Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 18:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej kogere.. :D
jeg sidder lige midt i et projekt om hash, og jeg har tænkt mig at lave et forsøg, hvor jeg putter en fedtklump ned i noget acetone, for jeg har nemlig hørt at der er acetone i hash, og at det nedbryder fedtet i hjernen. er det rigtigt ? for jeg kan nemlig intet finde om det på nettet. hvis i ved noget om det, eller bare har nogle links ville jeg blive rigtig glad (:

peace, love and harmony

Svar med citat  
 Titel:
Medlem

nej hash nedbryder ikke noget i hjernen.. når man bruger acetone til nol udtræk, fordamper acetone 100% væk igen

Svar med citat  
 Titel:
hmm okay.

men hvis hash ikke nedbryder noget i hjernen, hvordan kan det så være at ens hukommelse og motorik bliver nedsat? der må da være et eller andet der forsvinder. eller hvad ? :s

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Du burde kunne finde noget god information her http://malkavian.topskud.dk/

Svar med citat  
 Titel:
Medlem

det er ens hjerne celler der bliver lidt bedøvet.. de vågner op igen efter en lang hash pause. hash er længe i fedtvævet

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
eViL hAxxOr skrev:
hmm okay.

men hvis hash ikke nedbryder noget i hjernen, hvordan kan det så være at ens hukommelse og motorik bliver nedsat? der må da være et eller andet der forsvinder. eller hvad ? :s

Jeg tror du forveksler hash med alkohol, men prøv at læs malkavians dokument, det der linkes til oven over, den er rigtig informativ :)

Held og lykke med projektet

Svar med citat  
 Titel:
Flueknepper kongen

Alkohol opløser bestemt heller ikke fedtvæv i hjernen, Khazim.

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ikke acetone i hash. Der er olie fra cannabisplanten.

Grunden til at THC (det aktive stof i alle psykoaktive cannabisprodukter) nedsætter hjernefunktionen, er dets sløvende virkning. THC er nemlig en del af stofgruppen "depressanter". Denne gruppe udgør en række narkotiske stoffer som alle nedsætter funktionen i nervesystemet. Deraf hjernen.

Når man indtager THC, vil det blive optaget i blodet og til sidst nå cannabinolreceptorerne som bl.a. er rigt repræsenteret i det område af hjernen der bliver kaldt Hippocampus.
Hippocampus har en vigtig funktion i forbindelse med vores hukommelse, og når THC'en så går ind og påvirker denne del af hjernen, bliver vores hukommelse naturligvis dårligere.

Gav det mening?

Læs evt. det her og det her.

Svar med citat  
 Titel:
Kammerat Hvirvelvind skrev:
Der er ikke acetone i hash. Der er olie fra cannabisplanten.

Grunden til at THC (det aktive stof i alle psykoaktive cannabisprodukter) nedsætter hjernefunktionen, er dets sløvende virkning. THC er nemlig en del af stofgruppen "depressanter". Denne gruppe udgør en række narkotiske stoffer som alle nedsætter funktionen i nervesystemet. Deraf hjernen.

Når man indtager THC, vil det blive optaget i blodet og til sidst nå cannabinolreceptorerne som bl.a. er rigt repræsenteret i det område af hjernen der bliver kaldt Hippocampus.
Hippocampus har en vigtig funktion i forbindelse med vores hukommelse, og når THC'en så går ind og påvirker denne del af hjernen, bliver vores hukommelse naturligvis dårligere.

Gav det mening?

Læs evt. det her og det her.

Ja, bortset fra at THC er et hallucinogen/psykedelika, og ikke en depressant, selvom det kan udløse depressant lignende symptomer hos nogle brugere.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
op til flere kilo/litere w.e om dagen..

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!

Anonymous skrev:
Ja, bortset fra at THC er et hallucinogen/psykedelika, og ikke en depressant, selvom det kan udløse depressant lignende symptomer hos nogle brugere.

Den eneste grund til at kan ikke klassificere THC som en depressant er fordi det ikke har nogen direkte virkning på det autonome nervesystem, der har at gøre med vejrtrækning og ikke direkte indvirker på autoneuroner i rygmarven. Men den psykiske virkning kan omend meget sidestilles depressanter, hvis man kigger på symptomer som langsom, grødet tale, problemer med koordination og en generel sløvende/hæmmende virkning. At stille det i klasse med psykedelika o.lign. er IMO en lige lovlig stor mundfuld, da symptomer af den karakter meget sjældent ses. Så burde amfetamin også være et psykedelika.

