Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 01:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: gbl - ghb
hej, jeg tænkte på om almindelige pyrex bægerglas kan tåle de 5-10 minutter i microovn som der kræves i jere opskrift på GHB.. og om de kan tåle at stå på en kogeplade?

Svar med citat  
 Titel: Re: gbl - ghb
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
de kan sagtens tåle en tur på en kogeplade... det er meningen med dem ;).. dog vil jeg anbefale at rører i det ofte

Svar med citat  
takker :D jeg har nu fremstillet 1 l. ghb fra gbl.. alt gik efter planen og væsken er helt klar som vand nu.. dog har jeg lige et spørgsmål eller to.

det færdige ghb lugter stadig en anelse af gbl, er der gået noget galt alligevel? eller er det normalt?

jeg varmede det rigtigt godt op som i opskriften over en kogeplade, men det begyndte ikke at boble som når væske normalt "koger" men det blev super varmt og dampede en del. det må da være det der menes?

har ikk smagt på det endnu dog.

brugte 99.96 % ren gbl.

Svar med citat  
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er helt normalt, at det stinker af GBL... så længe pH'en er fin, så bør det ikke betyde noget. Hvis det brænder for meget i halsen, skal du måske hælde det ned med et glas vand fremover... Ellers kan du angiveligt fjerne GBL-rester med aktivt kul.

Du bør koge det op, så det bobler, ligesom når vand koger normalt. Det er jo primært vand, og det kan sagtens komme op og koge ved omkring 100 grader. Det er jo for at sikre, at så meget som muligt GBL og så meget base som muligt har reageret, så hellere være på den sikre side. Pøj pøj med det. :)

Svar med citat  
jeg har nu haft kogt det i ca en halv time, men der forsvandt godtnok meget væske.. der har jeg så bare tilsat noget ekstra demineraliseret vand så det passede igen og justeret PH værdien, det sker der vel ikke noget ved da man jo også kan dampe det ind til pulver og blande det om i vand igen hvis man vil?

lugten er forresten også forsvundet nu :D

så mangler det bare at blive weekend.

mange tak for hjælpen

Svar med citat  
mener koge det ind og ikke dampe det ^^

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]