cmb skrev:
Jeg tror ikke det er det rette sted at få kontakt til de mest hardcore misbrugere. De mennesker jeg kender, som har seriøse problemer med misbrug, gider enten ikk, eller har ikke overskud til at læse og poste på et sådan forum.
Mit råd ville være at finde et rådgivningscenter eller misbrugscenter i nærheden, tage kontakt til dem og spørg om det er muligt at få et interview med en af deres ambulante patienter. Patienterne som kommer sådan et sted, kommer kun fordi de har indset at de er misbrugere, og så selvfølgelig for at få deres metadon. Rådgivningscentre ligger i alle komuner i danmark. google dig frem til et i nærheden.
Jeg ved ikke hvor realistisk det er.
Alternativt kan du inteviewe hvad du nu kan få fat i, og du kan så i diskussion forholde dig til om hvorvidt at dit interview-materiale vitterligt er misbrugere, og så nævne fremgangsmåden i indlæget overfor som en alternativ måde at få mere nøjagtige data på. Altså vurdere på gyldigheden af din metode. Det giver gode point at forholde sig til den slags hele vejen gennem uddannelsessystemet.