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Treasure skrev:
Anonymous skrev:

Den eneste grund til at kan ikke klassificere THC som en depressant er fordi det ikke har nogen direkte virkning på det autonome nervesystem, der har at gøre med vejrtrækning og ikke direkte indvirker på autoneuroner i rygmarven. Men den psykiske virkning kan omend meget sidestilles depressanter, hvis man kigger på symptomer som langsom, grødet tale, problemer med koordination og en generel sløvende/hæmmende virkning. At stille det i klasse med psykedelika o.lign. er IMO en lige lovlig stor mundfuld, da symptomer af den karakter meget sjældent ses. Så burde amfetamin også være et psykedelika.

Hash er meget psykedelisk, det har selvfølgelig også depressant virkning, dog har det kun denne på mig, hvis det er indica skunk eller hash lavet af indica, alt sativa har en opløftende psykedelisk virkning på mig og ved høje doser, går og snakker jeg lidt sjovt, så at kalde hash psykedelisk, kan man sagtens.
Men at kalde amfetamin for et psykedelika er da halv-langt ude. Dog kan man få syns og høre forstyrrelser på meth.

Det med at hash skulle opløse fedtet i hjernen. Nej det gør det ikke, idet at det er olier man ryger for at blive skæv, hvis hash kunne opløse fedt, vil det ikke kunne ryges, da det ville opløse sig selv. Man skal have fat i et , ret mig endelig hvis jeg tager fejl, upolært opløsningsmiddel for at kunne opløse fedt, ligesom når man trækker nol, man opløser olien i et opløsningsmiddel, f.eks butan og fordamper derefter opløsningsmidlet for at efter lade olien. Håber jeg har sagt det rigtige.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
...så at kalde hash psykedelisk, kan man sagtens.

Ja, det kan man muligvis, men at sige:
Schizophreniak skrev:
Hash er meget psykedelisk
er måske lige i overkanten? Meget psykedelisk ligefrem? Jeg vil kalde det meget lidt psykedelisk, omend en smule under de rette omstændigheder. Men i forhold til svampe vil jeg langt fra betegne det som "meget psykedelisk".

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Svampe er så psykedelisk at jeg er 100% sikker på at få visuals, de er der kun nogle gange når jeg ryger hash og det er mest bare lys og skygger der spiller mig et pus.

Men ja, hash er meget psykedelisk i mine øjne. Hvis jeg f.eks sidder på et LSD trip og mangler lidt mindfuck og nogle visuals, så ryger jeg hash eller skunk, det forstærker så LSD virkningen, altså det aktiverer kemikalier i hjernen som forstærker effekten af de kemikalier som LSD har sat i gang. Dermed er hash også psykedelisk, jeg har tit langt ude psykedeliske tanker på hash og det fede ved hashen er netop at man ikke bliver mindfucked af det, det bliver man jo af LSD og SVAMPE som er ekstremt stærke psykedeliske stoffer.

Hash åbner jo op for mange kanaler. Jeg tegner bedre når jeg er skæv, jeg skriver bedre, jeg tænker bedre og jeg er mere klar på at diskutere filosofi, mysticisme og selv politik, når jeg er skæv. Ikke fordi der er noget psykedelisk i det, men en bevidsthedsudvidende er let at mærke.

På høje doser sativa skunk har jeg ligefrem OEV's til tider meget intense, men det kan også være at min hjerne bare er en stor åben dør.

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!

Men fordi hash booster dit LSD trip er jo lidt et vagt grundlag at klassificere det som et psykedelikum også. Hvis du er på LSD og tager lattergas får dit trip også et boost, men lattergas er ikke noget psykedelikum, det er et anæstetikum.

Jeg vil give dig ret i, at hash kan ændre ens tankegang og sætte ens tankemønstre i en mere analyserende og overvejende arbejdsgang, men det behøver nu ikke umiddelbart at have noget med den klassiske definition af et psykedelikum at gøre. Jeg ved at den oversatte betydning af "psykedelisk" er at åbne/udvide bevidstheden, men jeg vil nu stadig mene, at for at noget kan klassificeres som et psykedelikum giver det samme symptomer som lys/lyd-forstyrrelser og f.eks. synæstesi.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]