Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Jeg ved ikke om det er relevant, at skrive her, men kunne ikke finde andre sider, hvor det er passende at spørge om dette om.
Sagen er den, at en af mine veninder fik en OD på fantasy for nyligt, hun er dog i dag okay.

Det hele problemet lyder på, er at ham som solgte stoffet til min veninde, bevidst sørgede for at hun fik en OD.
Min veninde havde ikke prøvet fantasy før, og var i forvejen blæst på ecstasy, da hun blev spurgt om hun ville købe et shot fantasy.
Uden videre omtanke købte hun det, hvortil en anden gæst kort kommenterede, at det var et stort shot. Min veninde blandede det derfor op i sin drink, og drak det.
Da ham der solgte det, så dette, råbte han til hende, at nu virkede det ikke, og hun ville blive nødt til at købe et til, for at det skulle virke.
Mit veninde købte det så, og drak det rent.

Efter hun havde drukket det, kom hende og 'pusheren' op at skændes, da de egentlig ikke bryder sig yderligere om hinanden.
Min veninde følte sig stadig ikke blæst, og spurgte om hun ikke kunne købe det sidste efter skænderiet.
Uden indvendinger solgte han det til hende.
5 minutter senere besvimede min veninde pga. det, og kom på intensiv.

Da jeg hørte det, ringede jeg til ham og gik fuldstændig amok over at han ikke havde sagt til hende, at det var for meget og at hun ikke måtte blande det med alkohol. Det skal lige nævnes, at han har prøvet fantasy MANGE gange før, og vidste udemærket godt at 3 shots var ALT for meget.
Hans kommentar til dette var; 'Det var ikke meningen, at hun skulle på hospitalet, jeg ville bare have hende til at sove 3-4 timer, fordi hun var så træls at høre på'.

I mine ører betyder det, at han udemærket godt vidste det var for meget - han var bare ligeglad!
Et par uger senere forsøgte han igen, at sælge fantasy til en 17-årig pige, som ikke havde prøvet det før.

Lige pt. er han blevet varetægtsfængslet pga. fantasybesiddelse, og der er en chance for at min veninde vil blive kontaktet af politiet, så nu spørger jeg jer;

Vil det være at stikke ham, hvis hun oplyser hvem der solgte fantasy til hende?

Personligt synes jeg, at det er okay, da han render og sælger fantasy til alle, uden at tænke på alder, eller uden at guide dem i at tage den rigtige dosis, og uden omtanke for om de i forvejen er påvirket.
Min veninde, derimod, har betænkeligheder med at stikke ham, da hun siger at det jo var hende selv der valgte at tage det, selvom hun var blæst i forvejen.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sikke en uansvarlig pusher du omtaler. Er glad for at høre din veninde har det godt.

Det er svært at give dig et endegyldigt svar på om i skal prøve at få ham dømt, men et sted virker det ikke helt forkert når han handler som han gør.

Er der ikke andre muligheder i at forhindre ham i det han laver? Nu snakker jeg selvfølgelig ikke vold og den slags.

Svar med citat  
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
..............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 17:45, rettet i alt 1 gang.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg mener, at de begge to er lige skyldige i situationen. Hvis hun kender fantasy så godt, er hun jo en idiot når hun alligevel tager hvad hun ved er en overdosis.
Pusheren er en idiot fordi han sælger får at få sine kunder til at holde kæft, uden videre moral.
Så de skal begge have et los i røven og lære at tage vare på sig selv og sine næste.

Svar med citat  
Jeg tror du har misforstået noget.
Min veninde vidste ikke noget om fantasy - han gjorde.

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hov ja undskyld... jeg havde overset et "ikke" i din sætning, hehe.
Men i kan måske tackle problemet selv, uden at inddrage ordensmagten. Simpelthen konfrontere jeres "ven" og fortælle ham et og andet om hvor nederen han er.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Det er op til din veninde, eftersom det er hende der har et udestående med ham. Hvis du gjorde det ville det måske kunne kaldes 'at stikke'. Men jeg synes at 'øje for øje'-reglen gælder her! Hun må selvfølgelig være bevidst om hvad konsekvenserne kan være for hende, ved at melde ham - og tildels også hvad de vil blive for ham. Er hun parat til, at han skal i spjældet foreksempel?

