Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: svampe
Hvor mange gram mexicanske svampe skal der til for at få hallunicationer til en nybegynder, jeg har prøvet det 3 gange hvor jeg kun har taget 1 gram

Svar med citat  
 Titel:
Admin
Brugeravatar

Det er svært at sige. Det kommer meget an på hvilket strain det er og individuel tolerance. Prøv evt at spise 2-3 gram næste gang du tager det.

Mvh.

-Jimmy Carter

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1½-2 gram mexicanske should do the job.. :wink:

Svar med citat  
 Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det er dumt at tage psykedeliske stoffer, især svampe, blot for at få hallucinationer. Det er som at stikke hovedet frem og bede om lussinger.

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
:yeah:

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ali skrev:
Det er dumt at tage psykedeliske stoffer, især svampe, blot for at få hallucinationer. Det er som at stikke hovedet frem og bede om lussinger.

Var det ikke også hvad du selv startede med at ville opnå gennem psykedelika?

Svar med citat  
 Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Odden skrev:
Ali skrev:

Var det ikke også hvad du selv startede med at ville opnå gennem psykedelika?

Præcis, og jeg fandt ud af at det var noget af det værste jeg har gjort - dette er specielt rettet mod svampe.

Jeg fik en del lussinger, og det lærte jeg noget af. Man skal igennem nogle oplevelser for at fatte det, men det skader ikke lige at bruge pegefingeren alligevel.

Nu er han advaret - hvad han så gør, kan vi ikke rigtigt gøre noget ved.

Senest rettet af syreperlen 17 apr 2006 17:39, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ok, det er i orden du giver ham advarslen. Men du slap jo selv godt igennem det. Så mon ikke man bare skulle lade drengen finde ud af det selv.. Og se hvor det fører ham?;)

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Odden skrev:
Ok, det er i orden du giver ham advarslen. Men du slap jo selv godt igennem det. Så mon ikke man bare skulle lade drengen finde ud af det selv.. Og se hvor det fører ham?;)

Jeg slap godt nok fra at putte min hånd på den varme kogeplade som 3-årig, så mon ikk bare jeg skulle lade drengen prøve at lægge hans egen hånd på kogepladen og se hvor det fører ham hen? :?

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Nu er han blevet advaret. Og ja, man lærer fanme først hvad smerte fra en varmkogeplade betyder når man selv har stukket hånden på den en enkelt gang.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Odden skrev:
Nu er han blevet advaret. Og ja, man lærer fanme først hvad smerte fra en varmkogeplade betyder når man selv har stukket hånden på den en enkelt gang.

Man behøves ikke KUN lære af egne fejl. Man kan lære af andres.

Råd kan være gode.

Men i har begge fat i en point, tror dog Ali's er mest HR. :twisted:

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg tvivlede ikke på Ali's andet udsagn, da hans moraliserende nej-sigen blev til blot en løftet pegefinger. Den holdning støtter jeg. Det er fint at advare, og fortælle om faremomenter, men jeg synes heller ikke det er forkert at lade folk lære af deres egne erfaringer. Og så hvis der er brug for hjælp så kan de altid spørge til jo.
Jeg er ret modstander af den der holdning at "det har vi erfaret, det er forkert og farligt", det er jo den holdning meget af den Ban Alt mentalitet bygger på... hehe Lidt sort på hvidt, jeg ved det, men i forstår!
I svin!

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg er skræmmende nok enig med Odden. Jeg tror jeg er ved at blive bøsse.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kan skam godt forstå dig Odden. For som du siger det der med "ban det pga. det er så farligt har vi hørt/læst" er så plat. Det er jo den stil USA kører mht. de fleste stoffer.

Lad ham da røre den kogeplade og finde ud af det selv så. :twisted:

Svar med citat  
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Men formålet med forummet er trods alt at dele erfaringer for at undgå at folk kommer til skade...

Så holder det vel ikke helt at sige at det er bedre bare at lade folk lære det på den hårde måde.

Jeg synes ikke helt man kan sammenligne det at fortælle om sine egne erfaringer med forbudspolitik.

Senest rettet af acidDreamer 17 apr 2006 19:29, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Jeg er skræmmende nok enig med Odden. Jeg tror jeg er ved at blive bøsse.

Nice :)

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

acidDreamer skrev:
Men formålet med forummet er trods alt at dele erfaringer for at undgå at folk kommer til skade...

Så holder det vel ikke helt at sige at det er bedre bare at lade folk lære det på den hårde måde.

Det kunne jo være at pladen var slukket, og så gjorde det ikke ondt på manden. Derved er HR opfyldt og han har selv lært at røre ved en slukket pande ikke gør ondt. :D

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

acidDreamer skrev:

Fatter du ikke det er en mellemting mellem fuldstændig moraliseren og fuldstændig uden guidelines jeg siger er godt?

At det er ok at advare og dele erfaringer, uden at man behøver at lave love og regler og moralisere ud fra egne erfaringer, men rent faktisk lader folk prøve lidt selv...

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Citat:
Jeg synes ikke helt man kan sammenligne det at fortælle om sine egne erfaringer med forbudspolitik.

Hvis du rent faktisk læser hele tråden, vil du se at det eneste jeg reagerer imod er Ali's første svar herinde, hvor han rent faktisk siger klart imod den holdning som psychdolically viser. Og jeg stiller et simpelt spørgsmål for at klargøre nogle ting, og derefter er jeg sådan set enig. Ali siger jo netop det bare er en advarsel, og det kan jeg ikke være uenig i...

Svar med citat  
 Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Ok, det er i orden du giver ham advarslen. Men du slap jo selv godt igennem det. Så mon ikke man bare skulle lade drengen finde ud af det selv.. Og se hvor det fører ham

Men her siger du jo at det egentlig ville være bedre at lade drengen finde ud af det selv i stedet for advare ham. Det er for mig at se helt i modsætning til hvad psychedelia går ud på.

Hvis jeg skal prøve at følge dig i forhold til det moraliserende så burde Ali måske i sit første indlæg have begrundet sit synspunkt med sine egne erfaringer.

Jeg synes ikke man skal afholde sig fra at komme med advarsler af frygt for at virke moraliserende (selvom det bedste selvfølgelig er at formulere sig på en måde der ikke virker moraliserende, men i stedet får baggrunden for ens udsagn med)

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]