Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hurtigt svar.
Hej jeg vil bare gå lige til sagen. jeg er 16 år og går i 1g. op gennem niende og hen over sommerferien har jeg fået røget mig en del hash (det skal lige tilføjes at jeg aldrig har "prøvet" andet end hash).
Indtil efterårsferien røg jeg rundt regnet hver dag. jeg var til en rygeraften, hvor jeg fik lidt for meget, jeg aftalte at jeg ville tage hjem til en kammerat og sove, men da jeg lagde hovedet på hovedpuden begyndte det at gå galt. jeg lå og hev efter vejret og hver gang jeg troede jeg skulle til at besvimme fik jeg lige hevet en mundfuld luft til mig. samtidig havde jeg ingen anelse om hvor jeg var og det underligste var at jeg hele tiden forestillede mig at jeg lå og spillede super smash brothers. 1-2 timer efter gik jeg ud og brækkede mig og faldt i søvn.
Hvis det bare var endt der havde det været fint nok, men resten af oktober og hele november havde jeg på samme måde hver gang jeg skulle sove, ikke i lige så høj grad, men jeg kunne mærke det. det har resulteret i en lang pause med rygningen indtil jeg er helt sikker på hvad der er galt. det er slet ikk slemt mere, men jeg har det hele tiden i baghovedet. ud over det har jeg heller ikk rigtig følt glæde siden.
håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
du har vel bare fået et ''bad trip'' på røgen, altså en slags angst.
så har det ligget kraftigt i din underbevidst hed, og du har frygtet så meget at det skulle komme igen at det har gjort det i et mindre omfang.
det er selvfølgelig ikke nogen rar oplevelse men hvis du siger at det går bedre og bedre tror jeg ikke der er noget at frygte.

du har ikke haft andre ''psykotiske'' oplevelser i forbindelse med det du skriver herover?
- eller bare med røg i det hele taget?

Svar med citat  
nej ikk noget der er værd at nævne. jamen jeg er sådan set ret sikker på det bare er noget der foregår oppe i mit hovede. når det er sagt, så er det på ingen måde let at få det ud.
jeg fik ikk lige nævnt at jeg også havde en del angst samtidig.
det er ved at være et stykke tid siden den har sneget sig ind på mig, men som sagt, kan jeg godt mærke at den er der.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er ganske normalt når man ryger fed, jeg havde det selv meget i perioden hvor jeg stoppede.
troede konstant at jeg havde en blodprop i armen, og har flere gange været ved at ringe efter en ambulance.

men noget godt at sige er at du er bevidst om, at det kun er oppe i dit hovede.
prøv at holde fast i den tanke, og hver gang de ''onde'' tanker kommer, så prøv at overbevis dig selv om at det ikke er noget. - selvom det er herre svært.

prøv at flytte fokus, snak evt. med nogen om det.

Svar med citat  
ah det er jeg glad for at høre, har længe ledt efter et sted jeg kunne fortælle om det. er glad for at få lidt "positiv" respons på min oplevelse.

Ud over det har jeg et spørsmål mere. jeg havde lidt planer om at spise de shrooms engang når jeg er helt frisk i hovedet. jeg kan vel selv mærke når jeg er klar til det. men tænkte bare på hva for nogle man skal starte med?
Er der ikk en eller anden begyndersvamp eller noget i den stil? ^^

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cubensis...

Svar med citat  
tak for det gartner.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Som Gardneren skriver, har du højst sansynligt været ude for et angstanfald, hvilket kan ske for alle. Nogle døjer med det hver dag! Læs lidt om emnet og hold fast i tanken om, at det bare tankerne/hovedet der spiller dig et pus. Hvis det sker igen, så prøv evt. at dykke ned i oplevelsen. Lad dig flyde med, go with the flow :wink: Der er sikkert noget der ligger til grunde for de ting du oplever og det vil uden tvivl være sundt at undersøge det lidt nærmere og reflektere lidt over hvilke ting det kan bunde i.

Og ja cubensis er normalt en af de svampe, der tilrådes nybegyndere. Men hav lige ovenstående oplevelse i baghovedet, hvis du overvejer at tage et trip. Tro mig, du ønsker ikke at få den oplevelse midt i et svampetrip!!!

Tænk dig om.. Held og lykke :)

Svar med citat  
som sagt, glad for al respons :)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]