Først og fremmest vil jeg råde dig til at lade være, det er simpelthen for risky at begive sig ud på sådan en rejse med så tung en ting i bagagen som et overgreb - risikoen for at det går galt eller bare slet ikke giver dig noget er forholdsvis stor. Det virker nu som om at du har tænkt dig at ignorere min advarsel og begive dig ud på rejsen alligevel så jeg vil give dig de bedste råd jeg kan.
1. Du skal allerførst sikre dig at den medicin du får ikke går ind og blokerer for virkningen af det stof du beslutter dig for at tage, siden meget psykofarmaka går ind og regulerer på dine serotoninlagre og det også er dem de psykedeliske virker på, står du allerede her med en ret stor problemstilling som du skal sørge for at have styr på inden du begiver dig videre på din færd.
2. Jeg ved ikke hvad du lider af, men mit bedste gæt er jo nok at du bøvler med noget PTSD og depression af en art, hvis det "bare" er PTSD vil jeg foreslå at du tager mellem 100 og 120 mg MDMA sammen med en kyndig tripsitter - sørg dog for at teste for overfølsomhed inden du tager dosen, dette gør du ved at spise 1-5 mg af stoffet et godt stykke tid inden har tænkt dig at tage trippet. Hvis du er afklaret med traumet og det hovedsagligt er dårligt selvværd og depression der plager dig vil jeg foreslå psilocybinsvampe, igen med en kyndig tripsitter, med svampe er det svjv ikke nødvendigt at øverfølsomhedsteste, man kan ikke rigtig være allergisk overfor dem. Jeg kan nu alligevel godt anbefale at du prøver en dose på 0,1 - 0,2 g tørrede cubensis, før du tager en fuld dose, på den måde har din krop stiftet bekendtskab med det, selvom du måske langtfra føler den fulde effekt af det.
3. Forvent alt og intet, min erfaring siger mig, at jo færre forventninger man har til trippet, desto bedre bliver trippet også. Der er ikke noget i vejen for, at du skriver en masse spørgsmål ned som du gerne vil have svaret på, det kan dit trip måske hjælpe dig med - men igen, forvent det ikke! De fleste oplever en form for angst/spænding (hvordan man nu ser på det) første gang de skal tage et trip, det er sundt med en lille smule angst, så længe det gør dig mere fokuseret og ikke lammer dig fuldstændig.
Det var hvad jeg lige havde at byde ind med umiddelbart.
Held og lykke med rejsen.
har lige et par tillægsspørgsmål - hvor gammel er du? Hvor lang tid siden foregik overgrebet? Og kan du huske det hele?
Jeg siger ikke det skal være nu, det kan godt være jeg venter 1/2-1 år.
Jeg vil ikke springe ud i det, før jeg har en rigtig god periode.
Jeg ved at min medicin, vil gå ind og påvirke svampe etc. Så op til selve trippet, vil jeg ikke tage min medicin i et par dage. Den del har jeg læst om.
MDMA har jeg været igennem, men det var bare ikke nok, hvis man kan sige det sådan.
Måske skulle jeg give det et forsøg igen, bare gribe det lidt an på en anden måde.
Det lyder til at svampe, er det bedste valg? Netop fordi det er en ting du kommer i dybden med.
Jeg var mellem 11-13 år da det stod på. I dag er jeg godt op i tyverne.
Kan huske det i glimt, hvordan følelsen var og hvilken tanker jeg fik.