Jeg ved ikke om det er relevant, at skrive her, men kunne ikke finde andre sider, hvor det er passende at spørge om dette om. Sagen er den, at en af mine veninder fik en OD på fantasy for nyligt, hun er dog i dag okay.
Det hele problemet lyder på, er at ham som solgte stoffet til min veninde, bevidst sørgede for at hun fik en OD. Min veninde havde ikke prøvet fantasy før, og var i forvejen blæst på ecstasy, da hun blev spurgt om hun ville købe et shot fantasy. Uden videre omtanke købte hun det, hvortil en anden gæst kort kommenterede, at det var et stort shot. Min veninde blandede det derfor op i sin drink, og drak det. Da ham der solgte det, så dette, råbte han til hende, at nu virkede det ikke, og hun ville blive nødt til at købe et til, for at det skulle virke. Mit veninde købte det så, og drak det rent.
Efter hun havde drukket det, kom hende og 'pusheren' op at skændes, da de egentlig ikke bryder sig yderligere om hinanden. Min veninde følte sig stadig ikke blæst, og spurgte om hun ikke kunne købe det sidste efter skænderiet. Uden indvendinger solgte han det til hende. 5 minutter senere besvimede min veninde pga. det, og kom på intensiv.
Da jeg hørte det, ringede jeg til ham og gik fuldstændig amok over at han ikke havde sagt til hende, at det var for meget og at hun ikke måtte blande det med alkohol. Det skal lige nævnes, at han har prøvet fantasy MANGE gange før, og vidste udemærket godt at 3 shots var ALT for meget. Hans kommentar til dette var; 'Det var ikke meningen, at hun skulle på hospitalet, jeg ville bare have hende til at sove 3-4 timer, fordi hun var så træls at høre på'.
I mine ører betyder det, at han udemærket godt vidste det var for meget - han var bare ligeglad! Et par uger senere forsøgte han igen, at sælge fantasy til en 17-årig pige, som ikke havde prøvet det før.
Lige pt. er han blevet varetægtsfængslet pga. fantasybesiddelse, og der er en chance for at min veninde vil blive kontaktet af politiet, så nu spørger jeg jer;
Vil det være at stikke ham, hvis hun oplyser hvem der solgte fantasy til hende?
Personligt synes jeg, at det er okay, da han render og sælger fantasy til alle, uden at tænke på alder, eller uden at guide dem i at tage den rigtige dosis, og uden omtanke for om de i forvejen er påvirket. Min veninde, derimod, har betænkeligheder med at stikke ham, da hun siger at det jo var hende selv der valgte at tage det, selvom hun var blæst i forvejen.
|