Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 17:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Jep da det ikke er helt tid for skunk der hvor jeg kommer fra endnu, så bliver vi nød til at blande god hash i vores philly blunts (staveplade), og som overskriften siger skal det ristes for evt nikotin?og mister tobaken smag ved det? Mange tak på forhånd :) !

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

HEJ skrev:
Jep da det ikke er helt tid for skunk der hvor jeg kommer fra endnu, så bliver vi nød til at blande god hash i vores philly blunts (staveplade), og som overskriften siger skal det ristes for evt nikotin?og mister tobaken smag ved det? Mange tak på forhånd :) !

Efter min erfaring er phillytobakken mildere hvis den er ristet lidt først. Så vidt jeg ved indeholder den en del nikotin. Smag er der masser af, hvis blot du ikke skamrister tobakken.

God fornøjelse!

Svar med citat  
 Titel:
Ok mange tak for svaret, så der er alså nikotin i den? og den skal bare sølvpapirs ristes som alm cigaret tobak? for vil ALDRIG udsættes for en nikotin nedtur eller hva man nu kalder det for har hørt det skulle være ret så ubehagelig! men nok om det er der andre der har gode råd om vejledning? så bare fyr løs:D

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har kun røget philly med en erfaren philly-ryger, og han ristede altid tobakken i sølvpapir. Ikke så meget, bare så det var tørt. Jeg må indrømme at jeg ikke har prøvet en philly hvor tobakken ikke var ristet, men de phillys jeg har røget har været utroligt milde og behagelige i smagen - så det kan ihvertfald ikke skade at riste tobakken (mildt).

Det er dog lidt besværligt at få tobakken ud, men en lang spids genstand kan gøre underværker (en lang pincet er optimal).

Svar med citat  
 Titel:
Ok jeg har tømt selve cigaren, så det er ordnet! men jeg skal bare sølvpapir riste tobakken mildt!? og hva så med selve cigar hylsteret skal jeg bare riste det som man nu rister smøger?

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

HEJ skrev:
Ok jeg har tømt selve cigaren, så det er ordnet! men jeg skal bare sølvpapir riste tobakken mildt!? og hva så med selve cigar hylsteret skal jeg bare riste det som man nu rister smøger?

Du skal ikke riste selve hylsteret, kun tobakken. Som sagt bare til det er helt tørt, det skal altså ikke bong-ristes!!

Svar med citat  
 Titel:
Ok skal bluntwrap så ristes? (måske dumt spørsmål, men vil bare være sikker)

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Nej. Fylder du tobak i (ikke liiige det bedste at gøre imo) så skal den selv ristes. Men man plejer dog at fører lflammen rundt om efter den er lukket grundigt og stramt så den er smal. Nogen ruller dem koniske (Der af cone, altså jointformede) meeen det er nu ikke nødvendigt. Synes det smager bedre hvis den er godt stram i begge ender. Og smal.

Svar med citat  
 Titel:
personligt bruger jeg ciggarettobaks i dem, og smider cigartobakken væk..

Hylsteret er nok til at du får en god smag.. - og med en ristet gul kings i, så er det bare MMHHHMMMMHHH <3

har også prøvet at riste tobakken fra en phillie, og så bruge det i en normalt joint.. der fandt jeg ud af at cigartobakken i det hele taget ikek smager så godt, det er kun hylsteret :)

mine 5 cent..

Svar med citat  
 Titel:
Jeg regner med at bruge den tobak der sidder i cigaren fra start (rister self) for at forstærke smagen! Men synes i jeg skal bruge cigaret tobak der ikk smager af noget efter ristning?

Svar med citat  
 Titel:
HEJ skrev:
Jeg regner med at bruge den tobak der sidder i cigaren fra start (rister self) for at forstærke smagen! Men synes i jeg skal bruge cigaret tobak der ikk smager af noget efter ristning?

Hva synes i jeg skal bruge? cigar tobaken eller cigaret (orange kings, eller en eller anden for for light)

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Anonymous skrev:
personligt bruger jeg ciggarettobaks i dem, og smider cigartobakken væk..

Hylsteret er nok til at du får en god smag.. - og med en ristet gul kings i, så er det bare MMHHHMMMMHHH <3

Jeg ved ikke hvor små de phillies du ryger er, men dem jeg har prøvet er ret store, og bliver bestemt ikke fyldt af én sølle smøg. Det afhænger naturligvis af hvor meget tobak man fjerner fra philly'en, men jeg vil da tro at der er plads til de første 3-4 smøger i sådan en satan...

HEJ skrev:
Hva synes i jeg skal bruge? cigar tobaken eller cigaret (orange kings, eller en eller anden for for light)

Jeg har haft stor success med at kombinere - altså tilføje 1-2 ristede smøger, og samtidig bruge en god del ristet philly-tobak. Det giver en god smag, der ikke bliver for overvældende pga. de ristede smøger.

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Efter at have læst hvad jeg har skrevet så må jeg nok hellere lige uddybe hvad det er jeg mener når jeg siger at "putte tobak i ikke liiige er det bedste imo". Så mener jeg at der hører urt hjemme i sådan en. Og jo mere tobak du putter i en hver form for ryge-pind jo mindre plads er der til skunk/pot. Så skal man selvf lige vurdere hvor stærk urten er inden :D

Mecka said it. Dem han tænker på er nok de større (de er fanme store!), men der findes også mindre phillys hvilke jeg tror i andre tænker på. De store tager en krig af komme igennem.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]