Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 11:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alkohol
Hej Psy.

Jeg søger et par hurtige inputs.

Jeg drikker fortiden ca. et par øl om dagen.
Altså et moderat alkoholforbrug.

Jeg er begyndt at få det sært. Konfuse tanker, minder om for meget kaffe, humøret svinger, kan ikke tage mig sammen. Det hele vælter ligesom rundt.
Oplever også rastløshed og angst.
Det er ret ubehageligt.

Jeg er sund og rask, tager meget sjældent stoffer. Røg et hvæs på en joint for ca. 2 uger siden. Thats it.
Spiser og drikker normalt og regelmæssigt.
Mit problem opstår altid efter kl. 10 om formiddagen og varer til først på aftenen.

Jeg foretrækker seriøse svar - altså ingen historier om hvor vildt i lammer jer.

Gerne folk der har erfaring med samme situation som min- og ikke så meget gætværk og ting i den dur.

TAK !

Svar med citat  
 Titel: Re: Alkohol
Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Har oplevet det samme engang jeg også drak hverdag. Der er kun en vej igennem, og det er efter min erfaring desværre at droppe alkoholen

:peace:

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Selve mængden af alkohol virker ikke som nok til at fucke dig op på denne måde, så mit umiddelbare gæt er, at der er noget andet i vejen. Det med alkoholen er blot noget der findes samtidig med det andet.

Den eneste ting jeg kunne forestille mig, er hvis du altid drikker disse par øl lige før sengetid. Alkohol har en effekt - helt hvorfor er ukendt - som får den til at smadre din REM søvn. Kvaliteten af din søvn forringes kort sagt af alkohol.

Igen er dit forbrug af rusmidler dog næppe årsag til din rastløshed. Derfor vil jeg anbefale dig at fokusere mere åbent på det mest rastløsheden og ikke bruge hovedparten af din fokus på rusmidlerne. Jeg tror i hvert fald du skal anstrenge dig for at beskrive fænomenet mere præcist. Du kan evt. bede om at blive henvist til en psykiater: hellere taget et eller andet sært i opløbet end når det først er blevet til noget alvorligt.

Svar med citat  
Tak for jeres svar.

I går gjorde jeg det forbi med damen. Det var svært men har ligget og ulmet. Der var bare overvægt af det negative i vores forhold - i for lang tid.
Jeg er blevet arbejdsløs og det er pt. umuligt at få job igen. Men jeg blir ved at prøve.
Samtidig er jeg ved at flytte og kører et andet kæmpe projekt ved siden af.
Jeg har økonomiske forpligtelser der jo som bekendt er svære at leve op til når man er uden arbejde.

Måske alle disse faktorer kører rundt med mig... ?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Howard25 skrev:
Tak for jeres svar.

I går gjorde jeg det forbi med damen. Det var svært men har ligget og ulmet. Der var bare overvægt af det negative i vores forhold - i for lang tid.
Jeg er blevet arbejdsløs og det er pt. umuligt at få job igen. Men jeg blir ved at prøve.
Samtidig er jeg ved at flytte og kører et andet kæmpe projekt ved siden af.
Jeg har økonomiske forpligtelser der jo som bekendt er svære at leve op til når man er uden arbejde.

Måske alle disse faktorer kører rundt med mig... ?

Det skal man ikke være den store psykolog til at sige ja til, samt tilføje det moderne ord stress.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]