigtigt bare møtrikker der lever i lykkelig uvidenhed. Jeg synes dog, at man kan bruge den indsigt man kan få - at man kan være møtrikker uden betydning - til at reflektere over; vil jeg være et frit menneske eller en møtrik?
Sådan har jeg hvertfald brugt min indsigt.

Men okay, hvis man alligevel synes alt er træls og samfundets skyld, så er sagen en anden.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror aldrig indsigt/information/oplysning/sandheden kan være skidt. Tvært i mod! Lad da bevidstheden vokse! At det er hårdt at sluge, kræver at man omlægger sit liv for at kunne omgås tanken, ændrer på sig selv osv osv er så en "bi-effekt" eller nærmere en funktion af det.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]