Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 30 okt 2020 21:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 dec 2014 13:24
Indlæg: 26
Nafets skrev:
Pas på du ikke gør det til "synderen" af jeres problemer at han muligvis tager kokain ofte eller ved lejligheder. Nogle gange ser man i forhold at kvinder langsomt tager mere og mere på sig selv og ikke lærer at uddelegere opgaver eller håndtere følelser, så derfor projicerer de alt skylden for egen frygt, angst og vrede over på manden da han gør noget som er ulovligt eller andet som af "samfundet" eller stammen, ses som uproduktivt.

Hvis han jævnligt er påvirket omkring jeres børn og ikke er nærværende, og bruger store summer på kokain så ja, din bekymring/vrede er begrundet, selvom det ikke hjælper at blive vred i sådan et tilfælde.

Hvis ikke det er tilfældet synes jeg du skal kigge lidt ind ad og se på egne følelser af stress over den lille nyfødte, angst over infektionen, frygten for at miste ham til stoffer osv. Alt det kan du bruge os til herinde da vi er lytter øre, og kender en del til hvad din mand meget vel går igennem og hvordan du muligvis kan møde ham i det, på bedste vis.

Det er meget normalt at komme til at projicere, især under de forhold i sidder med, men misbruget og manden er sjældent årsagen alene selvom det er en dejlig synlig skurk at have med at gøre for de fleste jf. stigmaet fra samfundet ift. stoffer især


Bare sådan i harm reduction øjemed, hvis andre i en lignende situation finder denne tråd, så håber jeg ikke det her er en gængs holdning? At en kvinde, hvis mand der lyver om sit kokainmisbrug og drikker til et punkt, hvor datteren lægger mærke til det, skal "kigge indad" og overveje om problemerne i virkeligheden ikke skyldes, at hun er lidt af en martyr?

Jeg synes det er helt bueno, hvis man som voksen person, der kun er ansvarlig for sig selv, vælger at dedikere sit liv til beruselse - dit liv, dine regler.
Men der er ingen andre der er forpligtiget til at leve med eller endsige bare prøve at forstå konsekvenserne af den livstil - mindst af alt partner og børn. Også selvom vedkommende ikke er et full blown narkovrag.

Der kan godt være andre aspekter i forholdet, der også trænger til et eftersyn, men hvis han ikke er villig til at blive clean for at få sit familieliv til at fungere, er der sgu nok heller ikke store chancer for, at han gider at lægge reelt arbejde i de finere nuancer af samlivets genvordigheder :lol:


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 30 okt 2020 22:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg er heller ikke nede med Nafets formulering i mine øjne er det manden der er problemet både mht uærligheden og endnu værre

“fordi vores store pige er begyndt at tale om at far drikker meget”.

Jeg ved selv hvor meget det har smadret mit liv at have en far som drak for meget, jeg var vel 10-11 år gammel da jeg første gang sad med hans ladte jagtgevær i munden og prøvede og få modet til at ligge pres nok på aftrækkeren med storetåen.

Uærligheden over for en partner kender vi vist alle os som har misbrug ind på livet, det høre til sjældenhederne at det helt undgåes, men når det begynder og påvirke ens børn så bør man stramme op for alvor.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 13 maj 2021 22:23 
Det er længe siden jeg skrev tråden. Har genbesøgt den idag, fordi jeg igår onsdag bad ham om at tage væk og finde ud af hvad han vil i sit liv.

Tirsdag tog han ud til en ven. Han kom sent hjem, men jeg ventede oppe. Jeg kunne se at han var påvirket. Jeg konfronterede ham og spurgte om han havde taget noget. Han sagde nej. Jeg spurgte om det var speed, da jeg har en veninde som har fortalt at den der ven altid har det. Han sagde nej. Så spurgte jeg igen om hvad pokker han så havde taget. Han indrømmede en bane Coke.

Alle de andre gange jeg har konfronteret ham, hvor han har set ud og været på samme måde, har han benægtet. Nu ved jeg at han løj. I forhold til øl, så begyndte han at skjule det for mig, efter jeg konfronterede ham med vores datters betragtninger. Men jeg er ikke dum. Og øl er ikke lugtfrit. Desuden ryger han fede hver dag og er begyndt at tage sit grej med om morgenen. Jeg har spurgt om han er begyndt at ryge før arbejde. Han siger nej, men jeg ved ikke længere hvad der er løgn eller sandhed.

Jeg har sagt til ham at den her kurs vil betyde vores brud. Ikke i dag, nok ikke om en måned, men på et tidspunkt får jeg nok af alle rusmidlerne og særligt løgnene. Så jeg har bedt ham tænke over hvad det egentlig er han vil med sit liv, og hvem han vil være.

Jeg ved ikke hvor han er eller hvem han taler med, men jeg håber han er klog nok til rent faktisk at tænke over situationen. Men jeg frygter at han bruger tiden på at tage endnu flere stoffer bare fordi han kan.

Jeg ved ikke hvad det ender med, men jeg er ked af det og fyldt af en tomhed og smerte der hvor tilliden skulle være.

Jeg går støtte af både min og hans mor, samt gode veninder.

Tak for alle jeres svar.


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 14 maj 2021 12:16 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Du har desværre nok ret i din formodning om han tager noget mere, det er som regel en misbrugers løsning på det scenarium du stiller op.
Det er jo sådan vi ofte håndtere problemer.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 16 maj 2021 15:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Forstår din bekymring, det står tydeligvis meget værre til end jeg havde opfanget og beklager mit indlæg tidligere havde ikke forstået situationens alvor.

Kan være han selvmedicinere grundet uforløst gammelt rod, eller bare fordi hans system er ude af balance og han kun føler sig "normal" når han er påvirket.

