Ikke for at være en lyseslukker, men jeg siger nogle ting til dig nu som måske kan lyde lidt skræmmende, men jeg vil bare være realistisk og ærlig overfor dig.
Vær opmærksom på at selvom dét at komme ud af de akutte abstinens symptomer kan sutte forfærdeligt max røv, det er umuligt at forstå hvis man ikke selv har prøvet det på egen krop og sind, så kommer den svære del faktisk først bagefter.
De ekstremt luskede og ondskabsfuldt overbevisende tilladende tanker såsom "bare en enkelt gang, det kan jeg godt styre", "ahr så slemt var den kolde tyrker da heller ikke, hvis jeg nu bare skajer ud i en uges/måneds tid" eller "ej, én gang om ugen/måneden er et fornuftigt forbrug for mig (men den "ene" gang kan nemt vare i lang tid)". De kan komme i mange former og er specielt farlige i hårde livsperioder, men for din egen skyld så lad være med at lade dig overbevise. Hvis du først er blevet rigtigt hooked én gang så er det simpelthen alt for risikabelt at fucke rundt med opioider igen imo. Så må jeg desværre også informere dig om at den kamp desværre er for livet, men det bliver nemmere med tiden det er super fucking vigtigt at have i tankerne, specielt i den første svære periode!!
Fucking beware, lad nu være med at tro på løgnene. Det er slet ikke det værd, på ingen måde faktisk. Hvis du falder totalt i igen kommer du til at finde ud af at, jo... det
er sgu super fucking shitty at komme op af hullet igen, mere lort end du huskede, og du risikerer at hullet er dybere end første gang. Kom ud af det her lort hurtigst muligt homie og helst kun 1 gang. Med hurtigst mener jeg ikke nødvendigvis kold tyrker lige nu. Jeg mener gør noget aktivt for at seriøst komme ud af dit misbrug hurtigst muligt. Hvadend det så er total kold tyrker, nedtrapning, substitutionsmedicin etc så gør noget istedet for at lade dit liv stå i forfald. Brug den metode i det tempo der passer bedst til dig og din livssituation.
For real dude, livet er bedre uden opioider selvom det kan føles lidt kedeligt til tider. That's life, du må bare fylde tiden ud så godt som muligt og finde noget der giver mening for dig. Brug dit netværk så godt som muligt, og helst ikke personer der stadig er aktive misbrugere. For satan hvor er det bare en kæmpe hjælp at have en/flere personer til at støtte én igennem transformationen fra aktiv misbruger til ex misbruger, specielt i starten er det en kæææmpe hjælp. Eventuelt hav en ven til at "passe på dig" en uges tid eller to ved at lave god mad, prøve at få dig ud at bruge din krop, have sex hvis muligt, ligge og holde om dig hvis muligt, hjælpe med praktisk bullshit såsom at handle ind, gøre rent osv. Det er rigtig rart at have sådan en person når man er wrecked af de akutte abstinens symptomer.
Vær opmærksom på at cravings kommer i intense spikes. De kan ramme pludseligt og fucking hårdt, men hold ud for de aftager hurtigt igen. Har relapset før hvor jeg faktisk fortrød da jeg sad i bussen på vej mod dope dealeren. Af en eller anden syg årsag kunne jeg ikke få mig selv til at stoppe nu hvor jeg alligevel var nået så langt, helt fucked up egentligt. Så når de intense cravings rammer så hold ud, det går over igen så gør alt for at distrahere dig selv. Snak med/ring til en ven eller din partner, løb/cykel en tur, lav/æd noget mad, spil videospil eller pik, fucking do anything other than relapse!
Hvis du kan så få en rigtig god ven eller din partner til at være en person du ALTID må ringe til hvis du er bange for at falde i. Og gør det klart at det er helt i orden at ringe uanset hvad, du skal ikke føle nogen form for dårlig samvittighed, eller føle at du bare er dramatisk eller forstyrrer deres tid med dine dumme problemer. Det kan virkelig hjælpe lige at snakke med en, både fordi det er rart med støtten fra en dejlig person, fordi personen kan sige ting der kan få dig til at reflektere, fordi det tager tid at snakke, og så aftager dine cravings indtil du selv kan kontrollere dem igen.
Prøv at dyrk noget motion, i det mindste kom ud og gå en tur. Det hjælper virkeligt, selvom det er forbandet hårdt at få sig selv til det når man er fysisk og psykisk ødelagt.
Hvis du tager en kold tyrker og du bare ikke kan holde kulden ud længere og er bange for at relapse - tag et langt dejligt varmt bad. Det er super dejligt at få et øjebliks pause fra den forfærdelige indre kulde. Det kan lige give det ekstra overskud man har brug for for at komme igennem de akutte abstinenssymptomer, plus det igen tager tid at tage et bad som så kan gøre at cravings er mindre intense.
Dengang hun stadig kunne holde mig og mit lorte liv ud, så hjalp det helt vildt når hun bare lå og holdt kærligt om mig. Var så dejligt med den kærlighed og fysiske varme. Sex hjalp også. Så hvis det er muligheder for dig, så kan det hjælpe.
Hvis du har en partner, så PLEASE ikke begå mine fejl og lad være med at fucke det hele op og så ende med at tage en kold tyrker lige efter at forholdet bliver totalt ødelagt og slutter. Så skal du se hvad mentalt helvede er.
Quit that shit for good my friend. Det er kun et spørgsmål om tid før det hele bliver værre, livet krakelerer til korthuset vælter.
Super gode råd fra de andre, lyt endelig det er vise ord.
Jeg ønsker dig virkelig alt det bedste fremover, rigtig mange er kommet ud af lortet selvom det er svært, og du kan også godt!