Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Har lige læst i BT. at Sundhedsstyrelsen er bekymret over, at jointpapir sælges legalt, sender et forkert signal, synes korsfareren M. Sindballe.

Partiet Venstre overvejer nu, om der skal lovgives!!

Jeg kan godt se, at der er et stort problem i denne sag. Nemlig forbuddet mod cannabis i sig selv! Et stof, der er langt mindre skadeligt end alkohol.

Har jeg ret eller har jeg ret???

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fra "bekymret over, at jointpapir sælges legalt, sender et forkert signal" til at gøre "joint"-papir ulovligt er der heldigvis et godt stykke.
Desuden har vi i DK ikke tradition for at forbyde redskaber der kan bruges til nok så ulovlige handlinger (i modsætning til færøerne (eller finland, kan ikke huske det)), så det har nok meget lange udsigter, om nogen :)

Senest rettet af simpzon 17 okt 2006 13:56, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!

Tja, det er vel et lidt tvetydigt signal at sende, at det er lovligt at sælge rygeudstyr som bong'er tjubang'er og jointpapir, men hash i sig selv er ulovligt. Jeg mener... hvis de ikke vil have man skal ryge hash, hvad skal man så med jointpapir eller en bong for den sags skyld. Hvad lovgivningen angår synes jeg den diskussion har været oppe en del gange.

Svar med citat  
 Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Er artiklen online nogen steder?

Svar med citat  
 Titel: Jointpapir
Savner måske en smule oprørsstemning.

Jeg er 54 år gammel, har røget siden jeg var 17 og er snart træt af at sidde inde i "skabet " og gøre det.

For nogle år siden var der en opblødning, Christiania, hashklubber og en afslappet retspraksis.

Det er sandelig bombet i smadder af den nuværende Regering.

Svar med citat  
 Titel: Jointpapir
Er online på http://www.bt.dk

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hmm, tror ikke det bliver så let for dem at forbyde det :) - håber jeg hvert fald ikke! :roll:

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
den ligger her Kiosker sælger hashpapir i børnehøjde
Det er dog vist en sandhed med modifikationer at det bliver solgt i børnehøjde, højden passer jovist, men det står trods alt bag disken sammen med smøgerne og sprutten, som de kære små forhåbentlig heller ikke umiddelbart har adgang til. Eller sådan foregår det på de her kanter, hvordan det står til med 'færdigrullet hashpapir' i kbh har jeg ingen anelse om :)
Om dansk politik er blevet så populistisk og sensationslysten at denne journalistiske 'afslørelse' kommer til at flytte noget lovgivningsmæssigt, kan man så kun med god grund frygte :roll:

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well, så skulle de vel også forbyde slag af de "små" ritzler pakker ? Det kan jo også bruges til joints.. selv om det store er bedre efter min mening ;)

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
man kan jo også bruge det til at ryge lovlige urter som eksempelvis den lærkesporer der gror over det meste af landet.

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

De kan sguda ikke gøre papir med lim på ulovligt?

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Slå nu koldt vand i blodet - det er en freaking avisartikel, ikke et lovforslag. Og jo, man kan lave love for alt :)

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

den gamle mand skrev:
Har lige læst i BT. at Sundhedsstyrelsen er bekymret over, at jointpapir sælges legalt, sender et forkert signal, synes korsfareren M. Sindballe.

Jeg kan godt se, at der er et stort problem i denne sag. Nemlig forbuddet mod cannabis i sig selv! Et stof, der er langt mindre skadeligt end alkohol.

Der vil altid være folk, der prøver og flere steder i USA er lignende forbud allerede indført. Her er diverse "smoking paraphernalia" faktisk forbudt, og for nylig blev Cheech Marin (fra Cheech & Chong duoen) straffet for at sælge bonger.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Malkavian skrev:
den gamle mand skrev:

Der vil altid være folk, der prøver og flere steder i USA er lignende forbud allerede indført. Her er diverse "smoking paraphernalia" faktisk forbudt, og for nylig blev Cheech Marin (fra Cheech & Chong duoen) straffet for at sælge bonger.

Det var da vist Chong. Men mon ikke vi får lov at beholde papirerne, der er trods alt bandarole på så de spytter vel lidt i statskassen.

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men jeg gad godt se, hvis de egentlig tog det op som et lovforslag. Regeringen ville nok blive overrasket over den reaktion, de ville få de håndrullende tobaksrygere. ;)

Svar med citat  
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Jeg er håndrullende tobaksryger, men sjældent har jeg brugt jointpapir til mine smøger eller set andre gøre det samme. Ofte har jeg derfor overvejet, om jointpapir rent faktisk sælges og anvendes til andet end joints? Den officielle holdning må være, at ja, kingsize rizla er hjemmekrøllernes alternativ til 100-cigaretter og er udelukkende lavet til tobaksrygere, men hvordan forholder det sig i virkeligheden? Nogen der rulller smøger med Smoking, OCB etc.?

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nashet skrev:
Jeg er håndrullende tobaksryger, men sjældent har jeg brugt jointpapir til mine smøger eller set andre gøre det samme. Ofte har jeg derfor overvejet, om jointpapir rent faktisk sælges og anvendes til andet end joints? Den officielle holdning må være, at ja, kingsize rizla er hjemmekrøllernes alternativ til 100-cigaretter og er udelukkende lavet til tobaksrygere, men hvordan forholder det sig i virkeligheden? Nogen der rulller smøger med Smoking, OCB etc.?

Jeg er tidligere håndruller, og jeg har faktisk rullet med Smoking. Men det nu mest fordi, jeg løb tør for de små Rizla. ;)

Men de små Rizla er også gode at rulle joints med.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Kjær skrev:
Jeg er tidligere håndruller, og jeg har faktisk rullet med Smoking. Men det nu mest fordi, jeg løb tør for de små Rizla. ;)

Men de små Rizla er også gode at rulle joints med.

Ja, jeg har også leget lidt med tobakjoints, men det har mest været for sjov eller som du også skriver, af mangel på Rizla.

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Jeg havde en periode på næsten et år hvor jeg røg hjemmerullede cigaretter, og jeg brugte altid king size papir..
Jeg lavede altid mine smøger med et filter, for er der noget jeg hader er det tobak i munden..
Og et filter i en lille rizzlasmøg er noget pjat.. Så er der ikke plads til tobakken...

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

flex skrev:
Jeg havde en periode på næsten et år hvor jeg røg hjemmerullede cigaretter, og jeg brugte altid king size papir..
Jeg lavede altid mine smøger med et filter, for er der noget jeg hader er det tobak i munden..
Og et filter i en lille rizzlasmøg er noget pjat.. Så er der ikke plads til tobakken...

Et år ? :shock: - Well jeg gør det en gang imellem.. bare for at øve mig i at lave joints :).

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]