I kan også tage en ALVORLIG snak med ham, og gøre klart hvordan i ser på hans handlinger. Sige: Sådan noget gør man fandme ikke, næste gang vi hører at der sker noget lignende, bliver du meldt. Det ser jeg som en ret modig løsning, og man behøves ikke altid politiet, hvis man kan klare den selv.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ja, det ville det. Men om det er moralsk forsvarligt er op til din veninde. Hun ville selv have det, og havde ikke hjernen med sig. Hun spurgte ikke om råd, og dette har forhåbentligt været en lærerstreg.
På den anden side er pusheren uansvarlig. Hun må gøre op med sig selv om hun vil skælde ham ud, eller bringe ham i knibe.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

To ting:

Louise E skrev:
Uden videre omtanke købte hun det ....

Louise E skrev:
Vil det være at stikke ham, hvis hun oplyser hvem der solgte fantasy til hende?

Din veninde er et fjols, for ikke at sige en komplet idiot. Måderne hvorpå dette er sandt er mange, og hun bør selv regne de mange måder ud i en stille, meditativ stund.

Ja, det er at stikke pusheren, men han har fortjent det, da han selv er et rigtigt dumt møgsvin, der udsætter andre for fare. Bevares, han kan ikke kende folks tolerans, men han kan næppe have været i god tro her. So by all means ... rat him out. Så slipper I også for at arrangere et ulovligt tæskehold, der kan brække så mange knogler i hans krop at han forstår omfanget af sin forbrydelse.

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
han skal bustes! imo..

"det var ikke meningen hun skulle på hospitalet, jeg ville bare have hende til at sove 3-4 timer"
dumme svin...

- han vidste udemærket godt at dosis var for stor.
at presse hende til at købe/tage mere, oveni købet i hendes godtroende førstegangs ecstasyrus, er komplet uacceptabelt. hvis man vil pålægge sig en omgang med stoffer hvor man kan kalde sig "pusher" og dermed i høj grad er ansvarlig for andres brug, kan man simpelthen ikke sammentidig have så lidt respekt for hverken stofferne eller de mennesker han videregiver dem til.

det kan godt være veninden opførte sig som en stor tåbe, bevares. men man må tage i tankerne at hun, som sagt, trods alt allerede var væsentlig påvirket både af alkohol, samt ecstasy for første gang.

hun har dermed fået sin lærestreg, men hendes handlinger har kun påvirket hende selv, hans kunne i værste tilfælde have været direkte livsfarlige for andre. han trænger til at ruske træmmer et par måneder, hvis i spørger mig. men i må jo selv afgøre hvorvidt han som person har fortjent det, eller bare handlede dumt.

UD MED UANSVARLIGE PUSHERE!

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Stik svinet.

Han skal da bare i spjældet..

Alle de pushere jeg kender er ærlige mennesker... som jeg stoler på..

det der er uacceptabelt.

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Selvfølgelig skal han anmeldes. Det er ligenøjagtigt sådan nogle idioter som ham, der er skyld i, at vi andre fredelige stofbrugere får rodet vores lommer igennem af politiet. Hvis vi alle opførte os lidt mere ansvarligt, og hjalp hinanden med noget mere harm reduction, ville der ikke være så meget negativ fokus på stoffer.

Gør os andre en tjeneste og anmeld røvhullet med det samme.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Selvom jeg ikke er tilhænger af at stikke andre, er dette så groft uansvarligt at han ikke burde have lov til at gå på gaden. Ind med ham! Det mindste man kan gøre som sælger af et potentielt farligt stof er da at sørge for at kunderne ikke kommer galt afsted, ihvertfald slet ikke medvirke til at det går galt! Fuck et svin!

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg syntes du skal på! som P har man altid kontakter, og hvis du så endelig får ham smidt ind, så er han nok ikke glad når han kommer ud igen.

Hold dig altid fra at være stikker seriøst lige meget hvor stort et svin han er.

I sidste ende går det udover dig og evt din familie..

Det er min erfaring hvis folk er uenige er så kast endelig sten efter mig..

