Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 13 år..
hej.

Jeg er 13 år, og jeg har meget lyst til at prøve at ryge hash. Jeg kan nemt få fat i dat :whogives:

anyways. Jeg tænkte på om der er nogle 'minusser' ved at prøve det i den her alder?

Svar med citat  
 Titel: Re: 13 år..
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
vent nu bare til du kommer i efterskolalederen i det mindste. det er ikke alle konkurrencer hvor det er en fordel at komme først.

Svar med citat  
Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg startede med cannabis i din alder. Jeg vil anbefale dig at vente med at prøve til du er lidt ældre.

Alle de dårlige ting mit tidlige hashforbrug har medført, overstiger klart de positive.
Som 13 årig bør du holde dig fra alle rusmidler.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er rigtig rart at se du forhører dig herinde inden du kaster dig ud i det :)

Jeg giver til hver en tid de andre ret, du behøver på ingen måde skynde dig med at prøve det.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Ja, som sagt: Hold dig fra det i den alder! Du kan tidsnok nå at prøve at ryge når du bliver lidt ældre. Ingen grund til at skynde sig med det! Du er i en alder hvor du udvikler dig meget, så det ville være dumt at begynde at forstyrre det med rusmidler.

Nyd din unge alder, og vent til du er blevet en del ældre hvis du absolut vil prøve det.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestjylland
Startet selv meget tidlig, og hvorfor ryger hash når det i forvejen er så "nemt" og sjovt at være 13 :), gem det til du bliver voksen og kedelig :D
..
Jeg syndes du skal vente, er vil altid være minusser nu tidligere man starter..
Nu kender jeg dig ikke, men hvis du er ligesom mig da jeg var 13, så er skolen nok ikke det sjoveste. MEN du kommer til at fortryde, hvis du ryger dig gennem folkeskolen når du engang bliver ældre. Er selv "kun" 16 og jeg ville virkelig ønske jeg havde hold mig fra det i folkeskolen.

Ved ikke om det er bevist, men for mit, og mange af mine kammeraters vedkommende, så ødelagte det meget af skolen.
Så jeg syndes ikke det er en god idé. ( Og husk når folk her inde fra giver dig råd, så kommer det sansynligvis fra nogle der har røget hash et par gange før ;) :peace: )

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Ved ikke om det er videnskabeligt bevist, men som sagt kan hormonerne godt forstyrres når man er i den alder hvor der foregår mest i kroppen, kender selv nogle personer der startede i en tidlig alder og de er den dag idag, hæmmet i vækst - sådan generelt set. Ved dog ikke om det kan være stoffernes skyld, men det virker jo sandsynligt.
Hash det sløver også meget, dengang jeg selv gik i folkeskole var det skyld i at jeg aldrig kom i skole og ikke orkede noget.
Det er op til dig selv at vælge om plusserne opvejer de minusser jeg har nævnt og dem du selv spekulerer på.
- Men jeg ville selv kraftigt advare dig imod det, vent nogle år. Det har aldrig skadet nogen at vente :) Tværtimod

Svar med citat  
Jeg er selv 16 år, har røget siden et par måneder efter jeg fylde 15. Det er en tidlig alder jeg selv begyndte, men dog har jeg styr på mit forbrug. Det at ryge hash virker meget individuelt og kan gøre dig meget sløv. Jeg er selv en aktiv person, der lever et aktivt og langt fra dovent liv. Du bør nok vente til efterskolealderen som der allerede er blevet sagt før, og jo længere du venter jo bedre. Hvis man begynder i en alt for tidlig alder stiger dit misbrugspotentiale også drastisk. Udover det vil du måske også opleve at pusherne tager røven på dig, siden du bare er "en lille lort" i deres øjne.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]