Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 18:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har ladet mig fortælle, at der ikke alle benzodiazepiner kan ses i drugtests. Er der nogen der kan fortælle mere om det? Kan man ace testen ved at holde sig til bestemte benzodiazepiner?

På forhånd tak!

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
http://www.med24.dk/narkotest-sporingstid

Citat:
HVOR LANG TID KAN STOFFER SPORES MED EN NARKOTEST?
Hvor lang tid narkotika (et misbrugsstof) kan spores i en persons urin er forskelligt i forhold til hvilket misbrugsstof der er tale om, hvor meget der er indtaget og hvilken grænseværdi den pågældende narkotest har.

Grænseværdier – cut-off på narkotest
Alle narkotest har en grænseværdi (cut-off) i forhold til hvor meget af det pågældende misbrugsstof der skal være i urinen for at testen giver et positivt resultat. Grænseværdien på en narkotest angives i ng/ml. Hvis man tager en narkotest der f.eks. tester for Hash/cannabis (THC) vil den typisk have et cut-off på 50 mg/ml. Det betyder at koncentrationen af cannabis i urinen skal være over 50 ng/ml for at testen giver et positivt resultat. Er koncentrationen af cannabis eksempelvis 80 ng/ml vil testen blive positiv mens en koncentration på 40 ng/ml vil resultere i en negativ test.

Typen af misbrugsstoffer og omfang af indtagelse
Ud over grænseværdien på den enkelte narkotest afhænger detektionstiden af, hvilket narkotika der testes for og hvor meget af det pågældende narkotika personen har indtaget. Cannabis/Hash (THC) kan f.eks. normalt spores i kroppen i væsentligt længere tid end de fleste andre stoffer. Metamfetamin/Ecstasy (MET) kan derimod normalt kun spores i relativt kort tid. Jo mere af det givne narkotika en person har indtaget desto længere tid vil det kunne påvises i ruinen.

Skema med estimat over detektionstider
Nedenfor er angivet et estimat over hvor lang tid de forskellige narkotika vil kunne spores i en persons urin med en narkotest. Der er taget udgangspunkt i de grænserværdier (cut-off) som der er på vores narkotest. Disse er generelt de samme, som du vil finde på andre typer urin-narkotest. Som nævnt er der tale om et estimat, da individuelle fysiologiske forhold og omfanget af indtag vil kunne påvirke detektionstiden.

Narkotika Cut-off (ng/ml) Detektionstid
Amfetamin (AMP) 1.000 2-4 dage
Kokain (COC) 300 2-4 dage
Cannabis/Hash (THC) 50 5-7 dage*
Metamfetamin/Ecstasy (METH) 1.000 1-2 dage
Opiater (OPI) 2.000 2 dage
Benzodiazepin (BZO) 300 2-30 dage**
* Cannabis/Hash (THC) binder sig til kroppens fedtvæv. Ved regelmæssigt brug (dagligt) vil mængden af THC derfor ophobes i kroppen og vil kunne spores i urinen i 3 til 4 uger. Den angivne detektionstid på 5-7 dage er derfor relateret til personer som kun anvender stoffet i enkeltstående tilfælde.

** Der findes mere end 20 forskellige benzodiazepiner og de har endnu flere forskellige navne. Detektionstiderne varierer derfor meget når det handler om Benzodiazepiner. De forskellige varianter har således varierende halveringstider. Sovemedicin er f.eks. typisk meget hurtigt ude af kroppen, hvorimod beroligende medicin kan spores i op til 30 dage efter indtag.

Svar med citat  
Prøv at læse hvad jeg skrev. Jeg fik ikke svar på mit spørgsmål. Testes der for alle typer benzodiazepiner?

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

ja

Svar med citat  
tak for svaret

Svar med citat  
Medlem

Jeg tvivler stærkt på at der er nogle, som ikke kan spores. Hvilke skulle det være? Har du fået nogle navne?

Mon ikke personen der har oplevet dette, enten har været heldig at testen ikke har været helt grundig nok, eller har indtaget noget, som slet ikke var en benzo.

Tager jeg fejl, kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere :)

Svar med citat  
Medlem

Benzoer kan spores i en drug-test.

Og hvis jeg var dig, ville jeg virkelig ik tage dem.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nika mus skrev:
Og hvis jeg var dig, ville jeg virkelig ik tage dem.

Hvorfor ikke?

Hvad med Phenazepam, kan det spores i en alm. pisprøve, som dem man kan købe på apoteket?

Svar med citat  
En der kan svare mig på hvor langtid kunstig amf er i ens urin som hvis man fx sniffer ritalin eller bare hvis en kan svare på med normalt amf ville det bare være skide dejligt :) på forhånd tak :)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

En der kan svare mig på hvor langtid kunstig amf er i ens urin som hvis man fx sniffer ritalin eller bare hvis en kan svare på med normalt amf ville det bare være skide dejligt :) på forhånd tak :)

Man tester ikke for methylphenidat i en standart 5 panels urintest Men det kan muligvis dukke op som falsk positiv under amfetamin.
http://www.drugs-forum.com/forum/showthread.php?t=97801

Og amfetamin kan findes i urinen i 1-4 dage if. erowid: http://www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines_testing.shtml

Svar med citat  
Junior medlem

Jeg siger mange gange tak for hjælpen :)

Svar med citat  
Junior medlem

En anden tabel med sporingstider for hash/thc og andre narkotiske stoffer: http://www.astralis.dk/info.aspx?inf=10

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]