Bismann skrev:
Jeg er personligt ikke bange for likehuntere. Jeg er bange for at det dræber forummet, fordi indhold og kritisk stillingtagen erstattes men en ligegyldig afstemning/tilkendegivelse, om man kan lide et bestemt indlæg eller ej. Jeg er bange for at det forfladiger indholdet, der skrives, fordi man underbevist ikke ønsker at stødde nogen fra sig, der potentielt set kunne give en et like, og at vi derved taber den lidt specielæle jargon vi har herinde. Jeg er bange for at saglighed bliver målt på antallet af likes, og at man derved kan få opbygget troværdig på baggrund af dumsmarte kommentarer. Jeg er bange for hvordan likes, og måske endda i højere grad fraværet af potentielle likes, påvirker os som mennesker. Sidstnævnte gælder både ifbm. afhængighed af likes og mikrobelønninger, øget behov for konstant at blive bekræftet, de nærmest depressive tilstande udløst af fraværret af likes og helt generelt den absurde mængde fokus, som noget så ligegyldigt som likes kan optage.
Tak for et konstruktivt indlæg og tak til butten for at tage den her! See what i did there
Jeg følger godt det du siger, og det er helt sikkert hårdt for likehunters hvis de ikke får deres fix, men poster du så heller ikke facebook hvis du ikke regner med at det høster likes? Jeg tænkter lidt at dem der bliver depressive hvis de ikke får likes forlængst må have begået selvmord i det her samfund...
Jeg ser lidt like-funktionen som en sekundær funktion, hvor man kan tilkendegive at man har fået noget nyttigt ud af indlægget, eller sådan bruger jeg og en masse andre det i hvert fald på moderne forums den dag i dag? Jeg synes uden den mindste tvivl at jeg har fået noget gavnligt ud af funktionen på forummere hvor den er der, for hurtigt at kunne spotte de informationer man søger samtidigt med infinityscroll så kan man hurtigt får kværnet igennem nogle posts.