Mange har haft rigtig god erfaring med at bruge adaptogener til at få systemet tilbage på kurs. De modvirker bl.a. også cravings til stimulanser (coke/speed) mm. og gør at man begynder at fungere lidt mere som man gjorde inden man begyndte at tage stoffer. Er det mest gammelt "rod" kan psykedelisk terapi (svampe/ayahuasca) være effektivt.

Tillader mig at komme med en udtalelse fra en som også døjede med misbrug, med vedkommendes tilladelse selvfølgelig.

"Tusinde tak for rådet! Det må jeg sige har prøvet mange forskellige vitamin piller osv osv og healing og jeg skal komme efter dig. Men det der, det virker sgu

Har fået en hel anden energi og mit overskud igen ! Det er ligesom om det lige var det der manglede oppe på øverste etage, føler mig ikke så deprimeret mere, som de andre gange jeg har prøvet at stoppe og føler jeg har nemmere ved at snakke med kollegaer og også bare generelt . Dem bliver jeg lige ved med at æde et stykke tid endnu hvertfald"

Han blev anbefalet at købe: Bacopa, rhodiola , ashwagandha og mucuna.

Jeg har selv døjet meget med misbrug af forskellige slags, og bruger denne blanding selv og ville ikke være foruden det. Kunne heller ikke holde mig på måtten uden må jeg nok erkende.


Har også en non-profit gruppe som laver blandinger som disse kaldet adaptocure og et harm-reduction initiativ mht. stofbrug kaldet RIHNSE begge er til at finde på Facebook.

Igen undskyld for min tone i det første indlæg, havde nok selv lidt skygger i klemme som støjede lidt for hvad du egentlig skrev


Senest rettet af ...,,.., 07 jun 2021 14:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 19 maj 2021 23:48 
Nafets skrev:
Forstår din bekymring, det står tydeligvis meget værre til end jeg havde opfanget og beklager mit indlæg tidligere havde ikke forstået situationens alvor.

Kan være han selvmedicinere grundet uforløst gammelt rod, eller bare fordi hans system er ude af balance og han kun føler sig "normal" når han er påvirket.

Mange har haft rigtig god erfaring med at bruge adaptogener til at få systemet tilbage på kurs. De modvirker bl.a. også cravings til stimulanser (coke/speed) mm. og gør at man begynder at fungere lidt mere som man gjorde inden man begyndte at tage stoffer. Er det mest gammelt "rod" kan psykedelisk terapi (svampe/ayahuasca) være effektivt.

Tillader mig at komme med en udtalelse fra en som også døjede med misbrug, med vedkommendes tilladelse selvfølgelig.

"Tusinde tak for rådet! Det må jeg sige har prøvet mange forskellige vitamin piller osv osv og healing og jeg skal komme efter dig. Men det der, det virker sgu

Har fået en hel anden energi og mit overskud igen ! Det er ligesom om det lige var det der manglede oppe på øverste etage, føler mig ikke så deprimeret mere, som de andre gange jeg har prøvet at stoppe og føler jeg har nemmere ved at snakke med kollegaer og også bare generelt . Dem bliver jeg lige ved med at æde et stykke tid endnu hvertfald"

Han blev anbefalet at købe: Bacopa, rhodiola , ashwagandha og mucuna.

Jeg har selv døjet meget med misbrug af forskellige slags, og bruger denne blanding selv og ville ikke være foruden det. Kunne heller ikke holde mig på måtten uden må jeg nok erkende.

Har også en non-profit gruppe som laver blandinger som disse kaldet adaptocure og et harm-reduction initiativ mht. stofbrug kaldet RIHNSE begge er til at finde på Facebook.

Igen undskyld for min tone i det første indlæg, havde nok selv lidt skygger i klemme som støjede lidt for hvad du egentlig skrev


Tager du de fire “helsepiller” sammen og hvilken effekt syntes du de har? Står selv med et morfinmisbrug, som lige er skrottet kold tyrker, så leder efter noget til at mildne mine abstinenser.


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 21 maj 2021 13:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Bacopa mindsker opiatabstinenser da det her en mild men ikke afhængighedskabende effekt på opiodreceptorerne. Ashwagandha sænker kortisol og det stress der ofte er. Rhodiola giver mere energi og øger serotonin og humøret. Mucuna indeholder l-dopa som er en precursor for dopamin så det bliver omdannet til mere dopamin så ens cravings forsvinder og man får mere drive og motivation igen.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 22 maj 2021 20:25 
Nafets skrev:
Bacopa mindsker opiatabstinenser da det her en mild men ikke afhængighedskabende effekt på opiodreceptorerne. Ashwagandha sænker kortisol og det stress der ofte er. Rhodiola giver mere energi og øger serotonin og humøret. Mucuna indeholder l-dopa som er en precursor for dopamin så det bliver omdannet til mere dopamin så ens cravings forsvinder og man får mere drive og motivation igen.


Virker det, som beskrevet, på dig?


Top
  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 23 maj 2021 00:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Ja bestemt, har taget det i mange år on and off og kan tydeligt mærke de perioder jeg ikke er på det versus når jeg begynder igen. Du kan dosere ret højt på bacopa, ashwagandha men rhodiola er bedst at holde til max 1g og mucuna extract er ofte på 50 procent l-dopa så der skal man helst ikke over 150mg afhængig af vægt men kan tages 2-3 gange om dagen til gengæld.


Top
 Profil  
Svar med citat  
 Titel: Re: Tullebob
Indlæg: 23 maj 2021 03:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ashwaganda - 8-1500mg/dagligt

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan skrive nye emner
Du kan besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team