Det er også helt fint, Jordforbindelse, og det er heller ikke helt hul i hovedet det du skriver.
Men når vi kigger på ketamin, så er ketamin defineret (navnet er tilordnet) det molekyle du ser i wiki artiklen om ketamin. Dette molekyle er der to "udgaver" af, PGA. Den rummelige struktur molekyler nu engang har. Det er dog kun muligt at lave to forskellige ketamin molekyler, da det kun er ét sted i molekylet denne forskellighed kan være (stereocentret).
Jeg kan ikke lige gennemskue lynhurtigt, om ketamin kan anvendes i syntesen af det andet stof, jeg er på min mobil og kan ikke lige huske det der PCP molekyle i hovedet, men der er formentlig en lettere vej at gå.
Når din ven har sagt det er en gren af ketamin, tror jeg ikke han direkte mener "jeg tog noget ketamin og gjorde X ved det og så var mit udbytte PCP molekylet", men ment det som at han har fremstillet det der PCP molekyle, som sikkert sagtens kan være i familie med ketamin (enten medicinsk i virkemåden, mekanisme eller rent kemisk, igen, jeg er på min telefon).
Men selvom to stoffer er i samme familie, har de ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre rent syntese mæssigt.
Jeg har heller ikke noget konkret data/artikel eller andet at hive frem og støtte mine argumenter med, jeg har dog en interesse for kemi, men det kan selvfølgelig ikke trumfe en artikel.