Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 03:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
hej igen :P

sidst jeg røg, fik jeg en ufattelig slem hoste i 1½ uges tid.
men da den gik væk så ca 1-2 uger efter røg jeg igen.
nu er der gået en dag, og jeg mærker at jeg begynder at hoste igen.
det er ikke så slemt på nuverende tidspunkt. men er bange for det bliver værre.

Hvad kan dette skyldes? At jeg først skal vænne mig til smøger ?? eller lignende.

Svar med citat  
Junior medlem

Du hostede i en halv anden uges tid fordi du røg en smøg? Det lyder meget meget underligt...

Tror altså ikk hosten har noget at gøre med, at du har røget smøger..

Svar med citat  
nej det var en joint :p undskyld misforståelsen

Svar med citat  
er der ikke nogen der har et bud på hvad det kunne være ?
altså hvorfor jeg hoster dagene efter en joint :(

Svar med citat  
Junior medlem

Aner ikke hvad det kan være, men hvis du ikke er vant til at ryge er det meget normalt at hoste lidt...

Du kan enten ryge lidt mere, til den forsvinder eller du kan lade være med at ryge og slippe for at tænke mere over det:)

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg er næsten sikker på at det er fordi du har røget noget billigt standart.
Jeg kender det selv fra hashen på bornholm, som jeg aldrig ryger længere, de pynter på navnet men produktet er stenhårdt og kradser helt ned i røvhullet når du ryger det. Jeg som har røget smøger hver dag i 5 år hoster stadig ALTID lidt når jeg ryger semi eller andet soap-bar ...

Svar med citat  
det tror jeg ikke fordi at det jeg røg var pot . og jeg har også røget noget 100 kroners hash som var noget skunk baseret noget :P
og begge gange hostede jeg i de efterfølgende dage

Svar med citat  
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ku være du har astma? Gå evt. til lægen med det, lyder ikke som noget vi kan hjælpe med... Eller kan du også prøve ryge på vaporizer.

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det at det koster en hundredelap grammet er ikke nogen kvalitetsgaranti, men siden det forekommer ved både pot og hash skal du måske gå til lægen med det? Prøv evt. at ryg en cigaret som forsøg og se om du også hoster af det, hvis ja så er det jo nok ikke tjaldens skyld.

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
det kan måske også være fordi du putter for meget hash/skunk/pot i, i forhold til tobakken. der er mange der vil sige " man bliver jo ikke skæv af tobakken " men prøv at putte mere tobak i, JEG er sikker på at hælper! jeg har røget fed i 25 år og smøger i 27 år! skriv endelig tilbage, hvad du end forsøger dig med! det har ALTID hjulpet på mig. det kan jo også være fordi du har fået små stykker tobak eller hash helt ned i lungerne ( det kunne det godt lyde som!)

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cloud9 skrev:
det kan måske også være fordi du putter for meget hash/skunk/pot i, i forhold til tobakken. der er mange der vil sige " man bliver jo ikke skæv af tobakken " men prøv at putte mere tobak i, JEG er sikker på at hælper! jeg har røget fed i 25 år og smøger i 27 år! skriv endelig tilbage, hvad du end forsøger dig med! det har ALTID hjulpet på mig. det kan jo også være fordi du har fået små stykker tobak eller hash helt ned i lungerne ( det kunne det godt lyde som!)

Hvordan får man små stykker tobak eller tjald ned i lungerne? :roll:

Trådstarter: ^Tror ikke du skal være bekymret over det overstående.

Svar med citat  
Medlem

Arthur Spooner skrev:
cloud9 skrev:

når man får fremmedlegemer ned i lungerne, vil man hoste, og det vil blive transporteret ud med slimen, det kan også give lungebetændelse! der er jo en grund til at man hoster...prøv at læs i feks lademans lægeleksikon...eller netdoktor! og du vil se at det sagtens kan være det. og det kommer vel ned når man suger for hårdt og kraftigt

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cloud9 skrev:
Arthur Spooner skrev:
cloud9 skrev:

når man får fremmedlegemer ned i lungerne, vil man hoste, og det vil blive transporteret ud med slimen, det kan også give lungebetændelse! der er jo en grund til at man hoster...prøv at læs i feks lademans lægeleksikon...eller netdoktor! og du vil se at det sagtens kan være det. og det kommer vel ned når man suger for hårdt og kraftigt

Men han ryger jo joint mate, jeg tror simplehen ikke på at det er muligt at få tobak eller hash ned i lungerne når man ryger en joint.. Så har han ihvertfald gjort et eller andet helt forkert.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:utfse:

Svar med citat  
Medlem

ja det har han! feks smuldret det for fint...hvordan går det ellers med motion og hukommelse....shroom

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cloud9 skrev:
ja det har han! feks smuldret det for fint...hvordan går det ellers med motion og hukommelse....shroom

Ingen fremskridt what so ever... Tak fordi du spørg tho 8) En ting der har hjulpet lidt og gjort mig en smule mere klar i hovedt er nogle vitamin piller jeg er begyndt at tage. Dvs. et kosttilskud. Også har jeg lagt piben lidt på hylden og ryger ellers mere joints nu.. Det har faktisk også hjulpet lidt, men om det er en placebo, aner jeg ikke.. Mht. at skære ned på forbruget, har jeg failed max :cry:

Svar med citat  
Medlem

jeg har ikke røget i 14 dage nu, og har hverken haft søvnbesvær eller abstinenser, det er helt sikkert motionen! men jeg husker ligepludselig ikke helt så godt (har glemt et par abonnenter på morgenruten ) så det er vidst på tide at begynde igen! min hjerne har været klistret til med nol, og nu falder den fra hinanden! hahahaaaaa

Svar med citat  
Dedikeret medlem
Brugeravatar

cloud9 skrev:
jeg har ikke røget i 14 dage nu, og har hverken haft søvnbesvær eller abstinenser, det er helt sikkert motionen! men jeg husker ligepludselig ikke helt så godt (har glemt et par abonnenter på morgenruten ) så det er vidst på tide at begynde igen! min hjerne har været klistret til med nol, og nu falder den fra hinanden! hahahaaaaa

Haha :P Fedt at høre at du kunne stoppe i hele to uger. Da jeg ikke røg forleden dag, faldt jeg også i søvn som en sten. Er kommet frem til at jeg har svært ved at sove pga. det mindfuck jeg har på om aftenen når jeg går i seng, grundet hashen. Jeg kan simpelthen ikke stoppe mine tanker og bare koncentere mig om at falde i søvn.. Derfor ligger jeg vågen mange timer og bare tænker.. Herre nedtur.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]