~Hades~

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Hades skrev:
Jeg syntes du skal på! som P har man altid kontakter, og hvis du så endelig får ham smidt ind, så er han nok ikke glad når han kommer ud igen.
Hold dig altid fra at være stikker seriøst lige meget hvor stort et svin han er.
I sidste ende går det udover dig og evt din familie..
Det er min erfaring hvis folk er uenige er så kast endelig sten efter mig..
~Hades~

Jeg sigter så efter dit skinneben! Nej da, lad endelig ikke de mest uansvarlige pushere/asociale banditter sejre. Jeg ved godt du vil beskytte "stikker"pigen ved at anbefale hende IKKE at stikke. Men så går det jo bare ud over den næste som denne pusher mener skal have en lærestreg, og det er at sende lorten videre- noget vi er rigtigt gode til i DK.

Det er netop her politiet skal gøre en rigtig stor indsats for at beskytte vidner, og sende sådan en uopdragen person først i fængsel og derefter på natrenovationsarbejde i H.C.Ørstedparken. Ikke fordi han sælger stoffer, men fordi han er ligeglad med andres liv.
Det er ikke pigernes skyld at pusheren er den bevidst onde/uansvarlige i foretagenet. Han virker grænsepsyko og skal væk fra gaderne, når han er til fare for andre i den grad.

Svar med citat  
Junior medlem
Brugeravatar

Lakhippien skrev:
Det er netop her politiet skal gøre en rigtig stor indsats for at beskytte vidner, og sende sådan en uopdragen person først i fængsel og derefter på natrenovationsarbejde i H.C.Ørstedparken. Ikke fordi han sælger stoffer, men fordi han er ligeglad med andres liv.
Det er ikke pigernes skyld at pusheren er den bevidst onde/uansvarlige i foretagenet. Han virker grænsepsyko og skal væk fra gaderne, når han er til fare for andre i den grad.

Ja men panserne har aldrig været noget at råbe hurra for.. de tåger som alle andre..
(no offense hvis der sidder i mobset panser og læser lige nu men i er squ ikke for kvikke.)

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal råde dig til... bare pas på tøsen og ikke mindst dig selv.

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: ja
Det er altid svært at stikke den første gang. Det blir hurtigt rutine. Iøvrigt går kniven let ind. Så fuck det, stik ham!

Men helt ærligt, det er iorden at være en sladrehank. Især når han beder om det (han kunne have dræbt din veninde- med hendes hjælp)...

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Funky fungus skrev:
Det er altid svært at stikke den første gang. Det blir hurtigt rutine. Iøvrigt går kniven let ind. Så fuck det, stik ham!

Men helt ærligt, det er iorden at være en sladrehank. Især når han beder om det (han kunne have dræbt din veninde- med hendes hjælp)...

Puha, jeg er sørme glad for jeg ikke kender dig. Umotiveret stikkeri er i min bedste overbevisning lige så slemt som selv at være den der udfører ulovlige handlinger. Nogle mennesker har deres egne grunde til at bryde loven, som mange herinde helt sikket vil kunne nikke genkendende til.

I det her tilfælde vil jeg dog mene at der skal gøres et eller andet. Om det at stikke manden er den rigtige løsning kan så diskuteres. Men har i ikke nok "muskel" til at tage fat i ham selv, kan politiets hjælp være den eneste løsning. Jeg ville personligt ikke lade dette gå i glemmebogen under nogle omstændigheder. Det er kun et spørgsmål om tid hvornår manden laver samme nummer igen, hvis ikke værre. Som mange andre i tråden nævner, er de mennesker jeg køber mine ulovlige substanser af, nogle personer som jeg stoler meget, hvis ikke 100%, på. Noget må gøres.

TD

Svar med citat  
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm det er meget sjældent det er iorden at stikke medmindre man skader andre folk helt umotiveret vil jeg mene men havde selv givet ham en gammeldags endefuld!:)

8)

Svar med citat  
Junior medlem

Geografisk sted: Falster, Nykøbing F.
dealer handler helt klart forkert her...Hvorvidt du skal "stikke ham" er op til din egen samvittighed.. Jeg mener personligt at din veninde har været et direkte fjols at gå amok på den måde, specielt hvis ikke hun har prøvet det før, men det giver stadig ikke dealer lov til at udnytte det...Drugs skal behandles med respekt, og meget af det! Både af dealer og bruger...

Er glad for at høre at din veninde har fået det godt igen:)

Udmiddelbart ville jeg råde dig til at tænke det godt igennem, hvor meget har du lyst til at involvere dig? Har du nok rykrad? Lyt til dig selv og din samvittighed, men husk lige fornuften også! Det er ikke altid lige sjovt at skulle melde en dealer...

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]